Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,411 - 3,420 (kaikkiaan 3,527)
  • arto arto

    Ei ole kuusikkoa kylvö männikkö pituus 10m paksuus noin 10 ollu luonnontilassa kauan, olis sahattu energiaksi mutta tekivät peltoa useita kymmeniä hehtaareja ja hakepuuta tarpeeksi. Leppä kasvanut sitten sinne väliin. lepät kannolta 8- 10 senttisiä kivaa repiä loskassa maahan tahtoo kastua. jäljelle jää täystiheä upea männikkö . muuten valoisa sahuuta muutama pika eväs lennosta masuun ja kotona sitten kunnolla evästä ja iltasella uni maistuu.

    arto arto

    Mulla huskun öljyt kylmästä varastosta sekaan, niillä säädöillä sahailen en säästä bensaa säädän vain sahan terhakkaaksi ja tehokkaaksi , viikko kaadettu lepikkoa reilun paksuista 02 metsää vielä menee ha/pv vaikka pimeintä aikaa (ei keinovaloja) 30v kokemus eikä yksikään saha ole särkynyt se niistä säädöistä.

    arto arto

    Meidän yhdistyksen maksut.

    2 – 20 hehtaaria 50 euroa

    21 – 50 hehtaaria 80 euroa

    51 – 100 hehtaaria 110 euroa

    101 – 500 hehtaaria 140 euroa

    yli 500 hehtaaria 300 euroa

    Mikäli puolisot omistavat yhdessä metsää, voidaan jäsenyys metsänomistajien niin halutessa yhdistää yhdeksi.

    Muilta jäsenryhmiltä perittävät jäsenmaksut:

    Yhteisomistajajäsenmaksu 40 euroa.

    Kannatusjäsenen maksu tai metsää omistamattoman

    perheenjäsenen maksu 40 euroa.

    Ei liittymismaksua

    arto arto

    Bensankulutus johtuu pitkälti kaasuläpän asennosta . On harha luulo kaasuläppä määrää ilmankulun, suuttimet määrää bensan määrän eli kulutuksen…. Mineraali öljyistä jonkin verran ei se bensassa jähmety kulkee niin kuin muutkin öljyt, mutta lämmön kesto verrattuna muihin öljyihin huono, pikeyttää moottoria sisältä tehden mustaa tervan näköistä karstaa.

    arto arto

    Sulla on koko suku testisahajana? on sinun kuvitelma, siis päässäsi kehitetty juttu Harmi…..En siis ole testisahaaja. Tämä menee scifi hommiksi ? taas sinut päässäsi kuvitelma harmi….sijaitsee valjaissa pikku melumittari (huom kehitys kulkee eteenpäin) 5-6 tuntia sahaustuntia pv….minun laskuopin mukaan 10 tunnilla pärjää jo tuplasti (mulla ainakin on niin) tärkein uudistus olisi saada kestävä kulmavaihde, se on kuulemma testissä ja työn alla,,,,,TOTTA alat oppia Muuten miksi sinä tiedät tarkkaan minun sahaujutut…. Vai kuvitteletko päässäsi noita juttuja…se minun sahaus ei pitäisi vaikuttaa sinuun mitenkään?

    arto arto

    the metsurille purettua dataa kyseiseen päivään tuli käyttötuntia 1002.8 kyllä olin lomalla heinäkuun. mutta saha ei ollut oli kaverilla raivauksilla kun oli lomalla muista hommista samoin syys ja loka kuussa viikonloppuja. tealle ei ole ollut remonttia mitään runkoakseli ääntää kylmänä kulunut ne muovi laakerit jonkin verran en ole rasvannut sahaan tän kauden ja ostan ensikaudelle uuden. sitten männylle millä ohjeilla et saannut käyntiin, tuo kulutus taitaa olla epävirallinen suomen ennätys,,,,mutta mulla kuluta vähän sulla paljon se tasaa valtion kassaa koska siinä bensassa on euro veroa,, he he haa. Viilauksesta sen verran raivarin terän viilauksessa on yli 20 erilaista teroitus tapaa se perintein on jäännyt pelkäksi maakosketuksessa tapahtuvaksi korjaaavaksi…muutenkin terän hoito on hiukan muutakin kuin viilaus, itse viikolopuunna timantilla (pyörivällä) teen terän iskuun koska jos viilaan tekee uria ja ne katkee sit kovaan puuhun jne pyörivä ei käytäydy noin. 2minuttia tunti, on 2000min 1000t eli jo yli 2 päivää. mieluumin senkin ajan sahaan ja ammattimies mulle opetettiin jo eskarissa että raivaus saa metsän tuottamaan taas koneella meni viikolla niin väsyksi ettei jaksanut.

    arto arto

    mksi laskussa käytät 100ha kun huommenna lähtee viimeinen taimikko kuvio raivauksilla. ja samalla taimikkohoito päättyy,kerroin jossain viestissä ne lupaamani hehtaarit jotka olin luvannut tehdä työpäivä 147 tullut täyteen . keskimäärin 7 tuntia pv siinä se se aika laskettu tankkien keskiaijan mukaan

    arto arto

    Tänään meni 1000 käyttötunti rikki aamulla 545fx tehtaan tulppa vielä paikalaan, kulmuriin muutaman kurkannut että rasvaa ja puhdistinta putsailtu siinä kaikki.

    arto arto

    Se valkea mönjä siellä kaasuttimessa on hartsia. bensa jättää semmoisen jutun kun kuivaa ollut siis koko järjestelmässä ja sitten bensa työntänyt sinne… Low Smoke + öljy on sekoitus mineraali- ja synteettisiä öljyjä. Savutus on erittäin vähäistä ja voitelu on äärimmäisen hyvä siellä missä kuormitusta on eniten kuten kiertokangen laakereissa. Se on suunniteltu erityisesti alle 55 kuutioisia moottori- ja raivaussahoja varten. Päästöt ovat alhaiset ja se on erityisen tärkeää kun työskennellään alueilla jotka ovat rakennusten ympäröimiä. Moottorin käyntilämpötila on alhaisempi mikä pidentää käyttöikää. Husqvarna Low Smoke + öljyn koostumus antaa hyvän suojan sekä liian laihasta seoksesta että karstoittumisesta johtuvia kiinnileikkaamisia vastaan(lainaus husqvarnan sivulta) lisää isoille koneille

    Husqvarnan uusi täyssynteettinenja biohajoava (64% acc OESD301B) XP Synteettinen 2-tahtiöljy on kehitetty niihin olosuhteisiin joissa moottorin kierrosluku on korkea ja kuormitus suuri. Yhdessä uuden täysin tuhkattoman lisäaineistuksen kanssa voitelu on äärimmäisen hyvä, savutus vähäistä, moottori käy puhtaammin ja männän ja kampiakselin karstoittuminen on vähäisempää kuin kilpailevilla öljyillä. Soveltuu kaikille Husqvarna- tuotteille, erityisesti moottoreille joiden kuutiotilavuus on suurempi kuin 55 cm3.
    JA KONEET KIITTÄÄ

    arto arto

    Kyllä se kulmurin rikkoo täysillä terä puuhun ja jumiin, se johtuu heikosta harituksesta se. AMMATIMIEHELLE ei se pensaa säästä jos tyhjäkäynnillä sahaa koska ei terä silloin pyöri. husqvarnassa säädettävä kone vielä ne perinteiset suuttimet. onneksi tämän kesän raivauskaudell tullut säästöä reilut 900e pelkässä bensakulussa saha säädetty oikein raivauksille, ei siis ruohon ajoon sahan hinta vajaa 900e. eli hankkinut itsens siis jo kokonaan pelkillä pensakuluina, siis jos suuttimet tehtaan jäljiltä sahauskierrokset liikkuneet 8000- 14000 rpm en siis sano että tyhjäkäynnillä sahaan ja mulle ei viilauksesta makseta mitään vaan tehdystä työstä. jos siis viilauksella tienaa parhaiten kannattaa viilata kokopäivä…. terän väännän tehtaan avaimella ei ole koskaan luistannut. varoittava vaan ettei akseli katkea

Esillä 10 vastausta, 3,411 - 3,420 (kaikkiaan 3,527)