Keskustelut Tekniikka Puutavaran jatkokuljetus traktorilla maantietä pitkin tehtaalle…

Esillä 4 vastausta, 81 - 84 (kaikkiaan 84)
  • Puutavaran jatkokuljetus traktorilla maantietä pitkin tehtaalle…

    Tuossa aikaisemmin Tollo esitti, että traktorikuljetuksissa ei ole mitään mieltä. Nyt hän on tehnyt Jeessit, eli kääntänyt täysin kelkkansa ja ajelee jo sadan tonnin kuormia 15 vuotiaan pelkällä T-kortilla.

    Niinkuin ei olisi vähääkään tolkkua jutuissaan – no eihän niissä ole koskaan – ollutkaan.

  • Visakallo

    Minä en ymmärrä asian kemiallista puolta, mutta jostain sitä vettä sinne syöttöpumppuihin vain tahtoo joskus mennä. Siinä on ollut naurussaan pitelemistä, kun kovalla pakkasella on joutunut traktorin syöttöpumppua paljain sormin sulattelemaan. Ehkä nämä kokemukset johtivatkin siihen, ettei minulle ikinä tullut diesel-autoa. Suomen ilmastossa myös moottoriöljyn sekaan tiivistyy vettä jonkin verran. Jos ajetaan koko talvi lyhyitä matkoja, eikä moottori ja öljy ehdi lämmetä kunnolla, vettä voi keväällä olla öljyn seassa.

    Jätkä

    Noin ei pääse tapahtumaan, jos on tarpeeksi Tollo. Diesel 100 on keksitty, eikä varmasti pelkästään huvin vuoksi.

    Kun moottorin ajaa kuumaksi ja hieman pidemmän matkan, sieltä kyllä poistuu vesi, mutta kondensoituuhan sinne säiden mukaan kosteutta. Monissa koneissa on edelleenkin vesikuppi polttoainejärjestelmässä, josta voi päästää veden pois ja esim Audin polttoainesuodattimen pohjassa on vedenpoistohana.

    pikkutukki

    Laitoin huuhtelemattomaan moottoriöljyastiaan sekoitetun sahabensan , meni molemmista sahoista pa-suodattimet tukkoon hetkessä , ei onneksi hajonnut mitään .

    Rane2

    Joo ei missään nimessä näitä alkoholipitoisia aineita nykyaikaisiin korkeapaineruiskutusjärjestelmiin.Säännöllinen vedenpoisto mahdollisista varastosäiliöistä,tankeista ja suodattimista .Traktorin/auton tankki pidettävä myös mahdollisimman täynnä jolloin kondensoituminen vähenee.

Esillä 4 vastausta, 81 - 84 (kaikkiaan 84)