Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 631 - 640 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Nimenomaan metsään mutta ei tielle. Kun traktorin lähisukulainen ei tienpäällä kovin mukavuuslaite ole. Pitäisi nostaa lavetille kun lähtee metsästä ja ajaa autolla kotia.

    wanhajätkä

    Jees ei vissiin oo kokeillu uudempia hiluksia. Tuo jonka murjoin on 3 litrainen tomaattai double cup. Viiden hengen malli. Neljä vuotta se on mulla ollu. Edellinen oli manuaali pienemmällä moottorilla. Jotain ratkaisevaa muuttivat alustan geometriassa koska ajo-ominaisuudet muuttu täysin.

    En vertaisi sitä traktoriin muuta ku hinnoittelussa. Ha verolla sikahintainen, sillä saisi jo komian rattorin.

    Mulla on entisessä elämässä ja yrityksessä ollut kymmeniä maastureita. Sitä perua nuokin hiluksit ovat. Ei tuommosia nyky budjeteilla kannata harkitakkaan.

    Toyotat kesti raskaassa hommassa n.700 000. Mitsut ei siitä puoliakaan…no nissanin patrol ei hajonnu särkemälläkään mutta se oli lähellä rattoria.

    Pohjanoteeraus oli Volvo XC 70. Ei tervettä päivää ja huoju tiellä ku pikkupaatti aallokossa.

    Nykyisellä budjetilla ostaisin jonku Subarun….kai

    Hyvä tuuri ku korjaavat tuon hiluksin…mulla on vieläkin hyvä auto….ehkei paras kuitenkaan

    Rane2

    Kerran oli Kockumi purkanut kuormaa pikkutieltä käsin.Sen taakse oli tullut mökkiläisen Mersu odottamaan.Ajomies olikin peruuttanut  eikä tietenkään nähnyt kuorman taakse.Mersukuski oli jotenkin hätääntynyt eikä ollut saanut pakkia päälle eikä ollut päässyt uloskaan.Kockumin teli oli noussut Mersun konepellille.Onneksi ajokoneen kuljettaja oli pysäyttänyt kun huomasi kulun jotenkin jumittavan.Mersu oli ollut entinen ja todennäköisesti kuskin housutkin menivät pyykkiin.

    Nimetön

    Kerran viljan puinnin aikana kärryn tullessa täyteen oli isäntä alkanut peruuttaan kärryä liittymästä tielle, mutta traktori oli yllättäin jäänyt sutiin paikalleen.  Isäntä hyppäs kärryn taakse katsoon mikä siellä jarraa, naapuri sielä Fiat 127:n ratisa istu ja häjisään kaivo Fiiatin avaimia taskustaan, jotka oli juuri kerennyt taskuun pudottaan.

    wanhajätkä

    No opinpahan, molempiin, niin ajo- ku tekokoneeseenki tilasin jo peruutuskamerat. Nehän on nykysin jo kohtuuhintasia. Helpottaa kyllä muutenki mettässä ja viottuneita puita tulee vähemmän ku perse-eelläki ajaessa pysyy uralla

    harrastelija harrastelija

    Wanhan jätkän kokemuksia väheksymättä; miksi Subaru ?

    Olen pari kertaa käynyt koeajolla sen jälkeen, kun Subaruun ilmestyi dieselmoottori. Molemmissa oli sellainen ihme vohellus päällystetyllä tiellä? Forester oli aikoinaan kovassa huudossa, mutta bensamoottori ei nyt vain mielestäni käy metsäautoon.

    Suberun neliveto lienee hyvä, koska se taitaa olla aina 1960-luvun peruja?

    Onko WJ:llä ollut Amarokkia? Jos on, niin mitä mieltä?

    wanhajätkä

    Suparu siksi ku kaverilla on vanha subaru, ihastuin siihen ku kulettiin yhessä tosi lumisia mettäteitä. Täällä niitä riittää ja aina ei jokapaikkaan linko kerkeä. mulla tuo röhmy hiluksi ja masalla kevyt subaru. Uskomaton se on kahlaamaan lumessa ja kestäny pirun hyvin. En sen maantiominaisuuksista niinkään tiijä. Sen neliveto on uskomaton, lumi vaan lentää yli konepellin mutta samojen vaarojen päälle se aina menee ku minäkin. Sama kumpi ajaa edellä.

    Amarokkia minulla ei oo ollu. Kaverilla kyllä on ihan hyvät kokemukset. Tosin ei se niin lujille oo joutunukkaan että kestävyydestä en osaa sanoa. Volkkarin nelivedoista ei oo muuta kokemusta ku muutama synkro bussiversiona. Vaimolla on tiguan, pirun kiva tiellä. sitimaasturi, ei mettämiehen auto. Kestäny kyllä….paitti että ovien sähkölukot piruilee tosi ärsyttävästi. Tosi hyvä yleisauto ja hyvä kärryn veturi….nii paitti se euromallin vaunun pistoke on perseestä…

    Jätkä

    Saparo sai TM:n vertailussa sangen kehnot arviot juurikin nelivedon toimimattomuuden takia.

    Gla Gla

    Subarussa on käytössä useita erilaisia nelivetojärjestelmiä. Ostajana kannattaa siis olla tarkkana, millaiseen versioon on päätymässä, eikä luottaa siihen, että jossain testissä on ollut hyvä/ei ole ollut hyvää nelivetoa tai tuttavan vm. -89 Legacy oli hieno auto.

    60-luvun peruillakaan ei ole mitään tekemistä 2016 vuosimallien nelivetojärjestelmien kanssa, kuten ei auton millään muullakaan ominaisuudella.

    jees h-valta

    No kyllä se japsikin jo varmaan seitenkymmenluvun tai jopa kahdeksankymmenluvun kopsaukseen on päässyt. Että Gla oikeassa, jopa japsikottero on vilistänyt vuosikymmenen/ehkä pari eteenpäin tekniikan kopsauksella muilta valmistajilta. Hyvin kyllä huomaa miten Subarukin on hävinnyt valtakunnan liikennebaanoilta. Joku harvaksellaan siellä köpöttelee. Yleensä juuri niiden toimesta jotka eivät myöskään kuskeina vielä hetkeen siirry tälle vuosituhannelle.

Esillä 10 vastausta, 631 - 640 (kaikkiaan 5,990)