Keskustelut Tekniikka MS 201 M-tronic temppuilee

Esillä 7 vastausta, 71 - 77 (kaikkiaan 77)
  • MS 201 M-tronic temppuilee

    Merkitty: 

    Kertokaapa kyseistä sahaa käyttävät onko teillä ollut vastaavaavia ongelmia. Eli jos saha käy tyhjäkäyntiä jonkun aikaa, niin ensimmäisellä kaasun painalluksella ei saha ota aina heti kierroksia, vaan ääntelee  nimensä mukaan MOOO..ttorisaha.  Muuten toimii kuin pitääkin.

    On koitettu kalibroida, terälaitten kanssa ja ilman terälaitetta( se 1min ryyppy päällä ja sit off-asentoon,. tosin tätä joutuu välillä tekemään useamman kerra, sillä saha sammuu kesken kalibroinnin) tämän jälkeen ajetti kaasu pohjassa 5 kiekkoa- >näillä kalibroinneilla ei mitään vaikutusta.

    Saha on käynyt neljä kertaa huollossa ja siihen on vaihdettiukaasarin kurkku, magneettiventtilli ja nyt viimeiksi koko älyboxi, mutta ei vaan tule kuntoon.

    Ennen tuota kurkun vaihtoa saha sammuili useasti eikä meinannut lähteä käyntiin sitten millään. eli oikeean suuntaan menossa, mutta ei toimi lähellekän samalla tavalla kuin iso veljensä 241, jossa vastaava M-tronic. Mitä tästä opimme, ei kannata ensimmäisten joukossa mennä uutukaisia testaamaan. Alku kyllä näytti kyllä lupaavalta. Enemmän mennyt dieseliä autossa huoltokeikoilla, kuin mitä tuon sahan läpi ajettu bensaa ;/ kerron sitten jatkoa josko viidennellä kertaa löytyy sitten se viimeinen vika.

  • Tolopainen

    Kyllä se paras oli MS 200. Sitten tuli nuo laihaseos sahat. Ne epäonnistuneet 201 mallit, joihin myytiin päivitysosina kaasari puola ja magneetto, että sai edes jollain lailla toimimaan.

    Visakallo Visakallo

    Yllättävän paljon kuulee uudemman tekniikan sahoista, että ne tahtovat temppuilla. Joissakin ollut valmistusvikoja, mutta taitavat olla myös tarkempia polttoaineen ja käytönkin suhteen. Lämpimässsä säilytetty saha ei käynnistykään pakkasessa, yms.

    Jätkä

    Uutuusmalleissa on ollut lähes aina lapsentauteja ja niin näyttää olevan edelleenkin. Ei Suomeen kannattaisi tuoda uutuuksia aivan heti, vaan vasta edes yhden talven näyttökokeen jälkeen. Mieluiten  Ruotsissa sisäänajettuna mallina.

    Jos sahaa ei varusta valmistajan ohjeiden mukaisesti kalvikäyttöön ( ja lisäksi huolehdi käynnistimen talvimaskista  unohtamatta sylinterin jäähdytysripojen puhdistamista) -on turha itkeä ja kysellä, miksi saha temppuilee.

    Tuo Visakallon maininta sahan lämpöisestä säilytyksestä (yön yli) kannattaa painaa korvan taakse. JOS rakastaa sahaansa niin, että ottaa sen aina yöksi viereensä, tai edes sängyn alle ja aamulla lähtee sitä kuskaamaan palstalle vaikka perinteiseen tapaan potkukelkassa, niin ”Isät ennen” tempaisivat sahan kämpän portailla käyntiin , kaasuttelivat sitä minuutin/pari ja sitten menoksi. Jotkut antoivat sahan käydä koko matkan ajan.

    Jos sahaa ei pakkaskelissä käynnistä heti ulostulon jälkeen, se yleensä matkalla jäähtyessään ja huurtuessaan ei todellakaan ole mikään takuuvarma käyntiinlähtijä.

    KeMeRat

    JOS OTAT SAHAN SISÄLE, SAAPI SE MÄNÄ JOKO SÄNKYN TAI SAUNALE. SAUNALE MENEVÄ SAAPI MAKOISASTI LÖYLYVÄ ja K1UKUVA.. MIKANTERI, LAITA VESTI VEISPUKISA, KATONTIN LAPUSI!

    jees h-valta

    Jos haluaa tosiaan ongelmia kosteudesta kannattaa ilman muuta kuskata saha joka yö lämpimään. Minulla molemmat sahat eli raivaussaha ja moottorisaha kylmässä avolavan kovakatteen alla koko talven. On aivan järjetöntä hommata sitä kosteutta polttoainejärjestelmään ja ilmanottoon. Minulla ei sahat temppuile vaan niillä käydään päivän työt tekemässä. Nytkin kunhan hiukan vielä vaalenee päivä avolava käyntiin kymmenen asteen pakkasesta ja metsässä raivuri lähtee viimeistään kolmannella vedolla.

    Ukkopekka

    Olen sahaillut ongelmitta 201:lla. Kun ei ole tullut edes mieleen tällaiset höyrystymisasiat, niin olen kantanut sahan joka päivä sisälle. Päivittäishuoltona vain pintapuolinen puhdistus, ketjun teroitus ja ilmansuodattimen vaihto. Ei muuta. Kaiken lisäksi unohdin laittaa päälle talviasennon. Saha sukelsi välillä vahingossa puuterilumeen. Kelit oli -10 asteen tietämillä, välillä kylmempääkin. Eikä tosiaan mitään ongelmia.

    Tolopainen

    Miten kukaan muu ei saa pakkasesta flexfuel autoa käyntiin ilman lämmitystä kuin Jesse.

Esillä 7 vastausta, 71 - 77 (kaikkiaan 77)