Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Palstamato Palstamato

    Varmaan eniten kateutta herättää isännissä, jos takalasissa on kolmen metsäyhtiön sopimusasiakkuustarra samanaikaisesti.

    Itsellä 2cv6 metsäautona. Siihen saa raivaussahan viritettyä siten että koppa jalkatilaan, ja putki penkkien väliin. Kuumalla kelillä putken voi laittaa ylös & ulos avatusta katosta. Tosin, näkyviin jäävä Stihlin kulmavaihde ei kateutta herätä asioista tietävissä piireissä.

    Alkuperäiseen kysymykseen ei täysin tyydyttävä vastaus ole rättäri. On yli 10v. Eikä automaatti. Tosin, nelonen lyödään 100A:n tapaan jo 60kmph vaudissa, joten ajokokemus on hyvin saman tyyppinen pohjimmiltaan.

    Hiluxmetsuri

    Kateus on katsojan silmässä, kuulemma.

    Paremmaksi kakkosautoksi voidaan ottaa melkein mikä tahansa auto, johon on liitettävissä jokin alla olevista uroteon luonteisista tapahtumista:
    -sain tosi halvalla,
    -tää on ikäisekseen vähän ajettu,
    -pellit tässä on ihan hyvät vielä,
    -ei syö öljyä juuri ollenkaan,
    -starttaa kolmenkymmenen asteen pakkasessa kuin palmun alta,
    -kuluttaa todella vähän (vaihtoehtoinen sanonta : kulkee ihan huuruilla),

    Ja sitten ikäänkuin vakuudeksi voi listata, että Karvajärven Unskilla ja Huurinaisen Kalevilla, juu sillä kylän autokauppiaalla, on justiinsa ihan samanlainen… 🙂

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Jos otetaan vaan alle 10ke niin: http://www.nettiauto.com/audi/tt/7334889?vifAdCount=46&vifNav=Y#3

    Ensinnäkin avoauto, kenellä köyhällä on heittää kymppitonni niinkin turhaan asiaan -> aiheuttaa kateellisuutta. Lisäksi urheiluauto, neliveto, takapenkille ei mahdu humalaisia kuskattavia sukujuhlista, vahingossakaan auto ei saa pilattua heittämällä raivaussahaa sinne edes sitä yhtä kertaa. Kyl tää on ratkaisu kaikkiin ongelmiin.

    abietis

    Juurikn,
    Sain tosihalvalla ei ole se asia joka on ääneen lausuttava.
    Muita ehdotettuja ominaisuuksia ei ole tarpeenkaan toteuttaa.

    Kun ostat kympin auton jää vielä rahaa polttoaineeseenkin.
    Sitäpaitsi niitä häitä ja kirkkomatkoja on senverran vähän ettei se polttoaineen kulutus konkurssiin vie.

    Hangesta ei tarvi 30 asteesta lähteäkkään painetaan nappia ja tallin ovi aukeaa.

    Niin huono itsetunto minulla ei ole että puolustelisin valintojani huurinaisen unskin tekemisillä.
    Ajakoon unski millä lystää minä valitsen itse autoni.

    Minun suihkuseurapiirissäni on varsin vahän niitä joilta se kymppi auton ostoon löytyy.
    Ne jotkä pröystälevät autoillaan ajavat kyllä firman tai luottoyhtiön ”vekselivetoisilla”. Vanhan liiton miehenä en halua olla pankin tai luottoyhtiön juoksunarussa.

    Totta kyllä että kymppitonnin auto on melkoinen harppaus siitä alle tonnin autosta jolla arkisin ajelen.

    Mutta alle kymppitonin saa kyllä paljon edustavampia autoja vaikka ne parhaat valinnat lienevätkin muita kuin premium merkkejä siis taloudellisesti ajatellen.

    Ensinnäkin jos kurvaisin serkun kummin häihin vaikkapa Nivalla saisin kyllä huomiota. ja reilusti alle kymppitonnin.

    Cadillac kääntää pään ja mahtuu haarukkaan
    Chryslereitä on valita, isoimpiakin
    Samoin Citroen C5 on aivan erinomainen, mutta C6 jo vähän kallimpi
    Jos haluaisin avoauton se olisi Peugeot CC
    Paremmista alkaa 607 olla vanhahtava mutta lyksiä yhtä kaikki
    Mutta 807 voisi olla sellainen josta muutavan vuoden päästä saisi hyvän ja tilavan metsäauton
    Nissan Maksimoita saa kaksikin
    Volksvagen Phaeton on siinä ja siinä
    Mondeo sattuu myös kohdalleen
    Insignia voisi myös tulla kyseeseen vaikka onkin Opel

    Jos oikein haluaa Jeepikin mahtuu mukaan lamoin Landrover vaikkakin vasta jos mitään muuta ei ole tarjolla.

    Summa summarum Metsänomistajan parempia autoja on niin paljon että on melkein mahdoton valita!

    abietis

    No no eipäs nyt heittäydytä Suoli24 linjalle.

    Minulle se kymppitonnin auto on se parempi, Vaikka se ei uusi olisikaan eikä kaikkein himoituinta mallia.
    Mutta saa siinä vähän erojakin olla niihin Kansanautoihin, Skodiin tai Tojotiin nähden.
    Eikä sillä kaikkia katkeran vihreiksi toki ole tarpeenkaan saada.

    Jos joku ajaa pelloillaan kymppitonnin autolla se olkoon hänen ilonsa.
    Kylläpä sitä taksikyytiä on tullutkin nautittua vuosien mittaan kylläksi asti, sekä takapolsterilla, että itse kuskina.

    Viime vuosina ei ole mielenlaajentajien käyttö ollut esteenä itse ajamiselle. Olen niistä lähes tyystin luopunut.

    Oma auto on kuin vaimoni, ei siihenkään kukaan minun tieten koske. Sitäpaitsi hyvällä autolla on mukava ajaa, vieläkin.
    Vaimolla on omansa joka on kyllä parempi kuin minulla koskaan on ollut. mutta se on hänen.

    Olen kyllä oppinut vuosikymmeniä sitten aritmetiikan peruslaskutavat.
    Myöhemmin myös korkeampaa matematiikkaa, niin ja loginen päättely on tämän deduktiivisen tieteenalan oleellinen osa.

    Näillä ja kauppahommissa opitun säännön avulla; säästetty euro on viisi myytyä euroa olen autoakin hankkimassa.

    Auton arvon alennus on 12..17% vuodessa joten uudessa autossa se kymppitonni on äkkiä poltettu. Koska se parempi auto ei ole ansaintaväline se kaikki on sitä tappiota.
    Tuhannen kuutiota siihenkin tarvitaan harventaa.

    Itse esitin asiaani ilman ilkeilyä tai kieroilua mutta ehkäpä hiukan savolaisittain monitulkintaisesti.

    Diesel sopii kyllä työkoneisiin ja kuten sanottu vapaa-ajan autoilu ei ole kovin laajamittaista joten taloudellisuuden aspekti polttoaineen valinnassakin

    Visakallo Visakallo

    Truckmasters OX -kevytkuorma-autot saapuvat Suomen markkinoille. Ajoneuvo perustuu Suomen myydyimpään avolava-autoon Toyota Hiluxiin. Nelivetoisessa Truckmastersissa on kolmilitrainen dieselmoottori, neliveto ja automaattivaihteisto.

    Kevytkuorma-autoissa ei ole autoveroa, joten hintaa on saatu painettua alemmaksi. Autossa myös yli 80 prosenttia edullisempi dieselvero, jos sitä vertaa vastaaviin henkilömallisiin pick-upeihin.

    Alv:n voi vähentää täysimääräisesti koko kauppasummasta, eikä autosta tarvitse maksaa lainkaan autoetua.

    Hiluxiin on tehty muutoksia, joilla Truckmasterista on saatu Hiluxia järeämpi. Se mahdollistaa isomman kantavuuden ja vetokyvyn. Kantavuutta on yli 900 kiloa enemmän kuin perinteisissä pick-upeissa.

    Auton kasvanut kantavuus mahdollistaa sen, että se voidaan varustella esimerkiksi auraus- ja hiekoituskalustolla ilman, että lain sallima kantavuus ylittyy. Auton luonnehditaankin sopiva ammattilaisten tarpeisiin.

    Auto on rekisteröity viidelle.

    metsänvartija

    Tunturi pappa mopo, 100 km. 1 Litra 2-tahti bensaa.

    abietis

    No nyt se parempi auto on hankittu.

    Kyseessä on siisn tylääkin tylsempi Citroen C5 Farmari
    2 l bensakoneella ja muaalivaihteistolla

    Vuoden 2003 mallinen auto on esiomistettu kahdesti. ja ajettu 160 tuhatta, 130 tuhatta asiallisesti huollettu, loput huonommin.

    Mutta kun perustekniikka ja rikuvärkit ovat kunnossa uskalsin sijoittaa sen 1500 € itse autoon ja perusteellisen huollon hinnaksi olen arvioinut 450 €

    Korjaustarve paljastuu ajan myötä.

    Odotan kuitenkin 150…200 tuhatta mukavaa hiljaista ja edullista kilometriä.

    Tässä muuten on se säädettävä maavara metsäteitä varten

    Rane

    Onnittelut.Varmasti eleganttia ja mukavaa menoa.Ja jos se jättää tielle niin sekin tapahtuu elegantisti ja tyylikkäästi.

    abietis

    No tulihan se sieltä kokemattomuuden syvällä rintaäänellä lausuttuna

    Tässä sen sijaan puhuu kokemus:

    Olen ajanut ranskalaisilla koko ikäni ilman kone, vaihteistorikkoja.
    Tielle en ole koskaan jäänyt paitsi kaksi kertaa Fordilla. LX Escortista putosi huollon jälkeen takapyörä.
    Ajossa on kuitenkin ollet liki kaikki yleisimmät automerkit.

    Laskeskelin että liki 700 tuhatta olen pösötellyt pitkin Suomen ja Ruotsin teitä.

    Kun aikoinaan ostin 5 vuotta käytettynä 405 ja 12 ajovuoden jälkeen panin sen paaliin kolarin takia, ruttuista koria tukiessani huomasin että vaikka autoa oli rusikoitu ennenkin se ei silti ollut ruosteinen.

    Se oli luotettava ja ihan normaaleilla jopa tingityillä huolloilla sillä päästeltiin muistaakseni noin 250 tuhatta.

    Siitemmin olen kuluttanut työajoissa ja vapaa ajalla kahta 406
    Josta jälkimmäisen kasvojenkohotusmallin Bosch ja Siemens merkkiset sähkölaitteet ovat temppuilleet, toki vain mukavuusvarusteiden osalta.

    Kun korin ruostumisherkkyys on näin vanhoissa autoissa on yleisin paalauksen syy, PSA autot kuitenkin kestävät ruostumatta japseja ja saksaisia pidempään.

    Kävin tuossa pienellä kotimaan lomamatkalla ja yhtään Citikkaa ei pelti pystyssä ollut, enkä muista panneeni merkille aiemminkaan.

    Sen sijaan MB, Opel, Toyota ja Landrover jäivät verkkokalvolle tänä kesänä seisomassa tienposkessa.

    Jos joskus jään tielle tulen aivan takuulla kertomaan sen palstoille kaikkien riemuksi.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 5,990)