Keskustelut Metsänomistus Metsien hiilinielu

Esillä 6 vastausta, 9,341 - 9,346 (kaikkiaan 9,346)
  • Metsien hiilinielu

Merkitty: 

Ollaanko yksityisen metsänomistajan metsien sitoma hiili nyt sosialisoimassa koko maan hyväksi? Miksi minä en saa metsänomistajana mitään hyötyä siitä, että metsäni sitovat hiiltä. Esim. alennuksia veroissa tai muuta vastaavaa. Jonkinlainen henkilökohtainen hiilirekisteri voisi olla metsänomistajalle etu.

• Visakallo Visakallo

Yle:n Aamu-TV:n hakkuiden rajoittamisien luvutkin olivat mitä sattuu. Puhuttiin 10% pienentämisestä, jossain taisi olla 10 mijoonaa mottiakin, mutta samaan hengenvetoon hakkuiden määrä olisi vähennyksen jälkeen 60 miljoonaa kuutiota. Vuoden 2024 hakkuut olivat 74 miljoonaa mottia, 2025 varmaan enemmän, niin eikös hakkuut silloin pienenisi vähintään 14 miljoonaa mottia, eli lähes 20%? Miksi näin tökeröitä, katsojia jatkuvasti aliarvioivia valeita syötetään verorahoilla kustannetulla tv-kanavalla?

Visakallo Visakallo

Trumpille naureskeltiin ensimmäisellä kaudellaan, kun hän puhui valemedista. Eipä täällä Suomessa kannata paljonkaan naureskella, kun valemediaa löytyy meiltäkin.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Mikko Tiirola olikin jo lähettänyt huomautuksen asiasta YLE:lle.

Juttua korjattu 14.1. klo 13:15: Jutussa luki aiemmin, että Ilmastopaneelin mukaan metsien hakkuita pitäisi vähentää 60 miljoonaan kuutioon vuodessa. Ilmastopaneeli tarkensi kuitenkin arviotaan noin 65 miljoonaan kuutioon vuodessa, mikä tarkoittaa noin 10 prosentin vähennystä hakkuissa.

https://yle.fi/a/74-20203141

Apli

Hakkuuthan oli viime vuonna jo yli 10milj mottia pienemmät kuin edellisenä vuonna ja jos puun hinnat ei nouse niin sama jatkuu tänäkin vuonna. Hiilinielut jatkaa kasvuaan, luontoväki kiittää..

Tolopainen Tolopainen

Kun puuta tuotiin Venäjältä vajaa 10miljm3/y,  hakkuut olivat saman verran pienemmät Suomessa. Oliko ympäristö väki tyytyväisiä. Oliko maassa kaikki hyvin.

Kahlschlag Kahlschlag

Lainaus: ”Olen ehdottanut että katsotaan ensin paljonko metsämaata menee rakentamisen alle (esim. voimalinjat) ja pakolliseksi nähtyyn suojelun laajentamiseen. ”

Kunhan nyt ensin ulotetaan maankäyttömaksu koskemaan myös kaupunkien kaava-alueita. Nythän laki ei sitä koske lainkaan. Sillä saadaan rajoitettua vihervassariuskovaisturakaisten metsänhävitystä pääkaupunkiseudulla.

Esim. kun olen vuosikausia ajanut mökille 3-tietä, olen huomannut, että Kivistön (Keimola) kohdalla on viimeisen n. 15 v. aikana hävitetty Mogadishun (=Vantaa) toimesta vähintään 1000 ha sankkaa metsää ja rakennettu 10.000 asukkaan Kivistön kerrostaloslummi, josta ei tänä päivänä ole juuri muuta kerrottavaa kuin ongelmia, mikä ei yllätä minua yhtään:

https://yle.fi/a/74-20150834

Esillä 6 vastausta, 9,341 - 9,346 (kaikkiaan 9,346)