Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 9,881 - 9,890 (kaikkiaan 9,904)
  • Sähkö

    Merkitty: 

    Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

    Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

  • Visakallo Visakallo

    Jos siitä alatte kisata, missä autossa on eniten kaikkea, niin ladattavassa hybridissä! Siitä löytyy paljon pultteja ja muttereita, sekä niitä tietokoneita, -ja vanhemmiten myös lukuisa määrä erilaisia vikamahdollisuuksia!

    Tolopainen Tolopainen

    Suomessa liikenteen sähköistäminen on aika joutavaa näpertelyä. Jos Saksa alentaisi moittoritienopeudet, päästöt vähenisivät yli 8miljt/y eli kaksi kertaa Suomen liikenteen vuosipäästöt. Hinta olisi muutama sata miljoonaa kun liikennemerkit muutettaisiin. Jos päästöjen vähentäminen olisi tärkeää, he tekisivät niin.

    Jos Saksa korvaisi maakaasun ja kivihiilen energiantuotannossa päästöt vähenisivät 160 milj t/y eli kolme kertaa Suomen vuosi päästöt. Jos tuo olisi tärkeää, he tekisivät niin.

    Jos Euroopassa halutaan merkittävästi vähentää päästöjä, maiden tulisi rahoittaa 10-15 ydinvoimalaa Saksaan.

    Apli

    Kyllä mailmalla autokanta sähköistyy, sen huomasin viime talvena kun käväsin aasian maissa, Thaimaa ja Vietnam sinne paljon tullut Kiinalaisia sähköautoja Byd, Mg yms ja samaa on tietysti Kiinassa. Suomessa täällä peräpohjolassa homma toteutuu hieman hitaammin, mutta jos lokakuussa tuleva romutuskampanja taas sitä edistää niin hyvä on. Itse en hybridiä ostaisi ikinä se on joko polttomoottori tai täyssähkö ja nyt on ollut täyssähkö.

    Tolopainen Tolopainen

    Tottakai se edistää, kaikki joilla on 2k€ arvoinen vaihdokki menevät ja vaihtavat sellaisen 50k€ sähköautoon. Se on niin helppoa tuo liikenteen sähköistäminen Suomessa.

    Visakallo Visakallo

    Jos ei vielä tällä kertaa päädy sähköautoon, niin IL valistaa välttämään ainakin näitä moottoreita: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a2597fa1-fd67-44f3-9124-30577b4ba906

     

    Tolopainen Tolopainen

    Miten sattuikin, että kaikki ovat eurooppalaisia autoja. Eikä viat rajoitu vain polttiksiin. Ovat onnistuneet tekemään myös heikkoja sähköautoja, kuten Opel, jossa on aivan onneton sisäinen laturi, vaihto 4k€. Miksi tehdas ei ota mitään vastuuta.

    Hybridit tulevat menemään n.10v ikäisinä paaliin, ei niitä kenenkään kannata alkaa kunnostamaan, osat yhtä kalliita kuin sähköautoihin.

    kmo kmo

    Suomessa voi tehdä mitä täällä on tehtävissä eikä pelkästään keskittyä Saksan, Kiinan tai vaikka Trumpin tekemisiin. Polttoaineiden nettotuonti kun on 4-5 miljardia euroa vuodessa, säästöt näissä jäisi Suomeen yhtä lailla.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Sähköautot ovat niin heikkoja, ettei kukaan täysjärkinen niitä osta. Auton pitää kestää kevyesti 500.000 km normihuolloilla. Nyt sähköautot eivät kestä edes 100.000 km asfalttitiellä. Kestävyys on samaa luokkaa kuin 70 vuotta sitten polttomoottoreilla.

    Tolopainen Tolopainen

    Jos kaikki bensiiniautot sähköistetään valuuttaa säästyy vajaa 900milj€.

    Tolopainen Tolopainen

    Sähköautot ovat toistaiseksi kalliita korjata, kun esim. laakereilla on patenttisuojat eikä niitä myydä erikseen. Olisi aika mahdoton tilanne, jos teollisuuskäytössä olevia sähkömoottoreita ei voisi laakeroida. Autoilijat on laitettu maksumiehiksi.

Esillä 10 vastausta, 9,881 - 9,890 (kaikkiaan 9,904)