Keskustelut Metsänomistus Metsästys

Esillä 2 vastausta, 1,001 - 1,002 (kaikkiaan 1,002)
  • Metsästys

Merkitty: 

Itse aion jatkos sekä itseni tyttöni ja viime aikaisten amerikan tapahtumien vuoksikin kieltää aseiden kantamisen omistamillani mailla,ruokaa kyllä saa kaupasta ja tukea sossusta,mutta mun mailta sitä ei haeta enää.

• Metsuri motokuski

Tuossa olet puuki ihan oikeassa. Silloin kun valitsee jonkin valtion tuen joko tielle tai metsään  niin seurannaisvaikutuksia tulee. Mikä onkin oikein. Mutta edelleen mitään velvoitetta ei ole metsän saattamiseksi kasvukuntoon tai ennallistamisen alkuun kuin uudistamisvelvoite. Sekin lain kirjaimen mukaan on hyvinkin väljä. Yksi epäkohta on myös maanottoalue joka pitää metsittää tietyssä ajassa oton jälkeen. Kuitenkaan tämä ei koske viljelyn ulkopuolella olevia peltoja. Niitä ei tarvitse ennallistaa jos kiinnostusta ei ole. Näihin pitäisi myös saattaa ennallistamisvelvoite tietyn ”kesantovaiheen” jälkeen. Olkoon se sitten vaikka muutama vuosi jos peltoja ei viljellä.

Olen itsekin vastaan riistan tehoruokintaa. Jos riista ei pärjää omillaan niin ei sitten pärjää. Toisaalta riistan määrän kasvattaminen ja liiallisten haittojen luominen kolmannelle osapuolelle on väärin. Ruokintaa voidaan käyttää  suljetuissa tarhoissa ja tietenkin houkutteluruokintana saaliin talteenottoon ja turvallisen metsästytilanteen luomiseen.

Per Ä Reikäs

Antaa lähes kaikkien kukkien kukkia

Pääasia ettei idän omin luvi tulijat saa.

Ainakaan meidän omii erä metsissiimme.

Joka metsästäjä on kaverini kohteena kun pahollais setä tulokas Putin Venäjältä 🙂

Aika kyllä korjaa senkin pois, ikämies👍

Esillä 2 vastausta, 1,001 - 1,002 (kaikkiaan 1,002)