Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 811 - 820 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Auto on sen verran yksinkertainen kapistus, että autonvalmistajien välillä ei taida olla suuria eroja. Isommalla hinnalla saa toki lisää ominaisuuksia. Auto kannattaakin valita tiedon ja tunteen perusteella: missä on tarvittavat ominaisuudet sopivalla hinnalla ja mikä tuntuu lisäksi hyvältä. Tuntuisihan se mukavalta ostaa Suomessa tehty auto, mutta se hinta!

    rööri roope

    Jessellä ja artolla nuo jutut on kuin entisajan neuuvostoliiton kommareilla.Itsekehu tunkee läpi näytöltä.Aikanaan pravdassa kehuttiin miten mosse pärjäsi jyväskylän suurajoissa omassa luokassaan eli saavutti kunniakkaan toisen tilan,englannin fordi oli toiseksi viimeinen.

    Sitä eivät maininneet että luokkaan osallistui kaksi automerkkiä.

    Se on poikien turha kehuskella miten hyviä kuskeja ovat ja muut on huonoja.Toivottavasti näille kehuja urpoille ei satu pahaa mälliä.Sellainen pikkumälli olisi paikallaan.

    Ajelkaa silti iisisisti niillä museoautoillanne.

     

     

    arto arto

    Empä ole kehunut itseäni totesin vaan, Minusta ei saa itänaapurin ystävää tekemälläkään. En myöskään ole itäautolla ajanut koskaan. Vain foordilla ja hyvin huolletulla sellaisella

    jees h-valta

    Eipä tullut itsekehuskeltua vaan ihan palstojen ”liikennepoliisit” vain aktivoituvat pienestäkin herkistelystä. A.Jalkasen auton yksinkertaisuuteen että kyllähän se kansanautoksi tehty tavisauto onkin aika yksinkertainen. Siksi kannatankin ja olen juuri sen puolesta täällä ”kehuskellut” että kun mennään autoissa valmistuksen ja verojen jälkeen lähemmäs sataatuhatta euroa se on aivan eri luokan nk. premiumluokan auto ja sillä tosiaan on jo joitain ominaisuuksiakin. Ne tulevat näihin kansanautoihin usean vuoden viiveellä pikkuhiljaa yksi kerrallaan. Siksi kannustan lämpimästi ostamaan tuollaisen kalliimman luokan auton useita vuosia käytettynäkin. Silti saa niihin tavisautoihin nähden paremman tasoisen paketin eikä kehitysraakiletta. Kyllä nuo kalliimmat kestävät yleensä vahvemmalla tekniikalla liikenteessäkin huomattavasti pidempään kuin tusinateollinen luomus. Nyt tulin muuten metsästä avolavalla, takavetoisella jolla ajan ympäri vuoden kesärenkailla. Maastokuvioisena niillä ajaa aivan yhtä huoletta kun on tottunut auton käyttäjä.

    Rane2

    ”…jolla ajan ympäri vuoden kesärenkailla”

    Ilmeisesti olet edelleen sitä mieltä että ne perä edellä vastaantulevat Corollat on ongelma liikenneturvallisuudelle?

    jees h-valta

    Ja jätkälle tuonne edelliselle sivulle etteivät ne peräpuskurin lähellä roikkujat välttämättä hoputa sinua lujempaa ajamaan vaan kyttäävät vain sopivaa ohituspaikkaa. Sitähän sinä et tietysti helpota vaan mieluusti kiusaat hiukan ettei vaan pääse ohi, niinkuin aina muutama prosentti liikenteen ”urhoista” tekee. Itse väitän pystyväni jopa näyttämään vilkulla sopivan suoran ja esteettömän paanan auettua että mene nyt. Minäkin ajan joskus hiljempää kuin joku muu, vaikka harvemmin. Minua se ei harmita jos joku pyrkii ohi vaan yritän helpata siinä.

    harrastelija harrastelija

    Noista itäautoista kokemuksia oli työaikana farkkuladasta. Ensi reissulla kuskin penkki liikkui kaarteissa, mutta sai onneksi pidettyä ohjauspyörästä kiinni.

    Metsämiehet kehuivat takavuosina kovasti Lada Nivaa! Edullinen ja yksinkertainen nelikko, lyhyellä akselivälillä ei jää kuoppaan mahastaan kiinni. Kevyenä autona menee pehmeällä pinnalla ja miestyöntövoimaa pystyy hyödyntämään.

    Jostakin luin, että Keski-Euroopassa on ollut kysytty kampe! Äkikseltään Nettiautossa kallein Niva oli 2009-mallin 9300 km ajettu 6 t€ pyynti!

    jees h-valta

    Rane2, yleisimpiä on juuri Corollat ja Avensikset ja olenkin sisäistänyt että yleensä siellä ohjastaa iäkkäämpi ”tuffa” mutta onhan niistä tähän asti selvitty. Olen joutunut jopa päältä katselemaan kun sellainen ”tuffa” edeltä ajoi suoraan valtatielle mersun eteen pakollisen pysähtymisen takaa. Tuli vain jonkinlainen oikosulku ilmeisesti ja pysäsi vasta kun oli jo kaistan tukkeena. Mersu pyyhkäisi etuosan kuskin puoleisen kulman mennessään mutta ei ”tuffan” kuinkaan käynyt. Uskon kyllä että viranomainen huolehti sen ajelun loppuunsaattamisen. Ylivarovaisuus ei ole ongelma liikenneturvallisuudelle mutta liikenteen sujumiselle ongelma kyllä.

    6 m3 6 m3

    ”Etteivät ne peräpuskurin lähellä roikkuvat välttämättä hoputa sinua lujempaa ajamaan vaan kyttäävät sopivaa ohitus paikkaa”

    Just tollaset Jeevesin kaltaset roikkujat eivät ymmärrä sitä että se ohituspaikka löytyy helpommin kun jättää riittävän turvavälin edellä ajavaan. Puskurissa roikkumalla näkemäalue on sangen pieni.

     

     

    Jätkä

    arto:

    ”- Empä ole kehunut itseäni totesin vaan, Minusta ei saa itänaapurin ystävää tekemälläkään. En myöskään ole itäautolla ajanut koskaan. Vain foordilla ja hyvin huolletulla sellaisella”

    ”Että asiasta en mitään tiedä, mutta vastustan”

    Jos nämä modernistit sallisivat, niin pannaan lainaus takavuosilta: ”Voorti ei ole auto”. Varmennuksena vielä huomiot erinomaisesta ruosteherkkyydestä ja siitä, että Jotkut autot eivät ole koskaan epäkunnossa, vaan ne ovat ”huollossa” alvariinsa.

Esillä 10 vastausta, 811 - 820 (kaikkiaan 5,990)