Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 721 - 730 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Näkyi Toyota ottaneen taas johtopaikan uusien autojen myyntitilastoissa.

    Gla Gla

    Toki käytetyn Volvo maasturin saa uuden Corollan hinnalla. Huono puoli tuossa on se, että Volvon mittarissa on tuossa vaiheessa 150-250 tkm, jolloin eli auto on elinkaarensa puolivälissä ja jäljellä korjauksiin painottuva osa. Ei siis tule ainakaan halvemmaksi tuollaisella ajelu kuin uutena ostettavalla, 5 euroncap-tähden Corollalla.

    http://www.euroncap.com/sv/results/toyota/corolla/8893

    Toki maavaraa saisi tuossa olla enemmän, mutta kaksivetoisia, matalan henkilöauton korilla olevia markkinoilla on kovin vähän. Golfista olisi tarjolla Alltrack, mutta sekin on rakennettu turhan kalliiksi nelivedon ja ison moottorin takia. 40 k€ siitä pitäisi maksaa ja siinä on 10-15 k€ liikaa. Taitaa perus Golf tai Octavia huonontien jousituksella (maavaraa +15-20 mm) olla ainoa hinnaltaan järkevä vaihtoehto.

    Volvo V60 cross-mallina olisi aika täydellinen, mutta sen hinnoittelussa on sama ongelma etuvetoisenakin kuin Alltrackissä.

     

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Vuodelta 2015 tekniikanmaailmasta Mukana oli tällä kertaa yhdeksän automallia, jotka olivat aakkosjärjestyksessä Audi Q7, Ford S-Max/Galaxy, Mazda CX-3, Mitsubishi L200, Renault Kadjar, Toyota Avensis, Volkswagen Touran ja Volvo XC90.

     

    Kookkaat katumaasturit Audi Q7 ja Volvo XC90 todistivat, että suuresta autosta on helpompi tehdä turvallinen. Lisäksi niiden hintaluokassa onnettomuuksia estävät ja kuljettajaa avustavat järjestelmät ovat vakiovarusteita. Volvo sai tuossa testikohdassa ensimmäisenä automallina täydellisen 100 prosentin tuloksen.

     

    Fordin ja Volkswagenin tila-autot antavat testin mukaan hyvän suojan perheille, sillä myös ne saivat törmäysosioissa erinomaiset tulokset. Renault Kadjar ja Toyota Avensis suoriutuivat niin ikään testeistä hyvin ja saavuttivat edellä olleiden mallien tapaan parhaan mahdollisen viiden tähden tuloksen.

     

    Euro NCAP:n testitulosten mukaan matkustajien autossa saama turva on edelleen heidän mittaustensa tärkein anti, mutta onnettomuuksien välttämisessä auttavat varusteet tasoittavat tietä kolarien vähenemiseen, automaattisesti toimiviin ajoneuvoihin ja lopulta itsenäisesti toimiviin autoihin.

     

    Kuljettajaa avustavien varusteiden puuttuminen tai vähyys oli syynä siihen, että Mazda CX-3 ja Mitsubishi L200 jäivät testissä neljään tähteen. Varsinaisissa törmäystesteissä kumpikin malli sai täysin hyväksyttävät tulokset.

    jees h-valta

    Glalla on aika kumma käsitys esim. juuri Volvon elinkaaresta. Volvo pystyy varmasti vielä viisitoistavuotta vanhanakin antamaan parempaa kyytiä ja turvaa kuin se pieni Corolla tai Golf-kippana. Huoltohan se kaiken a ja o on ja sillähän se elinkaari pitkälti määräytyy. Iso moottori on lähes uudenveroinen arvoiltaan kaksisataa tuhatta ajettuna jos huolto-ohjelmaa on noudatettu. Kuten sanoin aiemmin VW:aan ei kuluta öljyä ja on tehoiltaan pirteä tykki vielä 180000 ajettuna. Toki jossain kohtaa yli kahdensadan tuhannen kun mennään tulee laturin ja jonkun pienkomponentin vaihtoja mutta ne menee normihuollon yhteydessä jos asiat oikein ennakoidaan ja oireet ajoissa huomioidaan. Ruoste ei nykyautoja enää noissa isommissa kovin usein lopeta. Kyllä se tekniikka on ja nimenomaan huollon laiminlyöntiin.

    oksapuu

    Heh…

    Mites se nokkaketju, vieläkö rallattaa…

    Mutta joo, kun on kerran nelivetoauton saanut niin ei enää ole vajaavetoiseen paluuta. Niin se vain on…

    jees h-valta

    Nokkaketju rallattaa edelleen eikä häirii ajamista eikä anna häiritsevää ääntä käyntiin. Huollossa todettiin että annetaan olla ja uusilla öljyillä taas voitelu ok.

    Gla Gla

    Vertaatko Jees nyt 15 vuotiasta Volvoa uuteen Corollaan tai Golfiin vai mihin? Taatusti 300-400 tkm ajetussa Volvossa alkaa olla yhtä jos toistakin ongelmaa ja ajatukset vaihtamisesta alkaa pyöriä mielessä. Jos auton on ostanut 200 tkm ajettuna uuden Corollan hinnalla, tavallisen lyhytaikainen ilo se sitten oli. Corollan kanssa oltaisiin vasta puolivälissä.

     

    Jätkä

    Onpahan Jeessillä ihan omanlaiset käsitykset autojen kestävyydestä. Totuus on toisenlainen: – isommassa autossa on lähes poikkeuksetta iskutilavuudeltaan isompi moottori ja se ei lopu ensimmäisenä. Peltiosat on prässätty samasta pellistä isoon ja pieneen autoon, joten ne ruostuvat samalla tavalla käsiteltynä samaan tahtiin.

    Kun Golfissa on 3,5 litrainen kone, niin teoriassa se vie kevyttä koppaa pidempään kuin raskasta koppaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Jessen kannattaa katsoa youtubesta, miten pienellä rellulla ajetaan nokkakolari vanhemman volvon keulaan. Tulokset saattavat johtaa tietojen uudelleen päivittämiseen vanhojen volvojen turvallisuudesta. Eivät ole nimittäin lähelläkään uusien  autojen tasoa.

    harrastelija harrastelija

    Oikeasti metsäteillä kulkeville on ensinnäkin selvä asia, että autossa on oltava neliveto ja maavaraa ainakin se maasturin alaraja eli 200 mm. Vääntöä on lisäksi oltava, ettei jokaisessa huonossa paikassa tarvitse huudattaa kuin viimeistä päivää – eli moottorina diesel.

    Jos on olemassa vakio-omistuspalsta mihin kulkee hoito-, työ- ja virkistysmielessä, niin sinne ehkä on niin hyvä tie, että voi pyyhkäisi millaisella ropposella tahansa.

    Tällaisia eri metsäteillä liikkuvia on konemiehet ja metsämiehet sekä metsästystä harrastavat, varsinkin koiramiehet.

    Näin alkutalvesta kun vaaramaisemiin tulee lunta pari-kolmekymmentä senttiä, niin linkoamattomille metsäteille on 2-vedolla turha lähteä seikkailemaan. Kulkeminen tökkää kyllä ensimmäiseen rinteeseen.

Esillä 10 vastausta, 721 - 730 (kaikkiaan 5,990)