Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 12,191 - 12,200 (kaikkiaan 12,304)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• MJO

Niin kerrankin yx meinasi, ettei puilla lämmittäminen ole halpaa, kun osti huoltoasemalta klapisäkkejä. Hinta riippuu, mihin vertaa.

Nostokoukku

Juuri näin. Joku täällä haikaili neliveto Porssea metsäautoksi. Siihen verrattuna aivan käyttökelpoinen, katsastusmiehenkin mielestä, vanhempi auto muuttuu pelkäksi romukoslaksi. Huoltoaseman 12 litran lapusäkki on varmasti kallis tai saman hintainen kuin 15 000 euron akun lataus. Niissähän on yhtä paljon energiaa.

MJO

Näin on. Energiayhtiöille tulee akkuja kuin sieniä sateella, muttei klapi tai hakekattiloita. Johtuukohan siitä, että laskee puullekin ihan oikean hinnan?
    Ps. Se akku ei ole kertakäyttö tavaraa, kuten klapit. Sähköäkin tulee töpselistä, kuten sinun liiteri täytyy ilmaisilla klapeilla.

Halvin akku + invertterin 16 kwh löytyi nopealla googletuksella hintaan 2700€ ilman asennusta, mutta työhän ei teillä muutenkaan maksa mitään. Aika kaukana ollaan 15000€.

Nostokoukku

Akku, kuten myös minun liiterini, eivät ole kertakäyttötavaraa. Mutta kummankin sisältö on. Vai eikö akkua tarvitse ladata kun se tyhjenee? Minun liiterini on ladattava joka kevät uudestaan. Sama sähkökö  palaa akkuun, kunhan se on heittänyt lenkin pyörittämässä pesukonetta? Olen minäkin laskenut käyttämilleni puille, pelkille puille, oikean hinnan. Se on 0 euroa. Siihen lisäksi jokunen pönttö bensaa ja teräketjuöljyä.

MJO

Vai eikö akkua tarvitse ladata kun se tyhjenee?

Ei tarvitse. Se lataa itse itsensä ilman tippaakaan teräketjuöljyä tai bensaa. Varsinkaan ei sekunttiakaan omaa aikaa tarvitse asialla vaivata.

Visakallo Visakallo

Akkuvarastoja tehdään, koska Suomen sähköntuotannosta yhä suurempi osa on nyt epävakaata tuuli- ja aurinkoenergiaa. Ilman akkuvarastoja jouduttaisiin entistä enemmän säätelemään kulutusta, joka ei ole kenenkään kannalta paras  tilanne. Eihän näissä asioissa sinällään mitään uutta ja ihmeellistä ole. Aina ennenkin on varastoitu polttopuita, viljaa, perunoita, vettä, jäitä, lunta, heiniä, olkia, kuiviketurvetta, sokeria, kahvia, tupakkaa, viinaa, jne.

Nostokoukku

Eikä edes uutta sähköä tarvita akun lataamiseen? Eikä mitään laitteita sen uuden sähkön tuottamiseen? Ikiliikkuja on keksitty!!

MJO

En tiedä? Nähtävästi imee sen sähkön sinun liiteristä. Ainakin se täyttyy ilman minun fyysisiä ja henkisiä ponnisteluja. Muu ei kiinnosta.

Nostokoukku

Sinulla on siis tietoa tästä asiasta kuin sialla satelliiteista, kuten aamupäivällä totesit? Ja vaikka luettelit pitkän rimpsun ilmeisesti akuilla tienaamisen liittyviä kirjainyhdistelmiä ja niiden sisäistämisen tarpeellisuudesta?

MJO

Ei sähkö kerro mistä generaattorista milloinkin sattuu tulemaan. Eikä kyllä kiinnostakaan. Vastauksenihan on tarkoituksella yhtä typerä, kuin sinun ilmaiset puut.

Esillä 10 vastausta, 12,191 - 12,200 (kaikkiaan 12,304)