Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,951 - 5,960 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • MJO

    Gla:

    Se ei silti estä jatkuvaa Jessen valinnan moittimista. En käsitä, joten voitko Jätkä perustella, miksi noin silti teet?

    Miksi jessen valintoja ei saa kyseenalaistaa tai moittia?

    Jessen on itse haukkunut japanilaiset, korealaiaset, saksalaiset ja volvot yms. Jessen mielestä diesel autoilijat ja suuri kulutuksen omaavien autojen kuskit voisi tuomita vankilaan ympäristörikoksista. Silti Jessellä on etuoikeus ajaa vanhalla amerikan lotjallaan.

    Kerro sinä Gla miksi vain jessellä olisi oikeus moittia muiden  valintoja?

    Visakallo Visakallo

    Olen samaa mieltä kuin MJO. Tämmöinen palsta on siitä tosi hyvä, että me jokainen saamme täällä ansiomme mukaan, eikä kukaan saa mitään erityiskohtelua.  Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan…  – vai miten se oli?  Jos joku soittaa poskeaan, niin sille voi antaa takaisin samalla mitalla, ja toki myös toisinpäin. Jos tuntee tulleensa kaltoinkohdelluksi, kannattaa katsella ensiksi peiliin ja pohtia, löytyisikö sieltä mahdollista syyllistä.

    Gla Gla

    Jätkä, tietysti autot on helppo laittaa paremmuusjärjestykseen, mutta vain omasta näkökulmasta. Toisen puolesta onkin jo vaikeampaa. Tai jos se on helppoa, kerro minulle paras vaihtoehto tällä hetkellä markkinoilla olevista. Perustele myös vastauksesi.

    Mjo, et ottanut kantaa kysymykseen.

    Visakallo, kyllä Jesseä lyödään vaikkei kaveri olisi sanonut mitään pitkään aikaan.

    Visakallo Visakallo

    A.Jalkanen: ”Kuulemma älylukot on helppo hakkeroida. Uusiin autoihin tarjotaan nyt lisävarusteena nettipalveluja, joiden kautta nekin on luultavasti helppo hakkeroida.”

    Tästä näinkin äskettäin valvontakameran videon Britaniasta, missä varkaat veivät aivan uuden  paremman luokan auton talon pihasta muutamassa kymmenessä sekunnissa!

    jees h-valta

    MJO, nyt en ole kyllä tämän vuoden puolella ajellut ”amerikan lotjalla” joten hiukan vanhaa tietoa. Se on jo uudessa kuosissa ja uudella omistajalla ollut jo ennen viimevuoden joulunpyhiä. Aika roheesti mielestäni kyllä arvostelet minun kannanottojani. Kummastelen vain mikä katkeroittaa kun itse niin komealla premiumilla huristelet. Onko minun kyseenalaistukseni alkaneet ahdistaa kun muualta uutisoidaan jatkuvasta paineesta ökydieseleitä kohtaan. Kyllähän se katkeroittaa kun voi kuvitella heittäneensä noin sata tonnia eurovaluuttaa turhaan ja nopeasti arvoaan pudottavaan, nopeasti käsiin vanhenevaan, jo nyt vanhanaikaisella varustuksella olevaan lotjaan?

    harrastelija harrastelija

    Viikonloppuna tuli käytyä istumassa Volvo xc40:n hytissä. Tilavan tuntuinen pikkuauto, mutta kallis! Tuo kortti alkaa mennäm 5-vuotiskausittain. Ajattelin, että nykyisin yleistyvä liising voisi olla sopiva vaihtoehto?

    Saisi aina ajaa uudella autolla, eikä tarvita autolainoja tai jos on ylimääräistä, niin voisi vaikka matkustella tai sijoittaa autorahat tuottamaan! Autoon sijoitus ei ainakaan minulla ole vielä juuri tuottanut.

    Jos tuollaisen 50 000 € maksavan auton ostaa, niin vuosittain arvo tipahtaa ainakin liisingin verran ja käytettynä sitä ei saa suoraan myytyä kellekkään muuta kuin pilkkahinnasta! 3 vuoden liisingin jälkeen vaihdat auton uudeksi, jos saat vielä ajokortin. Jos ajokorttia ei enää saa, niin eipä ole vanhaa kotteroakaan ristinä!

    Visakallo Visakallo

    Muutama tuntemani samassa tilanteessa oleva onkin tehnyt tuon saman ratkaisun mitä harrastelija pohtii.

    jees h-valta

    Niin, tuossa katselin noita premiumeja esim. Touareg (uutena noin 100000) ja esim. vm:n 2013 v6 diesel pyyntö (vähän ajettuna 73000km:ia)47900 euroa. Vuotta vanhempi vm.2012 ja diesel, 74000 ajettu ja hintapyyntöä taas laskettu ja nyt 38850 euroa. Että kyllä noissa pääomastaan aika nopeaan eroon pääsee. Ja noilla kilometreillä ei ne ensimmäiset kymmenet tuhannet todella ole kovin edullisia. Että ymmärrän MJO, hiukan varmaan jyrsii. Niin ja tarkistin edellisen suoran ”haukkumiseni” jota kuta kohtaan. Jos Gla tulkitsee haukkumiseksi sen että kummastelin hänen katumaasturikammoaan niin sitten sivulla 589 ja 7.2. olen sellaiseen syyllistynyt. Näiltä muilta palstan ”herkkähipiäisiltä” olen lähinnä saanut puolustautua vähintäänkin viimeiset 20-30 sivua.

    Jätkä

    Klanipäälle en voi antaa auton suhteen mitään parasta vaihtoehtoa, koska et ole paljastanut itsestäsi niin paljoa, kuin isäsi Jeessi itsestään.

    Mutta autot ovat kulutustavaraa, eikä niillä enää elvistele muut, kuinkekenkasvuinen Jeessi ja vastaavat.

    Kuitenkin, jos minulla olisi loppumaton määrä rahaa, voisin vaikka ostaa parin miljoonan hintaisen auton, sillä voisi olla mukava ajella.

    jees h-valta

    Siis jätkän haaveet vasta lapsellisia ovatkin ja kehtaa muita arvostella.

Esillä 10 vastausta, 5,951 - 5,960 (kaikkiaan 5,990)