Keskustelut Tekniikka Sähkö

• Tämä aihe sisältää 10,085 vastausta, 123 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , 2 tuntia sitten LeukuLeuku toimesta.
Esillä 10 vastausta, 9,361 - 9,370 (kaikkiaan 10,085)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Visakallo Visakallo

Samaa luokkaa kuin MJO:lla se käytännössä on ollut minullakin, ja koskee kaikkia osoitteita joihin sähköä ostan. Osa niistä on pörssisähkössä ja osa määräaikaisessa. Olen sen joskus täällä kertonutkin, miksi näin on.

Metsuri motokuski

Kerro Kalle kenen kanssa teit tuollaisen sopimuksen. Teen itse myös. Mitä netistä löysin niin kaikki tuon hintaiset olivat kesäkauden sopimuksia ja hintavarauksella myöhemmin. Ei todellakaan olleet reilun viiden sentin hintoja koko määräaikaa.

Visakallo Visakallo

Kallella oli muistaakseni joku paikallinen sähköntoimittaja, joka ei markkinoi sähköään ulkopuolisille, ja itse asiakkuuteenkin saattoi vielä liittyä tietyt kriteerit. Tämän takia ko. hintatiedot eivät ole netissä.

Metsuri motokuski

Niin se varmaan on. Pari kertaa kysynyt mutta vastausta ei vielä ole tullut.

MaalaisSeppo

Kalle teki sopimuksen itsensä kanssa. Rahat taskusta toiseen ja sähkö mittarin ohi.

Rane2

Kehvelssönillä on oma sähköntuotantolaitos…

Homemade Bicycle Generator // Burn Calories and Make Electricity

Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

Kajaaniin tulee xtx markets https://yle.fi/a/74-20138244

Tietokonetreidausta ja kryptovaaluuttoja datakeskuksessa joka joo antaa kaukolämmön Kajaanille, että metsäenergiasta on mahdollista luopua mutta 250MW meneekinnsitten sähköä tuonne yötä päivää ja muuten ei sitte  Suomalaisia hyödytäkkään. Varmaan se metsäenergian käyttö voisi hyödyttääkin.

MaalaisSeppo

Datakeskusten sähkövero nousee. Uusi vero on 22.4€/MWh, eli 250 MW teho tuottaa reilut 5000€/h ja vuodessa 40 milj€. Kiinteistöverot päälle. Hei, me tienataan tällä. Purrakin on tyytyväinen.

Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

Noh, kyllähän mä oonkin aina persuja äänestänyt et jotain hyvää. Yksi nimellisteho MW tuulivoimaa maksaa 1,5miljoonaa eli 375miljoonaa maksaisi jos kaikki menisi mutta kuis moninkertaisesti sitä tarvitaankaan nimellistehoa, että se tuottaa 1MW ympärivuoden? Taitaa sähkökattilat mennä sulattoon ja sieltä tuodaan giljotiinint sitten kun sähkö loppuu.

Lopulta taitaa käydä kuten Tanskassa, että verot vähempiosaisten verovähennyksiin ja fossiilisilla tuotettuun säävarmaan sähköön.

Visakallo Visakallo

Tarkensivat Kajaanista sen verran, että aikovatkin polttaa siellä tarvittaessa myös pellettiä ja polttoöljyä! Mielenkiintoinen asia tuo metsäenergia. Se on kuin venäläinen maakaasu. Kun puu puristetaan pelletiksi, sepäs ei olekaan enää metsäenergiaa! Kun venäläinen maakaasu nesteytetään LNG:si, niin sepäs ei olekaan enää venäläistä maakaasua!

Esillä 10 vastausta, 9,361 - 9,370 (kaikkiaan 10,085)