Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 671 - 680 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Rane2

    Jos jääkausi tulee niin japsiautot nousee uuteen arvostukseen.Harva haluaa kököttää pakkasessa tien varressa hajonneen volkkarin kanssa odottamassa hinuria.

    Visakallo Visakallo

    Tein aikaisemmin autojen huoltoja ja korjauksia työkseni. Siinä näki ja kuuli kaikenlaista. Tämä, ja lisääntynyt oma ikä pani arvostamaan auton luotettavuutta sen kaikkein tärkeimpänä ominaisuutena. Nyt kun ei enää viitsi rasvata käsiään auton takia, valitsee sellaisen merkin mikä parhaiten toimii. Niitäkin onneksi löytyy. Valitettavasti eurooppalaisten joukosta vain vähemmän.

    Tolopainen Tolopainen

    Jos ei ole varaa ajaa takuuautolla, kannattaa olla ilman. Talous ei ole siinä kunnossa, että voi autoa pitää. Autot on nykyisin niin halpoja, että ei viitsi käytettyä enää ostaa, kun lähes puolet autoverostakin sai takaisin yhdellä paperilapulla, ei pitäisi olla kenelläkään valittamista korkeasta verosta.

    Gla Gla

    Voit toki Jees nähdä minun edustavan Linkolan ajatuksia. Todellisuudessa olen valovuoden päässä niistä. Erona meidän välillä on se, että myönnän tosiasiat, enkä yritä kiemurrella niitä vastaan. Se, että pyrin välttämään ylenpalttista päästöjen aiheuttamista, on myös kaukana niukkuudesta. Olisin huolissani itsestäni, jos pitäsin autoista puhuttaessa farkku-Golfin tasoisella autolla ajamista niukkuutena tai jonkinlaisena uhrauksena.

    Visakallo Visakallo

    Eurooppalaisten autojen takuut ovat  lyhyitä, yleensä vain kolme vuotta. Pisimmätkin taitavat tällä hetkellä olla vain neljä vuotta.  Samaan aikaan Kauko-Idässä tehtyihin merkkeihin on tarjottu jo pitkään 5-7 vuoden takuuaikaa, eikä niiden takuuaikaiset huollot ole sen kalliimpia kuin eurooppalaisillakaan.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Minä nyt valemetsurina lähden auraamattoman tien päähän sahaamaan. Oikeat metsurit jäisivät ladoilla ja Datsuneilla kotia tai kävelisivät kilometrin suuntaansa.

    Nythän se raivauskausi on vasta polkastu käyntiin kun vuorokauden keskilämpötila on alle 5 astetta. Vai mitä GLA että metsänomistajillakin neliveto on ehdoton kun raivataan vain talvella, että ei tule sitä tyvilahoa, siellä auraamattoman mökkitien päässä.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Ne menee raivuulle nyt, joiden on pakko. Jotkut raivasivat kuukausi sitten auringon paisteessa. Ei tarvinnut lumessa kahlata ja kastua. Hyvää työpäivää,  kyllä siellä nyt nelivetoa tarvitaankin. Kannattaa ottaa otsalamppukin mukaan, että näkee mitä sahaa.

    Puuki

    Auton pitkä takuuaika ei välttämättä ole sen parempi kuin lyhyempikään. Virhevastuu jatkuu takuuajan jälkeenkin eikä  pitkiin takuuaikoihin luottaneiden lukuisat kertomukset esim. nettipalstoilla tue sitä, että takuu aina vastaisi tarkoitustaan.

    Jos auton hiilidioksidipäästöt aiheuttaa  yletöntä syyllistämistarvetta tai syyllisyyttä, kannattaa verrata niitä päästöjä oikeasti isoja päästöjä aiheuttaviin laitteisiin. Siinä ei ole kysymys poistaa vastuuta omista ”tupruttelu”valinnoista vaan asioiden asettamisesta oikeampiin mittasuhteisiin.

    Auton hiilipäästöistä maksetaan suhteettoman suurta ”sakkomaksua” ja jos se ei vielä riitä, niin voi vaikka istuttaa muutaman kymmentä päästönkeräyspuuta ja antaa kasvaa niiden niin kauan, että auton aiheuttamat hiilipäästöt on sitoutuneet puiden kasvuun.

    jees h-valta

    Oli sitten eurooppa-autoilla lyhyt takuu tahi ei niin ei se kyllä mikään kestävyysvaje silti ole. Olen nyt ajellut VW:lla 66000 km:a ja sinä aikana en huollon välillä ole konepeltiä nostanut kuin katsastusmiehelle. Viimeksi huollossakin kysyttiin että otatko öljynlisäyspullon. Sanoin etten harrasta mitään konehuoneessa nuohoamista. Noudatan huolto-ohjelmaa ja silloin mennään huoltoon kun kojetaulussa alkaa herjaa siihen suuntaan esiintyä. Jos jotain ylimääräistä tulee alkaa vaihdon aika häämöttää.

    Tolopainen Tolopainen

    Se on pelkkä myytti, että metsät sitoisivat hiilidioksidia ei edes sademetsät, jos niin olisi metsät olisivat hiilikenttien päällä. Luonnossa vallitsee aina tasapaino,  eli lahoaminen vapauttaa saman määrän hiiltä kuin sitoutuu. Puut pitää poistaa kierrosta ja varastoida maan sisälle, jos niillä aiotaan poistaa ilmakehästä hiiltä pysyvästi.

Esillä 10 vastausta, 671 - 680 (kaikkiaan 5,990)