Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 2,031 - 2,040 (kaikkiaan 10,366)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Visakallo Visakallo

Taitaa Tolopainen kuitenkin olla niin päin, että täällä on nähty näitä uusien energiantuotantomuotojen haittapuolia jo vuosikymmenen ajan, joten uutuudenviehätys on ehtinyt jo muuttunut terveeksi kriittisyydeksi. Samoin tulee todennäköisesti aikanaan käymään sielläkin päin.

Jätkä Jätkä

”Fortumin kahden vuoden sähkösopimushinta 12sent/kwh, kilpailuttajan alin hinta alle 10sent. Miten joku voi olla niin tyhmä, että ostaa Fortumilta sähköä.”

Kuinka joku on voinut olla niin tyhmä, että on tehnyt määräaikaisen monivuotisen sopimuksen jopa yli yhdeksän sentin kiinteällä hinnalla, kun jo vuosikausia sitten pörssisähköä on saanut jopa murto-osalla tuosta.

Oli se messevää, kun kaverit kävivät minulla saunomassa  (itse kurtsuin, kun itkivät sähkön hintaa). Parhaimmat kävivät kolme kertaa viikossa, kun oma sähkö oli saunomisaikaan jopa kolmekymmentä kertaa kalliimpaa kuin minulla.

No hyviin suhteisiin kuuluu, että ”kaverille kanssa”.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Pörssisähkö on vähän niin kuin lainan korko: joskus on parempi vaihtuva ja joskus kiinteä. Tulevaisuutta on hankala ennustaa. Itse olen ollut varsin tyytyväinen kohtuulliseen kiinteähintaiseen Fortumin sähköön. Asumiskulut ovat ennakoitavia.

Tolopainen Tolopainen

Milloin Forttumilta on saanut markkinoiden halvinta sähköä.

Nostokoukku

A.J. Tulevaisuuden ennustaminen on vaikeaa. Mutta ei tarvitse olla kummoinen ennustaja, kun voi sanoa, että taas marras-toukokuussa ei saa sähköä alle 20 senttiä kilowatti.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Ei ole Tolopainen halvinta mutta voin maksaa sen 10 snt plus kulut mielenrauhasta.

MJO

<p>Meillä räksyttävillä fossiileilla on se hyvä puoli, että voimme jättää oppirahat jo nuorempien huoleksi. – Vai mitä MJO?</p><p>Jätetään rahoitus Plug Power:lle. Näissä hommissa ”Money talks and bullshits walks”.</p>

Visakallo Visakallo

Se on tietysti hyvä MJO, jos et ole hommissa ollenkaan, niin ei tarvitse juuri firmojen kupruja maksaakaan, kun Kela elättää.

Tolopainen Tolopainen

Se on ihmeellistä, kun sanotaan että sairastaminen maksaa paljon. Eihän se maksaa juuri mitään, kun vajaa 700€ omavastuut on täynnä, kuluja ei juuri ole.

MJO

<p><p>Kerropa Vaivaiskallo yksikin ulkomaalaisen firman nimi? Missä sinä olet ollut kupruja maksamassa?</p></p>

Esillä 10 vastausta, 2,031 - 2,040 (kaikkiaan 10,366)