Käyttäjän Anton Chigurh kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,801 - 1,810 (kaikkiaan 2,596)
  • Anton Chigurh Anton Chigurh

Poro on paha ongelma lapissa. Keskustelin asiasta paikallisten tutkijoiden kanssa paikanpäällä. Ihmettelin, kun ei näy koivuntaimia vaan ikivanhoja puita. Vastaus oli, että porot ja hirvet syövät kaikki ja että porot tulee hävittää sukupuuttoon ja hirvikanta pudottaa sellaiselle tasolle, että koivukin pääsee uusiutumaan. Sudet kyllä hoitavat hirviongelman.

Anton Chigurh Anton Chigurh

Venäjän karjalassa 400 sutta riittää pitämään hirvikannan tasolla 1/1000ha. Meillä saman asian ajaa 700 sutta. Pelkkä niiden läsnäolo puolittaa hirvikannan, ne poistuvat marginaalihabitaateilta soille. Stressi ja nälkä tappaa suurimman osan.

Ruotsissa susireviireillä hirviä on alle1/1000ha, samoin meillä pohjois-savossa vieremällä, jossa niitä ei enää riitä metsästettäväksi.

Venäjän karjalassakaan, joka on etelämpänä kuin suomi ja pinta-alaltaan hieman yli puolet maamme alasta, ei ole hirvijahtikaan susien takia loppunut; viime vuonna siellä myönnettiin rapiat 900 hirvenkaatolupaa. Meilläkin susien vakauttamasta hirvikannasta olisi hirviporukoiden mahdollista metsästää hyvässä sovussa ehkä yksi hirvi kymmenen vuoden välein, vuorotellen. Siis noin 1500 hirveä vuosittain.

Sitten minua on huijattu. Sinänsä ihan mitätön juttu.

Ymmärtääkseni tietolähteeni tuntee puuntakuisen. Kyllä minä sain asiasta sellaisen kuvan, että kysymyksessä on katkeroitunut vanhapiika. Eli vähemmän kiinnostava henkilö.

Minulla ei ole päiväunelmia. Tietolähteeni saattoi tietysti tarkoittaa, että puuntakuinen onkin varsinainen neiti.

Minulle yksi yrittäjä tarjosi mahdollisuutta sijoittaa tuohon nerokkaaseen kohteeseen. Viisi ensimmäistä sanaa aiheesta sanottuaan minä sanoin hänelle, että tuo on aivan varmasti huijaus. Hän jatkoi kuitenkin aiheesta pari tuntia. Minä sanoin silloin siihen, että jos tuo olisi mahdollista, niin minulla olisi jo nyt kaikki maapallon rahat ja marsinkin rahat ja sen lisäksi omistaisin koko maailmankaikkeuden.

Yksikään täysijärkinen ei pane tuollaiseen rahaa. Eikä yksikään täysijärkinen usko lumikkohypoteesiin.

Tuo nyt oli täysin selvä juttu. Tuo kuului samaan provokaatiosarjaan kuin perhon ja sonkajärvenkin tapaukset. Tuon terrorin johdon moni tietää ja vielä useampi arvaa. Kannattaa seurata maaseudun tulevaisuuden kirjoittelua, varsinkin kontroa ja sitä vesteristä.

Rööri-roope projisoi oman seksuaalisen identiteettinsä nyt kyllä muihin. Minun tietääkseni tuo puuntakuinen on takakireä vanhapiika eikä -poika.

Varsinainen älyllinen eliitti kontrolaisia taas kerran asialla.

Siitä ei paljon enää nyhjästä, kun sudet ovat vakauttaneet hirvikannan tasolle alle1/1000ha. On aivan sama puuntuottajien kannalta siinä vaiheessa harrastetaanko siellä sitä hirvijahtia, sillä sorkkaeläinlaidunnuksen sudet ovat jo lopettaneet.

Tästä ja vain tästä on kysymys.

Esillä 10 vastausta, 1,801 - 1,810 (kaikkiaan 2,596)