Käyttäjän Anton Chigurh kirjoittamat vastaukset
-
Tässä kotitilallani oli 50-luvulla yhdessä kaivossa paikallisen sepän tekemä puinen pumppu. Kaivo oli 5-6 metriä syvä. Pumppu oli yhdestä puusta sorvattu. Hyvin sillä vesi nousi.
Haulla ”Luovankylän historia sivu 1” löytyy kohdasta ”puinen vesipumppu” piirros sentyylisestä pumpusta.
Pohjois-savossa vieremä oli vuosikaudet susireviirillä. Siellä hirvikanta asettui nopeasti sille luontaiselle 0,5/1000 ha tasolle.
Metsästäjät nostivat asiasta hirvittävän metelin. Puuntuottaja on typerys, jos alistuu tuon holtittoman marginaalisen luvatonta sorkkaeläinlaidunnusta harrastavan vähemmistön (100000, joista maanomistajia on 40000) pompoteltavaksi. Kuten nyt on tapahtunut.
RYHDISTÄYTYKÄÄ, ja avatkaa silmänne!
Velijussijalkanenhan käyttää uudistuksissa mätästystä, jossa mättäissä on maa-ainesta 300-400 litraa.
Perkaustarve hyvin vähäinen, vaikka ei vie pois risuakaan.
Ne tiet ovat juuri ja juuri rekanmentäviä, pientareiden puiden (yleensä rauduskoivuja) juuristo parantaa tien kantavuutta.
Minähän olen tämän talouden puutavaranosturikin. Siinä tehtävässä vaaditaan aivan erityinen lihaksisto, joka ei reagoi pieneen kutitteluun. Nyt se vähäinen hermopinne vasemman lavan seudulla on jo lauennut (Miisun kommenttiin).
Sahalan metsätalous vaatii jopa niinsanotuilta alan miehiltäkin sulattelua. Kunhan valmista tulee, niin asiaan palataan.
(Minä en ole leevi sytky, minulla on vain yksi nimimerkki)
Pääosin laadukkaita otoksia (muutama ruutu ei auennut).
Joitakin hierontakuviakin, hieroja ainakin näytti tyytyväiseltä (pääsi kerrankin leipomaan kunnolla).
Tageilla ”lumikkohypoteesi” ja ”sudenpelko” löytyvät kaikki aloitukseni.
Tagilla ”sorkkaeläinlaidunnus” löytyy muidenkin tiukkaa asialinjaa noudattavien aloituksia.
Ihan hiljan keskustelin S-jiin kanssa puhelimessa. Korholaankaan ei ehtinyt noiden urakkakiireidensä vuoksi.
Suden jälki istuttaa tiettävästi paikallisen MHY:n lukuun niitä taimia.
Tarkoittaa palkollisena.Kysymys ei ollut vähättelystä vaan otsapannan kireydestä.