Käyttäjän Anton Chigurh kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,021 - 2,030 (kaikkiaan 2,596)
  • Anton Chigurh Anton Chigurh

Ironhan on kääntänyt koko jutun nurin.

Olen itse avannut tuosta pohjoisen havumetsävyöhykkeen tärkeimmästä puusta muutamia ketjuja, jotka täysin ymmärrystä vailla olevat sensorit ovat poistaneet. Aihe on holtittoman sorkkaeläinlaidunnuksen (muunlaista ei olekaan) vuoksi enemmän kuin tulenarka, toistaiseksi.

Anton Chigurh Anton Chigurh

Minä ymmärrän.

Haapa on ainoa puulajimme, joka pystyy palauttamaan erityisesti männynjuurikäävän kiertoon palauttamien havupuiden jälkeen maan kasvukelpoisuuden. Männynjuurikääpä on tuossa kierrossa viimeinen lenkki ja haapa ensimmäinen. Suoeläin hirvi ei kuulu siihen ketjuun. Asia, jonka metlankin nerot joutuvat vielä suurella katkeruudella myöntämään.

Saatetaanhan sinne tielle (poljettu ihan kynnökselle ensin) joskus jotain hiekan tapaista vähän valutella, kun tiukkaan sävyyn ensin käskyttää.

Tuo ”kärkijoukko” A.Jalkasta lukuunottamatta on kylläkin facebookissa, olisiko sillä joku vaikutus näkyvyyteen.

Se paikka oli muistaakseni yli 300 metriä mpy. Eikä ole ollut meren alla jääkauden jälkeen, siitä johtui se viljavuus. Alempana oli sitten niitä huuhtoutuneita karumpia maita. Tosin oli myös viljaviakin.

Siinä vaaran laellahan oli ihan hyvä männikkö, kovakasvuinenkin.

Löytyiväthän ne isännätkin sieltä. Juoksunarukin on ihan koiraa myöten. Eli sopivan lyhyt.

Minä en ole sentään mikään pantakaulainen sekundasusi, joka leimautuu ties millaiseen isäntään. Uskollinen ystävä.

Der Steppenwolf

Minunnimisiäni on tällä planeetalla parikymmentä; yksikään meistä ei ole facebookissa. Kaikkien juuret johtavat jämsän juokslahdella sijaitsevalle 1500-luvulla perustetulle tilalle. Kumpi on pielessä, facebook vai me?

Kivalossa kannattaa käydä katsomassa mikä vaikutus hirvillä ja poroilla on rauduskoivun kasvuun niinsanotulla poronhoitoalueella.
    Siellähän on panssariaidan sisälle päässyt vahingossa syntymään järeä siemensyntyinen koivikko, kun taas vastaavasti heti aidasta alkaen koivut ovat jääneet metrisiksi pensaiksi.

HIRVI EI KUULU SUOMEN METSIIN, VAAN SOILLE.

Esillä 10 vastausta, 2,021 - 2,030 (kaikkiaan 2,596)