Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 861 - 870 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Hiluxmetsuri

    Tuosta mun tarinasta puuttui juurikin se osa joka aiemmin mainittiin eli ” … sua ja mua vituttaa kunnes ohitan sut henkeäsalpaavan näyttävästi keltaisen viivan kohdalla tullen takaisin kaistalle takavalojen hipoessa etupuskuria mahtavan paskavanan osuessa tuulilasiin… jatkaakseni puhelimen räpläämistä”

    jees h-valta

    Onhan heitä, ohittajiakin. Eli ei malteta polkaista vaan saatetaan jopa vakionopeuden säätimellä lähteä ohittamaan! Kun ei saisi sellaista auton varusteena kaikille ollakkaan. Itse en käytä lainkaan. Jos ei jaksa painaa kaasua on pareen kyllä lähteä kuntoutukseen.

    harrastelija harrastelija

    Jo 1980-luvulla oli virka-autossa vakionopaussäädin. Silloin se oli aika harvinainen, joten tiellä joutui usein jarruttelemaan ja ottamaan säätimen uudestaan käyttöön. Nykyisin pitemmillä matkoilla ja lyhemmilläkin saadin helpottaa kovasto. Monesti mäkiselläkin osuudella, kun säätimet on samalla nopeudella, niin ei tarvitse jarrutella.

    Pari viikkoa sitten tuli kaupungilla yllättäen 40-alueella 170 € sakko! lukema oli ollut kirjeen mukaan 50! Juuri näillä nopeusalueilla varsinkin 80 km/h säädin on paikallaan. Ei tarvitse keskittyä jatkuvasti mittarin seuraamiseen.

    Tuo vakionopeussäätimellä ohitus on juohevaa esim. Kuopion pitkällä moottoritieosuudella. helppoa ajamista, nopeus vähän yli 120 ja kaksi kaistaa, ei siellä tarvitse höntyillä ja matka joutuu !

    Nimetön

    Jos on asiallinn vakionopeudensäädin jolla pystyy nätisti km tarkkudella säätään todellisen ajonopeuden niin eipä sitä vihti jalalla nopeutta säätää. Yleensä huomaa kuka edellä ajaista ei käytä vakionopeudensäädintä, kokoajan nopeus yleensä heiluu ja saa ihmetellä että mitähän se nyt näki kun nopeus putos, taikka jarrutetaan varalta reilusti peltipoliisille ja vasta sitte ehitään katsoon mittaria etteihän se ylikovaa mennykkään.

    Käytä sääki jees vaan vakkaria niin säästät muitten hermoja.

    suorittava porras suorittava porras

    Mitäs vaikeaa sillä säätimellä ohittamisessa on ? Pitää vaan peukulla plussan pohjassa niin kauan , kun kukkaro kestää .

    Kiihtyy samaa tahtia , kun polkimella . Kun ohitus on tehty ja etumatka riittävä , jarrutus matkanopeuteen ja +. Automaatillahan ei tarvitse edes pykältää …

     

    jees h-valta

    Ei vaan säästän polttoainetta kun en käytä. Automaattilooralla se sitäpaitsi ennenpitkää hajottaa laatikon. Jatkuvaa turhia vaihtoja pieniinkin mäkiin varsinkin kuormalla ja silloinhan sitä polttoainetta ja vaihdelaatikkoa tapetaan. Kytkimestä puhumattakaan.

    suorittava porras suorittava porras

    Joopa joo , vai hajottaa askin ?  .

    Volkkarista ehkä …

    Käytän aina vakkaria , niin olen nopeammin perillä ja kyyti tasaista .

    Polttoaineen kulutuskin on pelkkä myytti . Mulla menee 5,5 satasella .

    En ole niin köyhä , ettei sitä olisi vara maksaa .

    Nimetön

    En ole kyllä ikinä huomannut vakkarilla ajaessa turhia vaihtamisia ja vakkarilla kierrokset pysyy tasasena niin luulis sen vakkarin säästävän polttoainetta ja askia.  Autosa täytyy olla jokin perustavaalaatua oleva vika jos ei vakkaria pysty käyttään. Jeesen kannatta asiaan perehtyä missä se vika on.

    Visakallo Visakallo

    No, Jesse on Jesse auton ratissakin. Mitähän muita ominaisuuksia siitä Jessen Volkkarista mahtaa löytyä, mitä ei tule käytettyä?

    Tolopainen Tolopainen

    Jesse ei ole huomannut, että automaattivaihteisissa autoissa ei ole kytkintä, joka kuluisi. No kun ei ole omassa käytössä ja jutut on kuulopuheita, erhtyyhän  sitä. Ei taida vaihteisto kulua yhtään enempää, vaikka vaihteita vaihtaakin välillä. Automaattiloorat menee yleensä vaihtoon alle 200000 km

    Tuollaisilla raskaskoppaisilla korkeilla autoilla on syytä olla varovainen talviliikenteessä, kun lähtevät luisuun niitä on vaikeampi hallita kuin henkilöautoja.

Esillä 10 vastausta, 861 - 870 (kaikkiaan 5,990)