Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 12,031 - 12,040 (kaikkiaan 12,165)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Visakallo Visakallo

Samaa mieltä olen siniluoto. Suomi on tunnetusti aina yhden totuuden maa, kunnes tulee taas se seuraava totuus.

kmo kmo

Jos sähkön hinta on ilman varastoja 0 senttiä yöaikaan ja 10 senttiä iltapäivällä, ja varastojen kanssa vaikka 1 ja 8 senttiä, niin kulutuksen painottuessa iltapäivätunneille niin säästöä tulee.

Visakallo Visakallo

Se kmo valitettavasti kuitenkaan kadota niitä rakennuskustannuksia ja rahoituskuluja minnekään. Ne me joudumme joka tapauksessa maksamaan, koska kukaan muu niitä ei tule meidän puolestamme tänne maksamaan. Ei kai me joulupukkiinkaan enää uskota?

konstapylkkerö2

Etkös sinä Visa kertonut puhelinlaskusi maksajaksi puhelinyhtiön ? Eikö ne sähkölaskut hoitune sitten vastaavasti sähköyhtiön osingoilla ?

Visakallo Visakallo

Toki näin, mutta kyllähän se verottaja nykäisee tullen mennen melkoisen siivun siitä välistä. Sähkön siirtolaskussa on ollut nyt jo puolet veroa, ja lisää menee vielä jatkossa.

kmo kmo

Lisäksi sähkövarastot tarjoavat taajuusreserviä ja järjestelmäsuojaa halvemmalla mitä nykyisin on tarjolla eli hinnat laskevat sitäkin kautta.

MJO

Mikä on kuitenkin aivan 100% varmaa on se, että akkuvarastojen kuten kaiken muunkin sähköinfran maksamme lopulta me

Tottakai lopulta maksamme. Se normaalia liiketoimintaa, jossa sijoittaja/yrittäjä investoi jotakin ja odottaa sen lopulta tuottavan investoinnin takaisin. Itsehän sinä kirjoitit, ettei joulupukkia ole. Samalla tavalla ydin- tai vesivoimaan investoinnin lopulta kuluttajat maksavat. Älä Visa yritä maalata mustaa valkoiseksi.

Visakallo Visakallo

Ei tässä pelkäksi pintamaalariksi ole ryhdytykään. Olen vain yrittänyt kertoa, että eihän tässä vihreässä siirtymässä ole tuotettu kansantalouteen oikeastaan paljoakaan  uutta, vaan tehty vain kallista peruskorjauta vanhaan taloon, jonka asukkaat sitten ajan kuluessa maksavat. Tulot, joilla kulut maksetaan, on hankittava jostain muualta kuin itse siitä talosta.

Tolopainen Tolopainen

Visakallo ei tietenkään maksa itse sähkölaskuaan, vaan se maksaa hänen mukaansa sähköyhtiö. On luvannut maksaa minunkin sähkölaskut. Alkaako taas peruutella.

Visakallo Visakallo

Missäs minä Tolopainen nyt olen peruutellut? Sähköyhtiön osingoilla maksan edelleen kaikki sähkö- ja siirtolaskuni, ja aika paljon muutakin. Puhelinyhtiön osingoilla taasen maksan kaikki puhelin- ja muun dataliikenteen kulut, sekä paljon muutakin. Mitä ihmeellistä siinä on, kun melkein kaikillahan täällä tuntuu olevan enemmän osakkeita kuin metsää.

Esillä 10 vastausta, 12,031 - 12,040 (kaikkiaan 12,165)