Keskustelut Metsänhoito Onko Huski 555FXT hintansa väärti

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 220)
  • Onko Huski 555FXT hintansa väärti

    Merkitty: 

    Olisi tuollaista alustanraivausta6 – 7 hehtaria,jossa suuri osa poistettavasta puusta lähes kuitukokosta.Maahankaato.Tarvitaan 225 terä..Nykyinset sahat Stihl 480 ja ikivanha Jonsered 45

    Tutut suosittaa stihl 490 hankintaa,kestää,ei murheita.Huski kuitenkin 150e halvempi.Muttakuinka Huski mahtais kestää.Olen kyllä joistain murheita tuolla moottorisapuolella kuullut Huskista.Kokeilin tuota 555 ja oli ärhäkkä kiihtymään

  • Rane2

    Ranen kokemus 490 Stihlistä ja 225-terästä on että se hieman verkkaisempi kiihtyvyys verrattuna Huskiin ei haittaa.Isompi terä menettää kierroksia niin hitaasti että normaalilla työtahdilla,kun tarjoaa jatkuvasti uutta puuta terälle,kierrokset ei kerkiä laskea mihinkään.Leikkuutehoahan Stihlissä on ihan mukavasti.

    Huskin hieman lyhyempi putki voi olla valinnan ratkaiseva ominaisuus.252:n jälkeen  hiukan kaipasi  lyhyempää ja tukevampaa putkea mutta nyt sitä ei enää ajattele.

    veli poika

    Ei kolmen työpäivän takia kannata uutta sahaa hankkia.  stihl 480 myytiin aikoinaanisomalla terällä eli 225.  Olen itse sahannut stihl 460 ja 490  yhteensä yli 800ha eikä sähköisessä ohjauksessa ole ilmennyt  mitään ongelmaa.  Kulma vaihde kyllä kestää  vaikka ääni on hiukan rouvimpi, kunhan pitää terän terävänä ja huolhtii ettei runkoputki ole mutkalla.  Jos pakoputken saa tukkoon  niin peiliin katsomisen paikka, liikaa öljyä tai ilmansuodatin tukossa.

    Huskun miehet puhuu kuinka hyvin kiihtyy , mutta en tiedä jos työ tahti on ripeä niinei siinä paljon kierrokset kerkiä laskea.Itse käytän enakko raivuussa pientä sahaa jos puusto on pientä ja puuston järeytyessä isompaa, ettei tarvitse sahata kahtapuolta.

    Kannon pidentämiseen  sen  verran että varsinkin  vanhoissa päätehakkuu kuusikoissamissä  kannon pedentämisellä olisi hyötyä sahaajan kannalta niin sieltä yleensä kerätään oksat  ja silloin pitkät kannot on myrkkyä.

     

    husku550xp

    Voin sanoa että parempaa sahaa ei ole vielä tehty. Perusteluna paras tehopaino suhde, tankin kestävyys ja saha on muutenkin varmatoimisin ylivoimaisesti nyky sahoista. Voin sanoa että et varmasti tule pettymään jos päädyt hankkimaan. Itsellä ollut 3 sahaa ja kaikki toimineet.

    Jätkä

    Jos kyse on Huskun 555 – versiosta, niin sama saha on Jonssilta aivan samoin eväin, paitsi valjaat saattaa olla erilaiset.

    husku550xp

    Valjaat on justiin samanlaiset jonsilla paitsi eri väriset, samoja vehkeitä ovat.

    Ola_Pallonivel

    555-malli ilman lämpökahvoja taitaa mennä itsellä hankintaan. 545-malliin verrattuna paksumpi putki ja järeämpi kulmavaihde. Siinä syyt, miksi ostan isomman mallin. Toukokuussa tarve, ni ei voi jäädä Autotunea odottamaan.

    Lauantaina kävin hintoja kyselee ja 899€ kuulostaa olevan tällä hetkellä tiukka hinta.

    Syrjälä Jari

    Jonskin ja huskin valjaissa ei juurikaan eroa! Husqilla on lannevyössä semmoinen vetoketjullinen pikku tasku, jonskin valjaissa ei sitä ole. Minulla itsellä kumnatkin valjaat.. suosittelen myös 555fxt sahaa, hyvä kiihtyvyys, leikkuuteho ja taloudellisuus!

    arto arto

    Husqilla on lannevyössä semmoinen vetoketjullinen pikku tasku…….Joka on ensiapu tarvikkeita varten.

    pikkutukki

    545:sta sanottiin kesällä , että vaihteen kulmaa olisi vaihdettu , että nyt kestää . 200€ olisi ollut kulma , otin vanhasta sahasta .

    Jätkä

    Olan mainitsema hinta on huippusahasta varsin siedettävä. Jos on kyse ammattilaisen sahasta, on suunnilleen se ja sama, maksaako saha satasen enemmän tai vähemmän, kunhan se on hyvä ja tehokas.

    Huoltopäivät kuittaavat hyvin nopeasti pienehkön säästön hankintahinnasta.

    Ainakin minä laskisin pilalle menneelle työajalle täyden hinnan tappioksi.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 220)