Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 7 vastausta, 12,041 - 12,047 (kaikkiaan 12,047)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• kmo kmo

Täh? Kaikki hiilivoimalat, Tahkoluotoa lukuunottamatta, on ruostuneet ja viety naulatehtaalle. Yhtä lailla veronmaksajien olisi uudet turvehiilivoimalat pitänyt maksaa ja turpeet ja hiilet vielä lusäksi.

MaalaisSeppo

Visan osinkotulotkin maksavat veronmaksajat. On tässä kestämistä. Lisäveroakin joutuu maksamaan 500€. Sähköönkin menee saman verran vuodessa.

Visakallo Visakallo

No juuri sitähän minä olen koettanut valokuidusta täällä teille vääntää, ettei ne uudetkaan sähköntuotantotavat, eikä niiden vaatimat sähköinfrat ole mitään itse itseään maksavavia investointeja, vaan ne on meidän vähitellen muilla tuloillamme kustannettava.

Visakallo Visakallo

Niin juuri MaalaisSeppo! Veronmaksajat kustantavat vielä meikäläisen auton uusimisenkin määrävälein! -On siinä kestämistä!

MJO

Lopeta Visa sähkö kuluttaminen tai tuota se itse. Ei tarvitse maksaa.

Visakallo Visakallo

Voin ihan kokemuksesta MJO sanoa, että siinä omassa sähköntuotannossa tahtoo käydä helposti niin, että tulee maksaneeksi ne itsetuotetut sähköt jo etukäteen, ja joskus aika paljon enemmänkin.

MJO

Niin se yleensä on. Valitettavasti elämä on kallista. Siirtomaksut on selvä, kun niitä myytiin ja vaaditaan sää varmuutta. Lisäksi kulutus kasvaa ja tuotanto viedään pois sieltä, missä kulutus sijaisee.

Viimeisen silauksen antaa sähköpörssi, joka suorastaan kannustaa pidätymään lisätuotannon rakentamisesta.

Esillä 7 vastausta, 12,041 - 12,047 (kaikkiaan 12,047)