Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
29.2 taitaa huomisesta tulla luppo päivä eli ei töihin. Auto aika jäykkä käytiin illasta katsomassa huurrepatoja. soitten kohdilla ojat täynnä painejäätä ja lisää vettä puskee metsässä kiva liikkua on kuin kävelisi tiellä.
Ei sorviin menee epätasapainoon huonoimmassa tapauksessa, onko rumpu oikea vuosimallin kanssa, Itse veisin liikkeeseen mistä ostettu rummu ja sahan näkisivät ettei oikea.
Onko varmasti rumpu. ettei kytkin ?, joka tapauksessa rummussa on vain laakeri joka ottaa akseliin. eli uudestaan auki. silloin sen huomaa mikä vikana.
Jahnukainen. Kyllä samoissa videoissa lasse opetti sahaus tekniikaa ja karsintaa. Eli täältä ylhäältä savosta korpien kätköistä on tehty jotain muutakin kuin maleksittu, se reissu oli huikea 2ruotsalaista 3 norjalaista ja 2 suomalaista. Suomi voitti hakkuupuolella.
sinähän sekaisin olet. laita pullonkorkki kiini . Olaan jo maanantaissa. Kyllä minä ihan moottorisahalla sahailen, Itse kesällä kerroit saa sahata moottorisahalla vaikka verkkareissa ja lippis päässä. sitä ei kukaan estä kerroit niin. Toistan työturvaliisuus laki on hallinnassa tosi hyvin. Minulla siis sinusta en niin varma puheiten mukaan.
Mulla kokeilussa kuusikko nyt ikä 18v alueen koko 0.7ha runkoluku 3000-4000 /ha ei harvennusta koskaan sitten aukoksi kun tarpeeksi isoa Hyvin menestynyt nätti kuusikko vieressä lehtikuusta ja raudusta jokaista sama runkoluku ja pinta-ala. On siis testaus miten käy/ kannattaa.
Oli HVA:n numeron perässä mitkä kirjaimet tahansa, ne eivät tee sahasta hyvää metsurisahaa…..Toisille ei kelpaa mikään. xp sisuskalut ovat kunnon kamaa jotka kestää paljon verrattuna ei xp maliin. Montako tankillista huitaset menemään päivässä 87.9cc jonsilla. En yhtään koska en käytä sellaista, kun en tarvitse. Säädelty kyllä on muutaman kalastajan kone (hyvä jääsahana pitkällä laipalla heidän mielestä) Niin jos itse sellaisen haluaisin olisin tänään aamusta tilannut huommenna olisi minulla.,,,,, Tuulenkaato savotasta sen verran olen siellä vieläkin oli vasta 3 pv. nyt puolessa eli noin 100 mottia tehtyä. Työturvalisuudesta sen verran ihan lakien mukaan mennään niin palkan kuin muittenkin lakien mukaan. en siis sahaa verkkareissa ja lippis päässä (teidän kesäinen ohje) käytän husqvarnan turvavarusteita (täydellisesti).
Jonseredin valikoimaa arvioitaessa raja on vedettävä siihen, että ne pari mallia, jotka ovat HVA:n osista koottu ja HVA:n näköisiä, ovat ”ihan hyviä”…………….. Voihan sen noinkin ilmaista. husqvarna ja jonsered ovat aivan erinäköisiä. toinen ns. suorakahvamalli ja toinen viisto. tulevat samasta tehtaasta eli kummatkin koottu samoista osista ei siis vaan 2.Jonserediltä täysipäiväisiä metsurin malleja(eli ammattimalleja) löytyy 9kpl kokoluokka 50.1cc-87.9cc ovat ns ammattimalleja….Husqvarna taas luokittelee xp niis kutsutuiksi ammattimalleiksi. Olkoon kokoluokka mikä vaan,
Koivunkaataja……….Husqun takuu muuttui 2016 vuoden alusta 1v ammattikäytössä.
Ne tuulenkaadot ovat mäntyä. toinen harvennus tehty 5v sitten sen jälkeen tuhkalannoitus. kasvu hyvä nykyiset vuosikasvut yli 60cm puusto rinnakorkeudelta 30-40cm sen jonssin tankin koko 0.55l sen olen laittanut itse, ei siis testisaha . Osat tilattu rapakon takaa aikoinaan alkuperäistä kuoret sylinteri ja kampura, muut vaihdettu pakoputki liki vakio mutta virtausta parannettu ääni niin kuin vakiossa. ei kierros rajoitinta taivas kattona kierroksille. niin ne osat sisään maksoi 300-400 dollaria oli silloin halpaa. se dollari vastaan euro. sahan hinnaksi tuli normi ammatti sahan hinta. olen tosi tyytyväinen tehoja ihan minun käyttöön riittävästi. netti täynnä jotain kivaa saha kamaa jota ei suomesta löydä. mutta muualta maailmasta näkyy löytyvän. Niin sahasta vielä mitattu teho. ei ole minun kuvitelmia. On tynot käytössä aina tarvittaissa….Normi päivä minun sahuuta se 3 tankkia. Hain siis itselle sellaisen sahan joka nopea karsia ja nopea leikoissa. siksi piristetty versio. ja sitä se on.