Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 881 - 890 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Tolopainen Tolopainen

    Jos talouteni ei kestäisi ajoa vakionopeussäädin päällä, möisin auton ja metsät pois.

    Gla Gla

    Ajatko Jees sport-asetuksilla, jos vakkari saa aikaan turhaa vaihtamista? Oman kokemukseni mukaan Volkkarin automaatti (7-v dsg + 1,2 tsi) jurnuttaa suurimmalla vaihteella kohtalaisessa ylämäessä vielä 60 km/h nopeudessakin. Maantienopeuksissa ei vaihteet ihan helposti vaihdu. Toki eroja voi autoissa olla, kun Touaregin reilun 2 tonnin massaa yritetään hilata mäen päälle.

    Touaregin kulutus maantiellä on isompi kuin uskoinkaan. Itse ajelen 6-7 litran lukemilla (bensaa) eli sinä aiheutat liki kaksinkertaiset päästöt. Suhteesi kulutukseen on kuitenkin hupaisa. Reilut 11 litraa maantiellä ei tunnu missään, mutta puolisentoista litraa lisää ylittää kipukynnyksen. Toisaalta ajelet kuitenkin ylinopeuksilla ja ohittelet paljon. Sehän se kulutusta nostaa, mutta taitaa sinusta olla ok.

    Liikenneturvallisuudesta vielä kommentti. Oletko Jees koskaan ajatellut, paljonko henkilövahingon riski kasvaa, kun nopeus kasvaa tietyn verran? Eikös autosi ollut nyt reilut 10-vuotias? Jos samanikäinen Corolla tms. tavisauto on mielestäsi vaarallinen, mutta Touareg ok, kuinka paljon lujempaa voit autollasi ajaa, jotta liikenneturvallisuus säilyisi tavista parempana? Entä miten huomioit 2 tonnin massasta vastapuolelle aiheutuvan agressiivisuuden?

     

    jees h-valta

    Minun talouteni taas kestää ajaa bensamoottorilla tehoisasti ilman diisselinuhapumppista. Eikä tarvii tosiaan käyttää sellaisia härpäkkeitä joista ei ole kuin haittaa. En kovin usein aja traktorillakaan käsikaasulla vaikka se onkin diisseli. Minun jalkani on kunnossa eikä edes väsy vaikka monesti mennään yhtä kyytiä tuo reilu kolmesataa kilsaa. Hyvä istuin on paljon tärkeämpi apu matkaan.

    pihkatappi pihkatappi

    Minä en mesätöihin tuollaisella pensarosvolla lähtisi, kyllä siinä hirviaitojen akkujen vaihdolle tulee hintaa, tai mitä vain siellä metsässä puuhailee. Dieselveron kanssa menee omat ajot suurinpiirtein matkakustannusten verohyödyn kanssa tasoihin, kun jakaa dieselveron kaikille ajoille. Jessellä taitaa maksaa Pohjois-Satakunnan reissu veroedun jälkeenkin kympin kerta, vai mites on? Ja sitten vielä puhutaan samassa virkkeessä taloudellisesta ajosta, taloudellisuutta tuossa yhtälössä on turha mainita.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kyllä käytän vakkaria aina tasanopeuksisessa maantieajossa, muuallakin kuin motarilla, paitsi jos olen jonossa jossa nopeus vaihtelee. Skodassa on 6-vaihteinen dsg, 1.9 l diisselillä, kulutus noin 6 l (yhdistetty kaupunki/maantie). Päästöjä ajatellen, jeesmies tekisi ympäristöteon jos vaihtaisi vaikka biokaasuautoon!

    Tolopainen Tolopainen

    Ai jaa, ei traktorissa pidetäkään nopeutta vakiona eikä kierroslukua vakiona, sitä säädellään pienellä alueella tarpeen mukaan. Kun autolla ajetaan vakionopeutta sen hoitaa tietokone paremmin kuin ajaja. Kannattaa ostaa sellainen auto, jossa tekniikka palvelee kuskia eikä päinvastoin.

    jees h-valta

    Kuten sanottu minulla on siihen varaa ja mitä ympäristötekoihin tulee on järkevää käyttää tuollaiset laatupelit ainakin lähes loppuun eikä tehdä ennenaikaista romua. Katalysaattori riittää minulle ilmaston suojeluun. Dieselit jätän väliin ja jos johonkin siirryn bensa-autosta se on bens/sähköhybridi. Miksi lähtisin ”kuolevaan” tekniikkaan? Koittakaa hankkiutua niistä eroon niin kauan kun jälleenmyyntiarvoa edes pikkasenkin on tuloillaan. Gla esitti tuossa yllä niin monta kysymystä että nyt ei aika riitä vastata. Myöhemmin.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Itse näkisin biokaasun pitkäaikaisena tekniikkana, ainakin silloin kun kaasu tuotetaan maatalouden ja yhdyskuntien jätteistä, ei tuontikaasuun pohjautuvana. Kyseessä on siis kotimainen uusiutuva lähes päästötön energia. Ilahduttavasti biokaasu on mukana nykyhallituksen strategiassa.

    rööri roope

    Autoilu helppoa kun on automaattilaatikko ja käyttää ajaessa vakkaria.Siinä ei paljon neroja tarvii.Titysti se voi jeesille olla ylivoimainen kun joutuu paria katkaisinta käyttämään.

    Ei sille mahda mitään jos jees näkee osaa lukea mutta ei tajua.

    Tolopainen Tolopainen

    Minulta kuluu dieselia kolmisen sataa litraa vuodessa ja sekin voisi olla puuperäistä. Olen luottavainen, että saan tuohon polttoainetta senkin jälkeen, kun bensiinin myynti on loppunut.

Esillä 10 vastausta, 881 - 890 (kaikkiaan 5,990)