Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 901 - 910 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Jätkä tuossa yllä Mersun hankintahintaa pitää kovana. Itse en pidä koska rahalle saa laadukasta kyytiä ja siitä on ilo maksaa. Oli edellisen auton vaihdon aikaan Dacia sijaisautona ja voin sanoa että aika isoja eroja löytyy autojen mukavuudessa ja varustelussa. Kun ekakerran mentiin pikkuaamukostealla santatietä niin vierestä kuului hämmästynyt älähdys että mikä tästä nyt hajoo. Sanoin että ei mikään vaan santa kosteissa renkaissa nousee lokasuojiin ja hiukan rummuttaa.Kun äänieristys nollatasoa niin rummutus oli kyllä melkoinen. Itseasiassa niin helvet….nen ettei radiota kuullut normivoimalla. Muutaman kilometrin ajon jälkeen vierestä kuului että kunhan vain joku AUTO saadaan alle ja äkkiä. Tämä vain pienenä esimerkkinä asioista joita ei useinkaan kiinnitä edes huomiota kun kummastellaan vain mikä siinä nyt voi noin paljon maksaa. Se on paketti laadukasta, hiljaista, tekniikan kuljettajaa avustavaa, saksalaista insinööriosaamista parhaasta päästä. Sitten ihmetellään ja kauhistellaan kun ne menee eikä meinaa. Kuten tekin arvon palstalaiset. Rahalla saa ja hevosellakin pääsee. Ken haluaa.

     

    jees h-valta

    Glalle tuonne edelliselle että maksan mielelläni tuon bensahinnan erotuksen ennen kuin lähden nykyliikenteeseen Toyota Corollalla. Ja se ajomäärä on melkein kymmenen tuhatta vuodessa vähemmän tuolla autolla. Tosin se toinen on myös V-6:n ja bensamyllyllä hiukan isommalla kuutiotilavuudella joten yhteismäärä menee hiukan yli kahdenkymmenen tuhannen kilometrin vuodessa. Ainakin yksi asia hyvinkin antaa katetta pysyä irti pikkukinnereistä ja se on käyttöikä. Esim. tuo avolava-auto on vm-91 ja siinäkin on vakkari ja automaattiloota ja ilmastointi. Silläkin on ajeltu kaakonkulmille reissu. Laadukkaasti silläkin. Eipä ole -91:ä Corolloita juuri matkassa näkynyt eikä montaa muutakaan kinneriä siitä ikäluokasta. (museoautot sitten taas eri juttu jotka on kertaalleen entisöity). Kun saa ikäänkuin kahden auton iän yhden hinnalla.

    pihkatappi pihkatappi

    Alle 10 sekuntin kiihtyy Scouttikin 0-100km/h ja kiihtyvyys tuntumaltaan parasta vasta lähempänä ja yli 100 km/h nopeuksilla. Itseasiassa kaupinkiajossa tuntuu laiskalta, mutta maantiellä ohitettaessa pirteältä. Kyllä tuollaiseen vielä raskaampaan koriin pitäisi ehdottomasti laittaa diesel moottori ja turbolla, onhan niitä Volkkarillakin ja sitten on vääntöä parisataa nm enempi ja turbolla varustettujahan nuo on kaikki, joten V6 bensamalli jää kiihdytyksissä ja varsinkin kun liikutaan tuolla ohitus nopeuksissa tai on vaikka kärry perässä tai muutoin lastia enempi.

    jees h-valta

    Käsittääkseni pihkatappi puhelee normihenkilöautosta. Kun muistaakseni Yeti on katumaasturi. Ja siinä ei hirveitä tykin ominaisuuksia ole näkynyt suoritusarvoissa. Tuo uusi Skodan Kodiak voisi jopa kiinnostaa kun se on aika suora kopio vanhemmasta Touaregista. Kokonsa ja näkönsäkin puolesta.

    pihkatappi pihkatappi

    Korkea maavara ja pohjapanssari sekä neliveto on Skodan Scoutissa, muta kevyehköhän tuo on ja malliltaan henkilöauton näköinen.

    Jätkä

    Olen ollut metsästysseurassa jäsenenä aika monta vuotta. Meillä on ollut yhdistettynä hirvijahdissa kaksi porukkaa ja näin olemme saaneet mukaan huomattavan määrän koneurakoitsijoita, jotka aika usein vaihtavat työ / metsäautoaan uuteen. Eipä ole näkynyt muita nelivetoja kuin Toyotaa, alkuvuosien harhahyppyjen jälkeen.

    Henkilöautoina heillä lähes kaikilla on tavallinen kaksivetoinen auto, eivätkä kaikki ole Toyotia, Mersuja on suht monta.

    Nuo Jeessin kohtaamat ongelmat dieselin päästöjen suhteen on täällä kyllä ollut hoidettuna ilman meuhkaamista, minullakin oli diesel-autoja – yksi vieläkin, joiden päästöarvot ovat lähinnä parantuneet vuosi vuodelta.

    Harjavallassa toki kaikki on toisin

    jees h-valta

    Vai on jätkän dieseleissä päästöt parantuneet? Onko tullut uusia makuvivahteita vaiko lisääntyneet vai miten pitää tulkita? Tuo Toyota-autoanemia on näköjään tarttuvaa laatua mutta jos tokkiinsa kaipaa vain pikkaisen koristellumpaa traktoria niin kyllähän sen työkalusta käsittää. Mutta siviilikulkuun hiukan työkulkujen lisäksi ja laaduntamiseksi voi ostaa kyllä saksmannin citymaasturin jolla selviää riittämiin töistä ja nauttii vapaa-ajastakin. Vaikka suomessa valmistetunkin. Jos tykkää työllisyyttäkin hoitaa.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Uudempaa Skoda Yetiä näkkyy saavan nelikkona pensakoneella 1.4 litraisena tai 2-litraisena dieselinä, teho 150 hv ja sama (riittävä) kiihtyvyys. Hyvä vaihtoehto Toyotalle tämäkin.

    Tolopainen Tolopainen

    Volkkari ei ole koskaan hyvä vaihtoehto Tyotalle, puhutaan kestävyyseltään ihan eriluokan autoista. Vai onko Toyota jäänyt kiinni päästöhuijauksesta, onko sillä ollut ongelmia jakohihnojen kestävyydessä. En ole kuullu, että Tyotiin tarvitsee öljyä lisäillä ja koneita vaihtaa muutaman kymmenen tuhannen ajokilometrin jälkeen. Volkkari autona osoittaa ostajasta, että no joo olkoon, maksakoot  tyhmyydestä.

    Puuki

    Sähköautoissakin alkaa olla toimintasäde riittävän pitkä norm. ajeluun. Renaultin pikkuautossa luvataan 400 km (= 300 km) yhteen suuntaan.Kallis vielä, 33 000 € . Akun takia hinta niin yläkantissa, jotta olisi täällä pohjolassa kovinkaan realistinen vaihtoehto.

    Koko hiilidioksiongelma autojen osalta olisi ratkaistavissa paikallisilla metaanikaasu laitoksilla ja kaasuautoilla. Karjan lannasta saataisiin metaania riittävästi vaikka kaikkiin suomalaisiin henkilöautoihin. Päästötöntä autoilua. Vaan ei varmaan toteudu ; siinä jäisi sähköauton markkinoijat toiseksi.

     

Esillä 10 vastausta, 901 - 910 (kaikkiaan 5,990)