Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 931 - 940 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Hiluxmetsuri

    Tolopainen on ymmärtänyt metsäauton filosofian. Se on työkalu. Muilla autoilla ajellaan sitten muita ajoja.

    Corollasta, vm 2009, on hyviä kokemuksia. Ihan toimiva ja huoleton laite. Ei raketti, mutta ei tarvitsekaan. Peruskulkuneuvo.

    Muut menköön millä menee, mutta mulla on aito Hilux 🙂

    eero heikki eero heikki

    Jesse tuolla kirjoitti ettei Yeti mikään tykki ole,mulle kyllä riittää 150hv ja kiihtyvyys 8,7 sek/100km,h.

    oksapuu

    Hys hys…

    Ei tänne saa noista tonnin kasari-neliveto-retroista kirjoittaa, tulee paha mieli…

    Tuöllaisen ”crossarin” saa 30 k€ ja talvipaketti kaupan päälle. Siitäpä sitten vain 🙂

    Jätkä

    Avaus:-Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita. Optiona neliveto?
    Optiot:
    neliveto”

    Alkuperäinen avaus on tuo ja siitä on harhauduttu heti alusta lähtien aivan pöpelikköön.

    Kun vaatimuksiksi on lueteltu: Mukavuus maantiellä, ilmastointi, automaatti, bensiini,alle 10 vuoden ikä, ajomäärä alle 150 000km, hinta alle 10 000, ei pakuja, farmareita, eikä shitty maastureita.

    Parametrit ovat mielestäni asetettu harkitsemattomasti, koska mielestäni Farkku, paku tai avolava pitäisi olla eturivissä.

    Jos halutaan tilavuutta, ilmastointia ja automaattia ja hinta pitää olla edullinen, niin auto on silloin reilunkokoinen pakettiautoksi rekisteröity joko lava tai farmari. Vain vähä-älyinen hankkii bensavehkeen. Tuollainen löytyy nelivetoisten rivistä, on luotettavaa merkkiä, edullinen veroiltaan ja käyttömaksuiltaan ja usein hyvin ja laadukkaasti varusteltu.

    Jos hinnan ylärajan on 10 000, on turha kierrellä uusien autojen rivistöä (paitsi todella kaukaa). Minusta metsäauto on metsäauto ja perheauto on perheauto.

    rame

    <h1 class=”page-title page-title-topic”>Metsänomistajan parempi uusi auto</h1>
    Saksa 2006 +verot = 10te

    Mercedes-Benz E 200 Kompressor AUTOMATIK

    Suomi 2004 = 10te

    Mercedes-Benz E 200 Kompressor AUTOMATIK

     

    Gla Gla

    Mazda cx-3 voisi olla ok, mutta tavaratilan koosta puuttuu puolet.

    Range Roverin hinta pitäisi jakaa kymmenellä, silti jäisi monia ongelmia.

    Octavia Scout on lähimpänä sopivaa, mutta dsg+neliveto ei täytä luotettavan tekniikan määritelmää. Parempi vaihtoehto olisi tavallinen malli varustettuna huonontien jousituksella. Maavaraa ehkä 16 cm.

    Tonnin neliveto ilman huoltokuluja on kovin harvinainen yhdistelmä. Tässä pätee sama kuin työkaluihin eli harvoinkin tarvittavan laitteen pitää toimia edes silloin harvoin, kun sitä tarvitaan. Ja ylimääräinen auto talouteen on nelivetoakin isompi turha rahareikä.

     

    jees h-valta

    Kyllä minä unohtaisin pikkuautot ja crossoverit ja hakisin reilusti lähes 5-7 vuotta käytettyä siistiä ja tupakoimatonta citymaasturia. Siinä jos löytää bensiinimoottorisen ja jos ei niin kait 2,0 litrainen turbodiesel wepastolla on sitten pakkorako. BMW:n tai Mersun tai Audin mutta ei niitä 3-sarjaa vaan vähintään 5-sarjaa. Eikä isommassakaan muuta vikaa ole kuin järjettömät verot. Parasta kyytiä niillä saa ja pääsee aivan riittämiin palstan syrjäänkin. Yleiskäytön autoina loistavia ja laadukkaita kilometrejä joista nauttii. Toki VW:kin käy Tiquanina (isontunut alkuvuosistaan mukavasti) tai Touaregina. Mieluummin jälkimmäinen. Mutta itse vaihdan merkkiä vaihtelun vuoksikin mutta en sekunda-tai pikkuautotasolle kuitenkaan. Aina senverran voimissaan ollaan niin kauan kun ajellaan. Noilla ajelee kymmenkunta laadukasta vuotta eikä tuhtaa suotta. Jälleenmyyntiarvoa jää muutama tonni että saa vielä helpon kaupan kun uuden myyjän ei paljon tarvitse vanhasta hyvittää. Eikä välittää suuria pihaan jäävän laadustakaan.

    kiipiä

    Hyvä ja halpa: Varaudu hankkimaan kaksi eri tuotetta, yleensä toimii kaikissa hyödykkeissä. Köyhän kannatta hankkia se hyvä.

    jees h-valta

    Silti varmaan jatkossakin pidän avolava-autoa metsätilan kalustossa. Se vain on kauhean kätevän huoleton ja jenkkinä vielä varma suorittajakin. Tuttupiiriin kuuluu niiden ostoon spesialisoituneita parikin kaveria että tiedän minkä sieltä saan jos tilaan tietyillä vaatimuksilla. Toki silti mukava katsella itekkin myyntiin tulevia kevään korvilla. Itseasiassa tällä hetkellä kaikkeen löytyy, yleispätevä joka paikan auto (VW) metsäkäyttöön (Chevrolet) avolava ja retkiautoksi asuntoauto (Fiat Matkaaja). Kaikki lähtee startista käyntiin nääs. Äsken juuri ulkoilutin avolavaa täällä lähes kymmenkunnan asteen lähtöön. Aamusti Pohjois-Satakunnan reissu jokapaikan VW:lla.

    Visakallo Visakallo

    Uusi Mazda CX3 2.0 Skyactiv Premium tulee sitten tammikuulla. Nyt ajellaan sitten myydyllä vanhalla autolla sinne asti. Kyllä siinä CX3:ssa  ihan kohtalaisen kokoinen peräkontti on. Irroitettava välipohja saattaa vain ensin hämätä.  Auto on tällaiselle eläköityvälle, osan vuotta pois Suomesta asuvalle pariskunnalle aika sopiva. Lopullinen väliraha oli mieluinen yllätys, auto nuortui sentään neljä vuotta. Katsotaan nyt, onko sillä meikäläiseen mitään vaikutusta siinä mielessä…

Esillä 10 vastausta, 931 - 940 (kaikkiaan 5,990)