Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 1,931 - 1,940 (kaikkiaan 9,056)
  • Sähkö

    Merkitty: 

    Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

    Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

  • Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    MJO ei ole penaalin terävin kynä. Dieseleitä on liikenteessä vielä 15-20 vuoden päästä.

    jees h-valta

    Kuten bensa-autojakin. Vaihdatin takuuna uuden moottorin pösöön ja taas mennään satatuhatta kilometriä. Katsotaan sitten vieläkö ollaan autoilukunnossa edes. Mutta bensalla mennään loppuun asti.

    MJO

    <p>Onko joku väittänyt, ettei dieseleille ajeta 20 vuoden päästä??</p><p>väitän ettei varmasti uusia osteta silloin. Yleensäkin ei niitä taida yksikään merkki edes valmistaa. <br />Epäilemättä kehvelit ei ole mahtanut koskaan omistaa 10 vuotta uudempaa autoa</p>

    Nostokoukku

    Yli 20 vuotta pitää autolla olla ikää ennenkuin alan kaupantekoon. Polttoaine ja verot ovat aina olleet Suomessa suhteettoman kalliita. Niille ei mitään voi, kun kulkea pitää jonkun verran. Silloin pitää pienentää pääomakuluja. Minun luonto kun mahtuu vähän rupisempaankin peliin. Ja asun sen verran sivussa ettei tarvitse naapurin kiusaksi ostaa uudempaa. Se täytyy tunnustaa, että sen verran tunnevammainen olen, että en ole koskaan kyennyt rakastumaan peltiin ja muoviin. Jatkossa saksalaiset kyllä tekee oikeitakin autoja vielä 10 vuoden päästä.

    Visakallo Visakallo

    Autokannan uudistuminen ei tapahdu yhtä helposti ja nopeasti kuin pienemän ja halvemman tekniikan kanssa tapahtuu. Nyt kun talouden mittaritkin näyttävät alaspäin ja korkojen noustua ihmisten ostovoima heikkenee, joudutaan monia optimistisia ennusteita tekemään uusiksi. Vasta kun täyssähköautot halpenevat merkittävästi, niiden kappalemääräinen myynti kasvaa niin paljon, että autokanta alkaa selkeästi uudistua ja samalla sähköistyä.

    Apli

    Posti siirtyi sähköön myös rekkakuljetuksissa

    Mitä Posti edellä muut perässä, äkkiä homma on mennyt, nyt sähköistyy rekatkin, biokaasu heillä käytössä myös, hyvä Posti.

     

    Nostokoukku

    Posti poloinen, kaikkea se imagon vaaliminen teettää. Silmänpalvontaa ovat ryhtyneet. Kun oikeita autoja ei enää saa, meikäläisen kulkeminen loppuu silloin. Sen verran luontoihminen olen ja luontoa valmis puolustamaan, että kiinalaisia patteripelejä en suostu hankkimaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Tietenkin valtionyhtiön pitää olla kehityksen suunnan käyttäjä. Pitää käyttää sellaista energiaa, jota voidaan tuottaa Suomessa. Se, että onko siinä mitään järkeä, että postissa 10000 ihmistä kuljettaa paperia paikasta toiseen joidenkin digivammaisuuden takia. On hyvä kysymys.

    MJO

    https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000009541429.html

    Siinä mallia naapureilta. Pelkästään pohjoisruotsiin kaavaillaan 80 miljardin investointeja. Osa niistä on jo täydessä käynnissä. Toivottavasti suomi ei vatuloi tätä, omiin ”juupas eipäs” väittelyihin. Ei pelkästään liikenne ole suuressa energia murroksessa. Koskee teollisuutta myös.

    Harmi jos on maksumuurin takana.

    Nostokoukku

    Vahinko vain, että tuo 80 miljardia johtaa entistä enemmän luonnon hyväksikäyttöön ja saastuttamisen. Asiaa täytyy tarkastella maailmanlaajuisesti ja silloin tuuli- ja akkuteollisuus on erittäin kova luonnon rasittaja. Ja ei sellaista fossiilivapaata vihreää terästä ole olemassakaan. Mainostemppu, jätetään osa tosiasioista kertomatta.

Esillä 10 vastausta, 1,931 - 1,940 (kaikkiaan 9,056)