Keskustelut Puukauppa Tappaako KHO metsätalouden ja karkottaa metsäteollisuuden Suomesta?

Esillä 9 vastausta, 111 - 119 (kaikkiaan 119)
  • Tappaako KHO metsätalouden ja karkottaa metsäteollisuuden Suomesta?

    Onko näin , että kaikki metsää ja metsäteollisuutta koskevat valitukset menevät sukkana läpi KHO:ssa ja hankkeet raukeavat , kun joku vähänkin itkee hankkeita vastaan ? Laitoksen toiminta pitää  asettaa viipymättä tarkkaan syyniin , jotta lisää vahinkoja ei syntyisi.

  • Tolopainen

    Metsäteollisuuden suorat palkkakulut on n. 2.2 mrd€. Viime vuoden palkkaperintö nostaa niitä yli prosentin ja tämän vuoden korotukset pari prosenttia. Eli kuluja tulee lisää sosiaalikuluineen yli 100 milj. Puun hinnasta on leikattu 10% pois ja ostomäärät laskevat edelleen. Metsänomistajien tuloista lähtee 800 milj pois, verrattuna2019 vuoteen. Ei ole mitään perusteita nostaa palkkoja. Kun koneita joudutaan seisottaamaan menekkivaikeuksien takia. Työntekijät menettävät lakoissa kaikki tämän vuoden palkankorotukset. Kun taistellaan kiky tunneista. Ei työnantajat niistä luovu, kun ne on tes:ssä.

    jees h-valta

    Toloppakin tulee sitten näkemään ihmeitä, Tessistä viis. Ne kikyt loppuu.

    Metsuri motokuski

    Kyllä siinä varmaan niin käy. Eipä taida työntekijät periksi antaa kun yhdeltä toimialalta pois saivat.

    Tolopainen

    Jesseltä kiky päivät menikin pois. Pienyrittäjälle noita palkattomia päiviä voi tulla yli 200 vuodessa. Saattaa tulla jopa miinusmerkkisiä, eikä lähde lakkoilemalla. Paperitehtaisiin on kyllä halukkaita työntekijöitä nykypalkoillakin, jos jotkut haluavat siirtyä muihin töihin.

    Visakallo Visakallo

    Metsäteollisuuden työantajapuoli määräsi kolmen vuorokauden työsulun paperi-, kartonki- ja selluteollisuuteen. Työsulku on vastaveto lakkouhalle.
    Kauppalehti

    jees h-valta

    Tolopalla on vankat luulot. Mutta todellisuus on toista ja se on useimmiten parempi mitä ulkoa kuvitellaan. Olen seurannut tuonkin firman toimintaa jo 17 vuotta ja sinä aikana ei mikään ole kovin huonoa ollut johtajapariskunnallakaan. Harvempi työläinen vetää ympäri eurooppaa purjeveneellä koko kesän kuten esim. he tekivät viime kesän. Eikä muukaan kovin huonosista kantimista ole kielinyt. Asunto/kiinteistömassaa on runsaasti ja elävät todella leveästi näitä varhentamiaan eläkepäiviään. Johtaja oli minua vuoden nuorempi ja elostelee nyt vapaaherrana lähes mielensä mukaan. Toki olen jotain saanut itekkin aikaan mutta kyllä tässä on aivan selvä ero eikä he koskaan ole enempää hommia tehneet kuin minäkään esim.

    Tolopainen

    Työsulku tarkoittaa sitä, että helmikuussa menee duunareilta 2,5 lomapäivää, kun ei kerry 14 työpäivää tai työpäivien veroista päivää. Siinäpä ne kikytunnit ainakin menee ja vähän enemmänkin. Kalliiksi tulee tuo järjestöpolitiikan  pelaaminen nykypäivänä, tappiot on suuremmat  kuin saavutettavat hyödyt.

    Visakallo Visakallo

    Suomen talouden riskit kasvavat samanaikaisesti usealla suunnalla. Mitkä ovat oikeasti hallituksen toimintavalmiudet ja -edellytykset, jos kaikki ei menekään kuin tähänastisissa hymyily-haastetteluissa on kerrottu?

    Kun Suomessa rakennetun Costa Smeralda -risteilijän matkustajat kököttivät Italiassa laiva-arestissa koronavirusta peläten, Euroopan tilastoviranomainen Eurostat julkaisi uudet luvut EU-maiden valtiontakauksista.
    Suomi oli listalla selvä ykkönen. Suomen takaukset olivat kohonneet 32,6 prosenttiin bruttokansantuotteesta.
    Alusten osuus vienninrahoituksen kokonaisvastuista on kasvanut nopeasti. Vuoden 2018 lopussa osuus oli noin 55 prosenttia. Valtiontakauksista on viime vuosina syntynyt vain yksi iso lasku, kun brasilialainen Oi-operaattori ajautui velkasaneeraukseen. Operaattori oli saanut takaukset, joiden avulla se rahoitti kännykkäverkkojen hankintoja Nokialta. Yksi kauhuskenaario on tapahtuma, joka romahduttaisi risteilytoimialan.
    Yhdenkin suuren varustamon mahalasku voisi muodostaan Suomen talouteen tuplaiskun. Telakalta voisi kadota alta miljarditilaukset ja valtiolta laueta käsiin miljardivastuut. HS

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Koronavirus voi romahduttaa matkailualan, mutta väliaikaisesti. Pitkäaikainen romahdus vaatisi esimerkiksi lentohäpeän leviämisen. Ruotsalaisilla on jo se.

Esillä 9 vastausta, 111 - 119 (kaikkiaan 119)