Keskustelut Tekniikka Sähkö

• Tämä aihe sisältää 9,049 vastausta, 117 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 22 minuuttia sitten Apli toimesta.
Esillä 9 vastausta, 9,041 - 9,049 (kaikkiaan 9,049)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Visakallo Visakallo

Eihän tuo Fortum kovin uusi yhtiö taida olla.

MaalaisSeppo

Fortum mulla oli ennen. Vaihdoin halvempaan.

Visakallo Visakallo

Sähköyhtiöiden tarjoukset elävät nyt koko ajan.

Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

Asetin aikoinaan yhteydenottokiellon Fortumille kun ostivat Uniperia. En hyväksynyt ydinvoiman rakentamattomuutta ja hiilivoiman ostamista. Sen jälkeen Fortum on ollut mustalla listalla ja rahojen menettäminen ei yllättänyt yhtään kun niin huonoa oli liikkeenjohto. Viheltäen meni mikä laulaen tuli.

Visakallo Visakallo

Näinhän se on, ja hyvä että toiset boikotoivat, niin toiset saavat halpaa sähköä. Olen kuitenkin tullut näillä aamuilla siihen tulokseen, että omien rajoitteiden asettaminen ei hyödytä sähkö- eikä puukaupoissa, -eikä kyllä autokaupoissakaan. Silloin lyödään kauppa kiinni kun palikat ovat kohdallaan.

Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

Pitäähän niitä jotain periaatteita olla. Itse ostan lähivoimalan sähköä, tosin siinä on muutakin seassa, mutta tekevät 100% uusiutuvalla eli puulla ja turpeella ja antavat työtä alueen metsäihmisillä, itselle vällillesesti myös. Kyllähän kivihiiltä voi boikotoida.

No mites jos et ole sulkenut mitään pois, voisitko vaikka myydä arvometsän kautta puuta tai citroenin?

Visakallo Visakallo

No joo, on tosiaan joku raja sentään minullakin olemassa!!

Nostokoukku

Oli suuri pettymys Espanjan laajan sähkökatkon aikana, kun siellä eivät omakotitalojen aurinkokennot tuottaneetkaan sähköä katkon aikana. No mikäpä ihme tuo on, jos sähkölaitteet eivät tuota mitään ilman sähköä.

Apli

Oma pörssisähkösopimus on Fortumilta, ja sähkön käyttö maksetaan osittain  fortumin osingoilla, noh nyt olen alkanut katselemaan kiinteähintaisia sopimuksia, ajatus on että seuraava talvi ei ole yhtä lauha kun edellinen.

Esillä 9 vastausta, 9,041 - 9,049 (kaikkiaan 9,049)