Keskustelut Metsänomistus Metsien hiilinielu

Esillä 4 vastausta, 8,531 - 8,534 (kaikkiaan 8,534)
  • Metsien hiilinielu

Merkitty: 

Ollaanko yksityisen metsänomistajan metsien sitoma hiili nyt sosialisoimassa koko maan hyväksi? Miksi minä en saa metsänomistajana mitään hyötyä siitä, että metsäni sitovat hiiltä. Esim. alennuksia veroissa tai muuta vastaavaa. Jonkinlainen henkilökohtainen hiilirekisteri voisi olla metsänomistajalle etu.

• Raipe52 Raipe52

Olen todennut samaa Ylen kommentteja  lukiessani. Myös itse yrittänyt kommentoida mutta huonoin tuloksin. Samoin sanoin hallitusta tai puunkaatoa puolustavia kommentteja ei julkaista mutta vihreitä jyrkkiäkin kantoja kyllä julkaistaan. Herääkin kysymys onko Yle koko kansan media?

A.Jalkanen A.Jalkanen

Jos katsoo YLE.fi:stä keskustelun Kärsämäen seurakunnan hakkuuaikomuksista (666 kommenttia nyt), niin kyllä siellä on mielipiteitä laidasta laitaan, ja hyvä niin.

Olli Salli

Sainpa minäkin kommenttini läpi Annelin asiantuntevien vinkkien mukaisesti muokkaamalla.

Harmillisesti noissa kirkon hakkuujutun 666 kommentissa (heh) rehottaa myös silkat faktavirheet, uskoakseni YLEn ja HSn vuosikausia jatkuneen yksinkertaistavan linjan seurauksena.

Esimerkiksi yksi toitotti kovaa, kuinka avohakkuuta ei saa tehdä koska silloin maaperästä tulee hirveästi metaanipäästöjä. No näinhän ei kivennäismailla tapahdu, mutta kyllähän päinvastainen taitaa ihmisten käsitykseksi olla muodostunut, kun YLE on painanut vuosikausia juttuja jatkuvapeitteisen kasvatuksen paremmuudesta aina ja kaikkialla, viitaten turvemailla havaittuihin etuihin.

Raipe52 Raipe52

A. Jalkanen. Ei Yle kaikkia blokkaa mutta kyse onkin kuinka sama kommentti samoin sanoin voi kelvata kun arvostelee hallitusta mutta ei jos arvostelee vihreiden toimintaa. Testattu on.

Esillä 4 vastausta, 8,531 - 8,534 (kaikkiaan 8,534)