Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 691)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • Jätkä

    Tilhin 261 ei ole huippusahaa nähnytkään kokoluokassaan, ellei ole samalla hyllyllä HVA:n 550:n kanssa.

     

    petep

    Kun täällä se on aina kova sana kun sahaa niin ja niin monta tankkia päivässä. Niin montako tankkia tällä 201:llä sahaa ”ammattimies” päivässä ?

    Tolopainen

    Ei kai kukaan ammattimies sahaa noin pienellä sahalla, sehän olisi aika naurettavaa puuhastelua.

    MJO

    Ei kai kukaan ammattimies sahaa noin pienellä sahalla, sehän olisi aika naurettavaa puuhastelua.

    Ei kukaan ammattimies kirjoittele noin typerää ”scheissea”.

    Jätkä

     

    Tollo ”- Ei kai kukaan ammattimies sahaa noin pienellä sahalla, sehän olisi aika naurettavaa puuhastelua.”

    Tollo taas kunnostautuu esittämällä vielä tollompaa kuin normaalisti. Viivonlopun ryyppääminen näkyy vielä monena päivänä, kun sisuskalut ovat sökönä.

    Tolopainen

    No Jätkä kertoo, missä nämä ammattimetsurit sahaavat naillä 201:llä. Yleensä se ei kuitenkaan ole mikään ongelma, että,sahasta bensa loppuu.

    Jätkä

    ”Kun täällä se on aina kova sana kun sahaa niin ja niin monta tankkia päivässä. Niin montako tankkia tällä 201:llä sahaa ”ammattimies” päivässä ?”

    Olisi mielenkiintoista kuulla, kuinka palstan muutamat (vain muutamat) ammattilaiset sahaavat 201 – versiolla ihan oikeaa ensiharvennusta. Sahassahan on pieni tankki ja veikkaan, että oikeassa männikön / kuusikon harvennuksessa, jossa karsitaan terävällä terällä pyyhkäisemällä kolmioon – tankillinen kestää noin 50 minuuttia.

    Elikkäs kun tankataan ja viilataan – kupponen kahvia tai juomaa. Niin tunnin välein toistuu, eli jotain kuuden tankillisen luokkaa. Pitää huomioida Pieni tankki.

    Kuitenkaan sen sahan kanssa ei tule ikävä isommankaan puun juurella.

    Tolopainen

    Oikeat tiedot voi lukea Aarre lehden testistä, jossa tuo saha oli ja bensiiniä palaa reilusti, kun pikkukonetta kierrätetään ja kuormitetaan.  Tankki tyhjeni hiukan reippaassa puolessa tunnissa. Sahan tehot eivät tyhjästä synny.

    husku550xp

    Minä sahailen sillä ammatikseni ja voin sanoa ettei parempaa ole vielä keksitty. Tankki kestää 40-50min olen kyllä saanut puoleen tuntiinkin menemään paksua pajukkoa sahatessa mutta väliäkö sillä kun sitä saa kannusta lisää. Edelleen olen sitä mieltä tuosta isommalle sahalle ei pahemmin ole tarvetta koska moto suorittaa tänäpäivänä isommat hakkuut. Jostain muistan kuulleeni että olisi myydyin ammattisaha, että kyllä sillä aika moni ammattilainen sahailee ja itsekkin tunnen monta ammattilaista jotka käyttää kyseistä sahaa.

     

    MJO

    Huomasitko tolopainen mainintaa ”ammattisaha”, ”ammattilaisten käyttämä” tms.?

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 691)