Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
Ruotsissa käytössä, Jolla ei korttia ei uskaltanut ottaa sahaa käteen, käynnissä olevaa en kysynyt miksi, mutta varmaan olisi saanut rangaistuksen kyseisestä touhusta.
Todella harvinainen vika, En minäkään ole kuullut vastaavaa, Mutta sitä se voima tekee ja aika
No nyt sanoi ”vetokytkin” työsopimuksen irti. Ja ketju ei pyöri ollenkaan…….. Harvinaista se on jos noin menee, tarkasta enne kuin ostelet osia, yleensä kun kytkin menne luistaa/ pitää aina. jos ketju ei pyöri voi vika olla vetorissassa tai akseli poikki eli tarkasta ensin missä vika.
Rumpu/ kytkin osat 60-70e sisältää kummatkin ,Helpot laittaa paikoilleen itse. Huolto ottaa noin 50e tai veloitus 1/2 t jotkut veloittaa täysistä tunneista.
Ei meilläkään päin ole ollut myyrätuhoja yhden muistan aikaa yli 20v oli sala-ojitettu pelto söivät koivun juuret. alue yli 20ha. Meillä menee supi ja kettu nahkaksi aina kun näkyy luvalliseen aikaan. Silti ei myyrätuhoja. pöllöjä näkyy jonkin verran ne pyydystää myyriä, hyvinä myyrävuosina niillä isot pesueet.
Heitetäämpä omat arvailut lintukatoon… Metsästys haulikolla, tekee paljon haavakoita, se yksikin hauli tapaa ajanpäälle( ammuttu monta lintua kiväärillä joissa ollut märkiviä haulinreikiä) kanahaukka, tänä talvena samoiltu reilut tuhat kilometriä selkosia. löytynyt 4 koppeloa, 3 teertä kaikki naaraita. haukan jäljiltä. Supi, syö munat pesästä, sateinen kylmä kesä. Vertaus vanhaan aikaan, 50. 60. luvulla metsästys tapahtui koirilla ja ammutiin istuvaa lintua. oli varma saalis. Nykyisin karkko lintuja tavoitellaan haulikolla
Mutta kun valulohkot yhdistetään kiertokankeen laakerilla ja tapilla niin tasapanotustahan se vaatii…..Ei vaadi ne osat ovat tarkasti saman painoiset ja menevät koneen asentamana paikaleen. niin keskustappi, laakeri kuin puoliskokin. tehdään suurissa sarjoissa, useampi sata kerralla, kone puolet kasaa koneet. Siinä samaa mieltä jos kampura kiero että ketju kiristyy ja löystyy. miten vauhtipyörä, ottaa kiinni sytkä boksiin. ja on jumissa muutenkin. Laakerin jälkeen kiero ennemmin katkeaa kuin taipuu. Eikä usko että ketjujarru voi rikkoa moottorin ammattimallista, halvat kiinan mallit asia erikseen…..JA ONNEKSI ELFIN edustaa sthiliä hyvää mainetta maahantuojalle osaavat korjaajat sillä…..
robotti ohjelmallaan ne kasaa. toleranssi + – 0 tulevat paistouunista jossa olleet vähintään 6 tuntia. Lämmöt todella kuumat näin metalli kovettuu kestämään kovia kierroksia.
Elfingillä aikanaan oikaisimme sorvissa akseleita ja ne meni helpohkosti vasaralla napauttamallasuoraan linjaan, Onpas hassu juttu, Ei maahantuoja kunnosta romuja, Uutta osaa tilalle. sahattu useita Raket / Jonsered. Koskaan ei kampura liikkunut. Enkä ole kuullut muillakaan käyneen niin.
tuli taimikonhoitokohteiden tarkastu, kun oli huimapäisesti jo rahoitettu enemmän pinta-alaa, kuin oli pitäjässä metsää. Ei oltu hoidettu muuta kuin paperityöt ja rahat oli jaettu asiakkaille. ………Viime vuoden KEMERAT on vielä käsittelyssä eli ei vielä kaikkia maksettu…..Kumma kun ei ole kyseisestä tapahtumasta ole kuulunut, koska on suuremman luokan huijaus. Eli juttu taitaa olla tuulesta temmattu.