Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 681 - 690 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Noinhan se tietty on kuin Tolopainen yllä. Mutta kun täällä tehdään politiikkaa vihreillä arvoilla ja eihän tuo mitään ole jos ei metsien hyödynnystä päästä veroilla roimimaan mennen tullen.

    Jätkä

    Jeessi lieneekin nuuka tai muuten poikkeavan sorttinen autoiija, kun ei edes kusipoikaan malta laittaa pesunesteeksi vettä.

    jees h-valta

    Kun ja jos jäpä tietäisit sen VW:n säiliön tilavuuden et irvistelisi. Ei kuule tartte tälläillä kun antaa huollossa laittaa säiliöt täyteen. Mopoissa on varmaan mopojen pissipojatkin mutta VW:ssä mennään huoltoväli yksillä nesteillä. Ainakin minä menen. Eikä hyydy eikä jäädy.

    eero heikki eero heikki

    Pääsi huvilanomistaja tontilleen kyydissäni ja pois,auraamatonta mökkitietä ja 15-20cm lunta,viitisen metriä pääsi omistaja focuksellaan ja siihen jäi.muutamia puita kaadoin siellä.

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    Ihmistähän ei ole tarkoitettu liikkumaan suunnitteluvaiheessa kuin juoksuvauhtia. Aistit eivät riitä nopeuden noustessa vaikka 40 km/h.

    Tiheässä metsässä pari kilometriä tunnissa. Yöllä kuun valossa pystyy jatkamaan etenemää turvallisemmin . Kuivat kuusen oksat saattavat

    puhkoa silmät ja tehdä orkosia muotoon.

    Uskon että jos ylinopeudesta sakotettaisiin niin maapallo ei särkeytyisi ja liikunnan myötä ihmiset terveellisempiä.

    Tolopainen Tolopainen

    Volkkarin korjausvälit on niin lyhyet, että ei ehdi pissapoika tyhjentyä. Taitaa vaihtoarvokin lähennellä nolla, jos joku suostuu vaihdossa ottamaan. Korjaukset edessä dieseleillä ja tehojen lasku edessä. Kaikenlaista romua on Suomen automarkkinoille vuosien mittaan markkinoitu.

    jees h-valta

    Kuka tässä jostain nokivasarasta on puhunut? Kuten mainitsin en käy edes konehuoneessa huoltojen välillä. Huoltoväli on jotain viidentoista-parinkymmenentuhannen paikkeilla luulisin. En tosin ole seurannut sen tarkemmin. Joka toinen vuosi huollossa noin. Maksaa noin kolmesataa. En pane pahakseni.

    Gla Gla

    AR: ”Vai mitä GLA että metsänomistajillakin neliveto on ehdoton kun raivataan vain talvella, että ei tule sitä tyvilahoa, siellä auraamattoman mökkitien päässä.”

    Ei ole homogeenistä autonkäyttäjäryhmää nimeltä metsänomistajat. Raivauksen suhteen juuri noin, mutta itse en katso tarpeelliseksi maksaa autosta kalliimpaa hankintahintaa ja ympäri vuoden korkeampia käyttökuluja niiden kuvioiden hoidon takia, missä nelivetoa voisin hyödyntää. Halvemmaksi tulisi maksaa ammattimetsurille kaikista raivauksista kuin ajaa nelivedolla ja tehdä itse työn hinnalla 0 €. Lisäksi täällä etelässä on lunta suurimman osan raivauskeleistä niin vähän, että etuvetoisellakin pääsen perille, tarvittaessa lumiketjujen avulla. Viime talvena käyttämäni tie pysyi auki ajamalla, kun säännöllisesti yhdellä palstalla kävin. Mutta ehkä sinulle neliveto on perusteltu juttu. Tällöinhän kaikki ovat varmaan tyytyväisiä.

    Se, mitä edellä olen koittanut sanoa, on liittynyt päästöihin liittyvään suhtautumistapaan, muihin autojen ominaisuuksiin ja niiden kustannuksiin.

    Puukin toteamus autoilijoiden päästömaksujen tasosta suhteessa muihin päästäjiin on totta, mutta anekauppa ei poista päästöjen vaikutusta. Lisäksi sen luulisi kannustavan  minimoimaan kulutusta, mutta ei. Joissain kommenteissa se vaikuttaa oikeuttavan käyttämään suuripäästöistä autoa. Minusta tuollainen on nurinkurinen ajatusmalli, mutta ajatelkaa toki miten haluatte.

    jees h-valta

    Niille autoilijoillehan pitäisi suorastaan antaa palkinto maalle uhrautuvasta veronmaksuaktiivisuudesta. Mutta olen kyllä vahvasti sitä mieltä että ketä aktiivisesti metsää hoitaa niin ei se auto kyllä aivan pikkukinneri saa olla. Kyllä siinä vain täälläkinpäin saattaa parin kuukauden savottaseisokki tulla ja sen sulamisen aikoihinhan on myös erittäin ongelmallista pikkuautolla kun ne lumiajalla ajetut varhot alkavat pettää tai luiskia auton niiltä sivuun. Toki arvostan Glan ahkeruutta jos viitsii siellä lumimössön joukossa ketjuja viritellä ja vielä senjälkeen jotain tehdäkkin. Haiskahtaa vahvasti liioitellulta tuo nuukailu.

    Gla Gla

    Veroja autoilu kyllä tuottaa, mutta tanskalaistutkimuksen mukaan kovin vähän yhteiskunnalle siitä hyötyä kertyy. Itse en kyllä kaipaa palkintoa maksamieni verojen määrästä. Mitä vähemmän maksan, sitä tyytyväisempi olen. Mutta jälleen kerran, kukin ajattelee tavallaan.

    Jos sinun tapaasi kakkosautoa aikoo pitää, eikös jokin Suzuki Jimnyn kaltainen auto olisi sopiva metsäkäyttöön ja kauppakassiksi? Etenemiskyky lienee huippuluokkaa, vaikka pikkukinneri onkin ja eiköhän raivurikin bensakanistereineen sisään mahdu. Kilometrit ajetaan sitten Corollalla tai vaikka Passatilla, jos mukavuutta ei muuten tarpeeksi ole.

    En muuten laita ketjuja lumimössössä, vaan auratulla tiellä tilanne ennakoiden. Kovin montaa minuuttia ei siinä mene, kun muutaman kerran on harjoitellut. Sinusta en tiedä, mutta minä en kovin paljon ole valmis maksamaan tuon vaivan välttämisestä. Mitä sinä muuten talvella metsässä teet, kun raivuria kovin harvoin käytät?

Esillä 10 vastausta, 681 - 690 (kaikkiaan 5,990)