Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 821 - 830 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • rööri roope

    Kehuja artolla aamulla husoppi ja mikkki hiiripuku näppylähanskkoilla

    jees h-valta

    Olikohan kuusmotti kun tuolla edellisellä sivulla väitti ettei sieltä edellä menevän takaa näe. Niinhän ne toyotacorollastit luulevat kun eivät tiedä että näen citymaasturista vallan hyvin sen maanmatoslaatikon yli. Ja lähtee niinä aikoina kun lusan pohjaan painaa. Automaattiloota ja tehokas mylly hoitavat sangen kelvollisen lähtönopeuden. Jopa isommastakin nopeudesta. Asia jota kaikki valojen vilkuttelijat eivät ilmeisesti tajua. Vaan alkavat juuri leikkiä niitä teiden ”ritareita” ainakin muijalle vieressä.

    helge6

    Sellasen hemmon tekstiä jonka mielestä muut tienkäyttäjät ovat aina haitta ja hankaluus hänen esteettömälle etenemiselleen. Taitaa jesse kuitenkin olla niin että pahinta jälkee syntyy muiden kuin tuffain ja corollain toimesta.

    Terv. Helge 6

     

     

    Visakallo Visakallo

    Jessellä näyttäisi olevan niitä vanhoja kartanonherrojen elkeitä, kun aikoinaan kinttuväkeä kyörättiin tieltä pois ison talon isännän saapuessa suurilla hevosvaunuillaan.

    Ihan oikeasti minä en kyllä vetäisi mitään rinnastuksia eri automerkkien ja niitä kuljettavien ihmisten välille. Eiköhän niitä järjen jaossa vähän vähemmälle jääneitä löydy aika tasaisesti eri merkkisten autojen ohjauspyörien takaa ja myös päinvastoin.

    Tolopainen Tolopainen

    Taitaa tuo Jesse olla vaarallinen liikenteessä itselleen ja muille, kun tuo näyttämisen halu on jäänyt päälle kuten 18v kollilla, joka on juuri kortin saanut. Ohittelemalla ei matkanteko nopeudu juuri yhtään yleensä  ne viimehetken ohittelijat tavoittaa seuraavissa liikenne valoissa tai sitten he kääntyvät läheisestä liittymästä eikä kiire ollut mihinkään.

    Minä en aio valtiota rahoittaa ylinopeussakoilla minun autollani, sen saa tehdä hätäisimmät.

    rame

    Jos joku takapuskuriin liimautuu niin tilaa annan periaatteella ”anna palaa jack, tie on vapaa” ja vielä väistänkin jos siltä alkaa näyttämään.

    Jos pitkään letkaan joutuu niin turvaväliä pidän että kiireisimmät pääsee menemään, ite ei jaksa pujotella kymmenien ohi ja vuoroani odottelen rekkojen tai vastaavien ohituksissa.

    Toisaalta en ihan kaikkien jaloissa ajele kun toi läpyskäkin kuivumassa ollu rikesakkojen vuoksi ja joskus tullu kirjettäkin kotio että ei kestä hetkeen joutua virkavallan pysäyttämäksi tai kuvatuksi.

    Nykyään ajamiset vähentyneet mutta muutaman kerran vuodessa lähinnä 4-tietä tulee ajettua tonnin siivu putkeen, joskus 5- tai 8-tien kautta mutta nelonen on nopein.

    Huomannut tuolla tien päällä että jokuset vetää tukka putkella hetken aikaa mutta tunnin tai parin päästä tullaan perä edellä vastaan, pitemmillä matkoilla vauhtikestävyys on tärkeä kun pitäs ehtiä perillekin.

    harrastelija harrastelija

    Pari kommenttia kavereilta noille puskurissa roikkuville:

    Tehdään taakse iso lappu: ” meinaatko astua ”

    Ja toinen mp-ajajan kikka, kun takana ollaan liian lähellä:                 – pannaan vilkku vasemmalle ja tyhjällä tiellä käydään pikku pätkä vasemmalla puolella. Takaisin oikealle palatessa tilaa taakse tulee kummasti !

    Gla Gla

    Kun Touaregilla ajava käyttää mahdollisuuden roikkua perässä ilman, että näkyvyys häviää, Corolla-kuski joutuu säätämään ajonopeuden Touaregilla ajavan valitsemaa turvaväliä vastaavaksi. Yhteispeliähän liikenne on, eikös vain.

     

    Jätkä

    Minä en sanoisi omaa ajotyyliäni roikkumiseksi. Normaalisti maantiellä annan edessä olevan etäisyyden omaani olla noin sata metriä.

    Kun ajaessani tavoitan edellä menijän, riittä arvioimiskykyni päättelemään, että se menee hiljempää kuin minä. Niinpä annan mennä ohi samaan syssyyn ja jatkan edellä sitä samaa – nopeampaa vauhtia.

    Tarkistan aina Navigaattorilla mittarivirheen ja pyrin pitämään n 6 km:n ylinopeutta, jos tie ja liikenne sen sallii. Sakkoja ja kortin hyllyttämisiä on takana, joten koitan pysyä rauhallisena.

    Jotkut perässäroikkujat eivät ymmärrä, että ne halutaan saada sieltä pois. Nostit tai laskit nopeutta, niin sama lähitunnelma vaan pysyy. Joskus poikkean kahville ihan heidän takiaan.

    Kun Jeessillä näyttää olevan Egonsa kanssa vaikeuksia, niin suosittelisin hänelle käydä virossa ”pidennysleikkauksessa”, joka kohdistuisi kaikkiin kolmeen jalkaan.

    Voisi itsetunto korjaantua normaalin ihmisen tasolle.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kanadassa kertoivat, että FORDin nimi tulee sanoista Fix Or Repair Daily.

    Perskärpäset ovat tosiaan harmillisia, varsinkin syyspimeällä, kun ajovalot häikäisevät. Toinen epäkohtelias tapa on ajaa moottoritiellä ohituksen jälkeen heti omalle kaistalle, niin että rapa roiskuu ohitetun tuulilasille. Lasinpesuneste ei ole ilmaista!

Esillä 10 vastausta, 821 - 830 (kaikkiaan 5,990)