Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 12,201 - 12,210 (kaikkiaan 12,252)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• konstapylkkerö2

Koukulla muutamia asiavirheitä. En ”haikaile” Porschea metsäautoksi varsinkaan. Aion ostaa sen jos siihen valintaan päädyn. Enkä metsäautoksi; niihin ajoihin minulla on traktori.

Kolmas virhe on kertomus jostain ukosta joka ei ole pärjännyt rinkopaneeliensa kanssa. Itsellä on ollut paneelit suunnilleen saman aikaa kuin kertomuksen ukolla.  Pari vuotta kannatti myydä paneelisähköä mahdollisimman paljon, muina vuosina käyttää itse paljon. Virhe ukolla on ollut aina käyttää mahdollisimman paljon itse. Lisäksi siltä puuttuu ilmeisesti latausmahdollisuus akkuihin.

Nostokoukku

Virhe ei ole minun, vaan sen ukon joka paneleistaan kertoi. Minulla ei ole niitä, joten en voi tuohon käytön yksipuolisuuteen syyllistyä.

Poltopuistani ei ole koskaan tarvinnut maksaa senttiäkään. Raaka-aine on aina ollut ilmaista. Omalle työlle en osaa laskea tietokonepäivittäjän tuntipalkkoja. Enkä palkkoja ollenkaan. Olen noilla töillä välttänyt kuntosalimaksuja. Ja vaikka olisin laskenut metsäammattilaisen halpatyön palkkojen mukaan, ei niistä kovin isoa kustannusta olisi tullut. Metsäalalla on niin kovin vaatimattomat palkat.

MJO

Joidenkin elämä pyörii vain metsässä. Ei ymmärrä, että auton voi hankkia muutakin tarkoitusta varten.

Nostokoukku

Makuasioita. Minun elämäni pyörii vain metsässä. En voi kuvitella suurempaa rangaistusta kuin pyöriminen autolla muun liikenteen seassa. Mutta on hieno asia, jos joku siitä nauttii ja saa tehdä sitä sydämensä kyllyydestä. Sen perusteella en lähde ketään tuomitsemaan köyhäksi tai tyhmäksi.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Mitähän viime yössä oli erikoista, kun pörssisähkö maksoi keskiyöllä yli 5 snt?

Visakallo Visakallo

Jos joidenkin elämä pyörii vain metsissä, niin vastavuoroisesti taitaa joidenkin elämä pyöriä sähkön ympärillä.

kmo kmo

Eilen illalla 20-21 aikoihin sähkö maksoi 15 snt, tuuli taisi vähän tyyntyä.

Nostokoukku

Ei sillä tuulen tyyntymisellä tai puhaltamisella ole mitään tekemistä asian kanssa. Hinta riippuu siitä mitä ennustajaeukko on edellisenä päivänä välille 20-21 ennustanut.

oksapuu

Rakentaja. fi näytti se paneeli juttu olevan.

12 paneelin järjestelmä 3,72 kWp nimellisteho ja 9000€ hinta. En yhtään ihmettele miksi homma ei pelitä…

MJO

Jos joidenkin elämä pyörii vain metsissä, niin vastavuoroisesti taitaa joidenkin elämä pyöriä sähkön ympärillä.

Viestien määristä päätellen. Kieltämättä samaa mieltä.

Esillä 10 vastausta, 12,201 - 12,210 (kaikkiaan 12,252)