Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 691 - 700 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • pitkät neulaset pitkät neulaset

    Onko joku kilometrinkin hiihto tai kävely palstalle mahdollista?

    Raivuri ja muut tykötarpeet ahkioon. Yöpyminen palstalla?

    Aukaisisko joku peräkammarin aikamiespoika mäyräkoiran hinnalla

    uran valemetsurille ?

    Isontalon pojat voisi yhdessä ostaa moton ja ajokoneen – jakaa kustannukset

    käytön mukaan?

     

    Visakallo Visakallo

    Kuului yhden paljon myydyn kaksikirjaimisen saksalais-automerkin omistaja tänään hieman syleskelevän, kun kolme vuotta sitten 45.000 euroa maksaneesta autostaan tarjottiin nyt  vain 14.000 euroa. Takuuaika kun on jo nyt ummessa ja päästökohukin vielä vaikuttamassa. Onhan se kieltämättä melkoisen arvokasta auton pitoa!

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    Oliko suoran kaupan hinta vai vaihto johonkin?

    Visakallo Visakallo

    Sekä-että. Oli käynyt useammassa liikkeessä. Oman merkin liikkeessä sama juttu!

    Visakallo Visakallo

    Yksi liike oli kieltäytynyt tekemästä edes vaihtotarjousta!

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    Miettinyt että miksi vakuutusyhtiöt eivät anna tarjouksia autojen kone – ja voimansiirron ongelmiin. Taitaa olla riskibisnestä.

    Kuluttajat maksavat viulut autojen suunnittelusta. Satusedät puhuu paskaa.

    Uusi bisnes on jo tulossa. Oliko miljardi mitä daimlerikin sijoittaa uuteen tuotteeseen? Korkoa tietenkin häätyy saada tälle summalle.

    Tuotehan ei mene kaupaksi ellei vanhaa syrjäytetä.

    Raha ja valta tätä systeemiä pyörittää. Polttoainetta tavalliset ihmiset.

    Gla Gla

    Liittyiköhän vaihtoautoon kaksi kolmekirjaimista ja yksi kuusikirjaiminen tekniikan kukkanen?

     

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    Näin jossakin sivuilla otsakkeen, jossa kerrottiin Saksan menettävän 250.000

    työpaikkaa autoteollisuudesta kun sähköautot tulevat. Munien puristelijat lisääntyy ja verotulot vähenee. Uskon että kulut lisätään tuotteeseen ja tulleilla suojataan bisnes.

    capo

    Abietikselta harvinaisen onnistunut ja monimerkityksinen otsikkovalinta. Annetun speksin perusteella olen eri mieltä sanoista uusi ja parempi – uusi ei ole 10 vuotta vanha ja parempi on vertailua edelliseen eli hyvinkin lukijakohtaista. Mielenkiintoista on myös vastaajien käsitys metsänomistajasta ja hänen autostaan. Ympäristönäkökulmakin on tuotu esille samoin kuin kaikki ennakkoluulot ja muut muut perusteet juuri sille omalle valinnalle.

    Meillä asia on hoidettu niin, että metsänomistajan auto Porsche Cayenne S dieselinä ja ilmajousituksella. Voi ajaa Monacon kasinolle tai palstan reunaan, vääntöä 850 Nm, aivan mahtava ajaa. On kylläkin vaimon käytössä, saan ajaa tankkaamaan 😉 Mitään kauppoja ei kyllä P:lla kannata mennä tekemään, näkyy heti vastapuolen tarjouksessa.
    Sinänsä mielenkiintoista, että Porsche kuluttaa alle sen mitä A6 Quattro. Ja ajotavan merkitys on litran verran, meidän perheessä minä olen se pihimpi.
    Seuraava käyttis on varmaan sähköauto, kunhan niillä pääsee 500 km latauksella. Sähköauton kiihtyvyys on kyllä joy ridea, kun maksimivääntö on käytössä heti alusta asti.
    MetsäTYÖautot ovat Ford F-150 4wd, lukot päällä menee pidemmällä kuin kuski uskaltaa ja  Volvo FH isompiin kuljetuksiin. Välillä on ollut Ducato/Boxer-pakujakin, niiden hyvä puoli on sääsuoja tavaroille ja taukojen aikana Fordiin verrattuna.

    Maasturin lisähinta on melkein aina suurempi kuin tien aurauttaminen naapurilla tai jopa sen tien teettäminen. Miehet ostavatkin autoja enemmän tunteella kuin järjellä, mutta aina keksitään ns. järkiperusteet tueksi. Ja lompsa määrää loput.

    jees h-valta

    Kyllähän se Porchen Cayenne tosiaan kelpaisi seuraavaksi mutta dieselinä ei. Ja siksi menee ohi. Ei juuri löydy vaihtureina vähän käytettyinä. Minusta elämä muuttui juuri riittävästi vaivattomammaksi maasturiin siirtymisen jälkeen. Onhan se myös Kaakkois-Suomen pitkällä ja kapealla mökkitiellä verraton etu kun voi hiukan tyrkätä pois tieltä kun joku puhaltaa mäennyppylän takaa vastaan. Aika huonokin tie ettei kovin matalaa hirviäisi sielläkään kolistella. Edellinen auto oli BMW:n farkkudiesel ja muuten hyvä mutta ei se elämä tuolla metsäteillä kaksista ollut. Kerran se nypättiin tutun maajussin traktorillakin kun tuiskukohdasta ajautui ojaan syystä että auraus ei ollut vielä hätiin kerinnyt. On kiva värjötellä metsäpäivän jälkeen kosteissa kamppeissa ja vartoilla vetäjää. Mutta Glalle tämä on se oikea tapa, minulle ei enää. Ja kyllä niitä metsätöitä tehdään mutta moottoriasahalla enemmän kuin raivaussahalla. Ja nyt pääsen lähes aina työn viereen autolla. Jaksaa päivän pakertaa. Se alkaa tällä iällä tuo turha rehjaaminen viedä siitä tehoisasta työstä ja se ei ole tarkoitus.

Esillä 10 vastausta, 691 - 700 (kaikkiaan 5,990)