Käyttäjän Anton Chigurh kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,791 - 1,800 (kaikkiaan 2,596)
  • Anton Chigurh Anton Chigurh

Viimein on ensimmäinen hirvituhojen todellisen määrän hahmottava nimimerkki ilmestynyt palstalle: ”Tolopainen”.

Asia on juuri noin. Ekologisesti kestävä hirvikanta antaisi mahdollisuuden tuottaa puuta 200 miljoonaa kuutiometriä vuodessa. Kaikki menisi takuuvarmasti kaupaksi. Jopa metsälehden eliisa sen tietää, hän kirjoitti metsälehdessä (2/2013):
    ”Se on ainakin varmaa, etää maailmanlaajuisesti puusta tulee pulaa jo aivan lähivuosina”.

Anton Chigurh Anton Chigurh

Meikäläiset hirvethän ovat varsinaisia kääpiöitä, mutta haulla: ”isle royalen sudet” näkee millainen tiimi panee lihoiksi täkäläistä tuplaten suuremman moosen.

Tulisi tänne minun pihaani, niin saisi sangollisen koiranruokaa joka päivä että jaksaisi kunnolla paimentaa hirviä. Ja tappaa niitä.

Nyt alkaa olla mukavat kelit tuolla maastossa ja ensi talven polttopuunhankinta kiihkeimmillään. Tulehan irokeesi tutustumaan kisamiljööseen ja ottamaan vähän tuntumaa; tiedä vaikka se kisikin ilmestyisi sitten paikalle.

…kirveet verta janoaa…

Tuttu sorkkaeläinlaiduntaja kertoi minulle luottamuksellisesti, että susi oli lähtenyt juoksemaan kilpaa hänen maasturinsa kanssa, mutta oli vahingossa jäänyt sitten alle ja kuollut.

Toinen kertoi, samoin luottamuksellisesti, että susi oli vahingossa osunut hänen luotinsa lentolinjalle. Sekään susi ei ollut selvinnyt talvesta.

Muutama vuosi sitten susipari jolkotteli tästä kilometrin päästä länteenpäin. Saarijärvellä hävisivat jälkiensä päästä, eikä kukaan niitä löytänyt, vaikka toisella oli pantakin.

Der Steppenwolf

Pyristele vaan vastaan. Paise tosin on jo puhkaistu.

Normaaleja vanerikoivuja. Alkukilpailijat pääsevät sitten valitsemaan alkaen 0,7 rk-mitasta karsintakisan materiaalia. Noiden koivujen oksistakin kertyy pari mottia kustakin.

Minun puolestani ei ole epävarmuutta, kahdelle loppukilpailijalle olen jo leimannut kaksi tukkikoivua kummallekin. Alkukarsintapuita löytyykin sitten enemmän ja useammasta paikasta, kisaajat pääsevät valitsemaan.

Ei onnistu mehänpojan kuvaamalla tavalla. Sorkkaeläinlaiduntajat ovat onnistuneet soluttamaan MTK:n, metsänhoitoyhdistysten ja metsänomistajaliittojen johtoon omat edustajansa; ovat siis enemmistönä. Tämä on sikäli omituista, kun metsänomistajia on 740000, joista harrastaa hirvenmetsästyksen nimellä kulkevaa sorkkaeläinlaidunnusta 40000.

Tuo mätäpaise on puhkaistava ensin.

Lahtonen loikoilee hiekkarannalla bahamasaarilla tummien naisten ympäröimänä ja naureskelee partaansa.

Esillä 10 vastausta, 1,791 - 1,800 (kaikkiaan 2,596)