Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 701 - 710 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Tolopainen Tolopainen

    Kannattaa ostaa bemari tai mese. Jos ei ole tarvetta ajella talvella, niistä hajoaa koneet pakkasella, kun kampikammion huohotusputki jäätyy. Tiedän jo yhden bemarin, jolle kävi näin ensimmäisillä pakkasilla tänä talvena oli bensakoneella. Itäautoille ei vastaavaa tapahdu ja koneet on tehty hiukan tarkemmilla toleransseilla kuin noissa arvoautoissa. Volkkari on vikapesä, ei ole koskaan osannut tehdä konetta, joka ei söisi öljyä. Ei sellainen moottori voi läpäistä nykyisiä päästötestejä. Lisäksi katkeileva jakohihna. Moottoriremontti maksaa tuhansia euroja, kun hihna katkeaa, en ottaisi moista riskiä kun ei ole pakko.

    jees h-valta

    Tolopainenhan hupia latelee. Kyllähän täällä niin bemareilla kuin VW:kin talvella näytetään ajelevan, paljonkin. Ensinkin VW ei tarvitse lisää öljyä, etkö ymmärrä lukemaasi kun juuri aiemmin sanoin etten avaa konepeittoa huollon välillä. Enkä tarvii lisäyspulloa. Ja kun siinä ei ole hihnaa vaan ketju, sori ny vaan. Joka autoon koneremppa maksanee tuhansia euroja. Mutta kun en ole koskaan vielä yhteenkään joutunut tekemään. On ollut bemareitakin kaksikin kpl. Aika hataraa on tämä suuri asiantuntemuksesi mutta oletan tuon kuitenkin aivan taavanomaiseksi kateudeksi näille saksalaisilla ajaville. Kun ne joillekkin edustavat edelleen hiukan ökyautoilua kait.

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    Ei ole mennyt kun 3 moottoria volkkarista. Ajokilometrit n. 54tkm – tähän vaihtomoottori tehdastakuuna jolla 4tkm. Seuraavalla 104 tkm.

    Lexus 2,2 diesel jolla 215tkm. Suutinremppa 1 suutin 3700€.

    Ei saa verotuksessa vähentää remontteja eikä vaihtoja.

    2,8 litranen lt -99 mallia aj. 485tkm kulkee 9,3ltr sadalle ja sopii tavaraa kyytiin. Ei haittaa jos pihkaa housunpersuuksissa kun hyppää työhousut jalassa penkille. Niin … hankintahinta oli tuon suutinrempan kanssa sama.

    Tolopainen Tolopainen

    Harja vallassa tuskin on tietoa, että on tullut ajetua hihnakoneella vuosikausia ja öljynkulutusta ei huomaa, jos ei katso mittatikkua. Googlesta löytyy tietoa volkkarin jakohihnaongelmista esim. Oulun seudulla, jos osaa käyttää tietokonetta.

     

    .

    jees h-valta

    Kun ollaan aivan eri kokoluokan VWE:ssä Tolopainen en vaivaa päätäsi sinun ”mopoautojen” moottoreilla. Minä kun en ajele kuin kutoskoneisella ja vältänkin pienempää viimetteen asti. Mitä tulee yleistasolla enpä juuri tiedä kauppa”ratsuilla” yleisempää autoa kuin VW.

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    Niin…. Kyllä niihin volskuihin piti olla sitä ”omaa” öljyä useampi litra takuuhuoltojen välissä. Tuohon lt: n menee 8 litraa ja vaihtoväli 20 tkm.

    Pari litraa saa lisätä siihenkin. Hammasrattaat jakopäässä eli ei remminvaihtoja.

    Volvo v70 2,4 ilman nostovarsia toisena autona. Hyvät tilat ja tukevasti tiessä. Moottorinlämmittimenä webasto ja uskon että useamman päivän pakkaset lyhyellä työmatkalla päivittäin tappaa akun . Letkulämmitin tulee ensi viikolla joten saa lämmitettyä muuten.

    Puuki

    ” Veroja autoilu kyllä tuottaa, mutta tanskalaistutkimuksen mukaan kovin vähän yhteiskunnalle siitä hyötyä kertyy. ”

    Miten jokin tanskalainen tutkimus liittyy suomalaiseen autoverotukseen ?

    Suomessa kerätään autoilusta veroja miljardeja vuodessa ja siitä summasta vain murto-osa käytetään tiestön kunnossapitoon.

    Ajoneuvovero on rahankeräysautomaatti, joka on kytketty hiilipäästöihin melko erikoisin perustein.  Jos päästömäärät verotettaisiin oikein, niin niiden pitäisi perustua ajettuihin kilometreihin ja päästöoikeuksien hinta olla realistisempi.

    Jokin 120 g /km päästö/auto ei ole käytännössä juuri sen parempi ilmastonsuojelun kannalta kuin vähän enemmän hiilidioksidia päästäväkään.

    Muutenkin koko päästömittaus on enemmän mielikuviin kuin todellisisn päästöihin perustuvaa. Autojen päästöthän pieneni reippaasti juuri silloin kun niiden perusteella autojen verot nousi eikä mittauksia  tehdä enää lähelläkään normaaliajon olosuhteita. Puhumattakaan niistä päästömittausasetuksista mittaustilanteissa , joita jotkut autonvalmistajat huonolla menestyksellä alkoi käyttää.

    Jos haluaa välttämättä pitää ne päästöt minimissä, niin silloin pitää ajaa polkupyrällä  tai kävellä. Sähköautotkin saastuttaa valmistusvaiheessa ja akkujen uusinnan vuoksi. Hiilidioksidihan sitäpaitsi lisää myös kasvien kasvunopeutta eikä ole edes pahin kasvihuoneilmiötä lisäävä kaasukaan. Metaanikin taitaa olla 20 kertaa haitallisempaa.

     

    Tolopainen Tolopainen

    En viitsi ajaa autoa kuulosuojaimet päässä, ei yhtään kiinnosta nämä volkkari kutoskone pakut.  Samaa kakkaa eri paketissa.

    jees h-valta

    Enpä kait maininnut mistään pakustakaan tiemmä mitään? Ihan hjenkilöauto 3,1 ltr:n kutosmoottorilla.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Tuon kokoisella koneella bensa autoja saa lähes ilmaiseksi, ei ole pahemmin kysyntää bensarosvoille, vai mikä on kiinnostuksen syy moisiin kuin halpa hinta käytettynä.

Esillä 10 vastausta, 701 - 710 (kaikkiaan 5,990)