Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 951 - 960 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Jesse: ”Ei neljän vuoden pidolla (uudesta lähtien) kyllä autossa liiemmin vikoja pitäisikään olla.”

    Eipä niin pitäisi, mutta joissakin merkeissä, -puolta nuoremmissakin,  niitä on vain ollut. Satutko Jesse tietämään minkä merkkisissä?

    jees h-valta

    Yritän väistellä niitä Polon ja VW:n romuja sieltä päijät-Hämeen tienposkista kun niistä ja kaikista muistakin VW:n malleista suurin osa laukeaa noilla puuntakus/visakallon kulmilla. Muualla kuten Satakunnassa se on erittäin suosittu automerkki joita yleensä liikkeen ikkunasta näkee parkissa kerrallaan useitakin. Ja kun tulee näitä kiertäviä kaupparatsuja niin VW tahi Skoda niillä on alla. Eikä ne laukea vaan niillä vedetään yli viiskytä tonnia vuoteen ja vaihdetaan kolmen-neljän vuoden välein.

    Tolopainen Tolopainen

    Minkä konsernin autoilla sitä oikein kuvitellaan ajeltavan, laatu noissa on aivan sama, olipa niitä pyttyjä peräkkäin miten paljon tahansa. Ei vanhaa autoa muuten kannata viedä merkkiliikkeeseen huoltoon, siellä huollatetaan takuuautot. On aivan sama minkä merkkisellä autolla ajaa jos se on liisattu, kuten noilla kaupparatsuilla. Volkkarikin menettelee silloin, mutta jos joutuu itse maksamaan kalliit remontit ja päästöhuijauksista johtuvan autojen arvon alennukset kalliiksi tulee. Lisäksi vielä täysin vastuuta pakoileva toiminta vie asiakkailta loputkin luottamuksesta.

    Visakallo Visakallo

    Lähes kaikilla autonvalmistajilla on omat nousuvaiheensa ja aallonpohjansa.  VW on nyt pitkän nousuvaiheen jälkeen joutunut suurimpaan kriisiinsä, mutta pohjalta ei ole kuin suunta ylöspäin. VW joutuu käymään läpi koko organisaationsa jopa ylintä johtoa ja jopa heidän etujaan myöten. Se on hyvä merkki, sillä suuressa kriisissä kylvetään uuden nousun siemenet. Eniten huolettaa tämän kriisivaiheen rahoitus, sillä samaan aikaan myös Saksan pankit ovat  erittäin pahoissa vaikeuksissa. Ei ole täysin poissuljettua, että näkisimme vielä sellaisia autonvalmistajien fuusioita, joita ei vielä jokin aika sitten pidetty mahdollisena.

    Gla Gla

    Katselin TM:n testiä CX3:sta. Etuvetoisena se onkin omalla tavallaan persoonallinen auto. Vapaastihengittävä 2-litrainen kone, tehoa 120 hv ja kulutus maantiellä 5 l/100 km. Lähivalot ledimallissa loistavat, kaukovalot surkeat. Se ei kuitenkaan ole ongelma, kun lisäpitkät voi keulaan laittaa. Satasella saa hyvät valot, kun valitsee oikein. Maavaraa katumaasturiksi vaatimattomasti 15 cm, mutta parempi kuin henkilöautojen normaali 13-14 cm. Päältä päin katsottuna maavaraa näyttää olevan tavallista henkilöautoa enemmän, joten ehkä 15 cm on vain jossain matalassa paikassa, eikä rajoita lumessa etenemistä niin paljon kuin luvun perusteella voisi päätellä.

    Kori on reilut viitisen senttiä tavallista henkilöautoa korkeampi, joten johonkin on viitisen senttiä tilankäytössä hukattu, kun maavarasta löytyy selitys vain 1-2 sentille. Mutta jos Visakallo haluaa penkit ylös, siihen korkeus varmaan auttaa.

    Edelleen tavaratila on kuitenkin minun kriteereilläni suurin ongelma. Perusmuodossaan 170 litraa on samaa suuruusluokkaa kuin jossain Nissan Micrassa eli ei mitään jakoa perhekäytössä.

    CX5 olisi jo tilojen puolesta kilpailukykyinen (460 litraa), mutta sen hinta nousee etuvetoisenakin väkisin yli 30 000 euron. CX3 pysyisi 25 000 suuruusluokassa.

    Vilkaisinpa muuten Touaregin testiäkin. Jessen vanhempaa mallia olevaa ei ollut, mutta uudistetun version tavaratila oli 410 litraa. Jos vanha on samaa suuruusluokkaa, Corollan kokoluokasta yleensä löytyvä 450-500 litraa pesee noinkin ison auton mennen tullen. Uuden Octavian 570 litraa on jo omaa luokkaansa.

    harrastelija harrastelija

    Otsikon ja aloittajan ”paremman uuden auton” vaatimukset ovat aika pahasti ristiriidassa.

    Millainen on oikeasti Metsänomistaja? Onko raja siinä, että pärjää metsänomistuksella suht koht mukavasti? Vai omistaako muutaman hehtaarin rääseikköä jossa kuntoon saattaminen aiheuttaa kuluja enemmän kuin tuloja?

    $ Ihan hyvin pärjää metsäteillä lumessakin  tojotan land ruiserilla,edustuksessa s 90 volvialla ja kauppakassina corollalla siinä mennään nyt.$ Tuo rööri roopen tilanne viittaa metsän omistajaan, mutta liekö autotrio tullut metsävaroilla?

    Tolopainen Tolopainen

    Tuskin kukaan tuhlaa autoon metsärahoja, ei tulisi mieleenkään. Myyn auton heti pois, jos se alkaa syödä omaapääomaa.

    Gla Gla

    Mielestäni lähtökohtana on auto, jolla arjen asiat hoituu ongelmitta. Kun metsätalous asettaa omat vaatimuksena autolle, se yleensä nostaa auton hintaa ja käyttökuluja. Nämä lisäkustannukset pitäisi saada metsätaloudella kuoletettua verrattuna vaihtoehtoisiin ratkaisuihin (tiestön parantaminen jne), muuten kyse on pelkästä autokuumeesta.

     

    Rane2

    Rane on käsittänyt että metsä omistamisen yksi tarkoitus on se että on joskus varaa ostaa vaikka jotakin typerää,vaikka Wolksvagenkin.

    Jätkä

    Onko joitakin muita syitä, miksi metsätaloutta pitäisi harjoittaa niin, että siitä on tuloja?

Esillä 10 vastausta, 951 - 960 (kaikkiaan 5,990)