Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 611 - 620 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Suurinpiirtein satasen satsaus kun tankillisen möksäreissua varten tälläilen tankkiin. Sinä taas jätkä et tiedä että vaikka dieselmoottori ei sinusta ole nuhapumppu mutta meneppä ajamaan samantilavuuksinen turbopensiinimoottori. Jälleen joudut toteamaan että diesel on huono polttoaine muihin kuin työkoneisiin.

    Timppa

    Panin juuri vaihtoon aika tarkkaan avaajan speksien mukaisen Skoda Octaviani.  Ainoa ero oli, ettei ollut automaattivaihdetta.   Vaihdokiksikin tulee saman firman uusi Octavia Scout.  Pääsee, jos joutuu ajelemaan naapureiden huonompia teitä.

    Tässä iässä pitää varautua siihen, että refleksit hidastuvat.  Uusissa malleissa saa kaikenlaista ehkä hyödyllistäkin ikämiehelle.  Pitää myös totutella automaattivaihteen käyttöön.

    Ajelen talvella yleensä niin vähän, etten edes harkinnut dieseliä.  Ei ainakaan polttoaine jämähdä tankkiin.   Aika vähillä bensalitroilla edellinenkin Skoda kulki.

     

    jees h-valta

    Automaattivaihteisto on minulle ainakin aivan ehdottomasti se varuste joka on oltava. Mitään keppisulkeisia en enää aloita uudelleen. Ja bensakone toinen. Kun diesel ei näissä suomen oloissa ole talviajossa ollenkaan luotettava. Muutaman vuoden kyllä mutta kun alkaa ongelmat niin niitä piisaa. Milloin on polttoainesuodin jäässä tai hiukkassuodatin tukossa tai liian pliisusti litkutettu että jäätyy putkistoon tahi muuta vähemmän mukavaa. Myös akut ovat kovilla ainaisen vebaston käytön vuoksi ja niitä saakin vaihdella noin kahden-kolmen vuoden välein.

    Metsuri motokuski

    Hyvin nuo työkoneet ovat aamulla heränneet vaikka samanlaisia urea koneita hiukkassuodattimilla ovat olleet. Onhan se bensa versio parempi mutta ei huoleton sekään. Eroahan ei nykyään ole muuta kuin polttoaine. Samanlaisia ruiskukoneita ovat kumpainenkin. Wepastoja nekin usein käyttää kun kulutuslukemat ovat jo niin pienet että sisälle ei tahdo lämpöä riittää.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Olen ajanut jo sata tuhatta km tiisselillä enkä ole havainnut mitään jees h-v:n pelkäämistä vioista. Nyt kun kehun niin tietysti alkaa vikoja tulla… Keskikulutus noin 6 litraa sadalla. Ajan varmaan Yetillä vielä niin kauan että Skoda saa aikaan kaasuversion jostain nelivetoisestaan jossa on kunnon maavara. (Kulkee myös bensalla tarvittaessa.) Sähköautojen halpenemista odotellessa.

    Rane2

    Ajelin tänä aamuna kaupunkiin ja matkalla tien reunassa oli pysähtyneenä naapurin mies.Autonsa oli pysähtynyt kesken ajon eikä startti enää jaksanut pyörittää.Hinasin auton kaupunkiin korjaamolle jossa antoivat ennakkoarvion että olisi leikannut kiinni.

    Auto oli sattumalta bensiinimoottorinen Wolksvagen Jetta.

     

    jees h-valta

    Öljyä kyllä se bensiinimoottorikin kaipaa. Itse en silti ole oikea ihminen tuota arvostelemaan kun en edes konepeittoa avaa huollon välillä. Mutta noudatan sitä kyllä.

    MaalaisSeppo

    Diesel skodalla olen ajellut jo 300000km ilman kone tai polttoaineongelmia. Akun vaidoin juuri 2008 vuodesta palvelleen tilalle vaikka silläkin vielä kone käynnistyi ongemitta.

    Ensimmäinen uutena ostamani auto, mutta taloudellisin.

    jees h-valta

    Ai, niintietysti, VW-konsernin tuotteet kuten Skoda tietenkin poikkeus. Niissähän ei ongelmia kuten olen itekkin todennut. Ajoa ja huollot ajallaan. Siinä se.

    Rane2

    Juu,niin tämä naapurikin sanoi että hän on luullut ettei Volkkarit hajoa.

Esillä 10 vastausta, 611 - 620 (kaikkiaan 5,990)