Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
Hyvällä mielin. Näin ammatti metsurin näkökulmasta. töitä on riittänyt tänään toimistolla käväsin sain taas työmaita 10ha verran ja lisää tulossa. eli ei taantuma minulle ole vaikuttanut pikemmin lisännyt metsätöitä. Illat kirkasvalohoitoa päivät harmaassa metsässä toivoen että tulisi pakkaset.
XT eivät tipu rinnankohdalla olevasta hakasesta ja lantiovyönkin kun aukaisee mulla ainakin jäävät hartioihin vielä kiinni täytyy kääntää taakse päin ennen kuin irtoavat. eli jos vielä saha koukussa menee. tuherteluksi…sivistetään tietämättömiä….Niin jokainen voi kokeilla kummasta irtoaa helpommin koukun pikalukosta vai koko valjaat sahan mukana kentälle.
Huhut kertoo 3 huollot ilmaseksi ja taulutelkku. vaihto volkkari ei tahdo kelvata kelvata kellekään.
Muutaman kerran tarvinnut pika irrotinta, aina ampparin pakoon juoksussa edessä niin sakea risukko että sahan kanssa ei olisi päässyt minnekään, ja olen aina testannut että toimii sitten hätätilanteissa. Tiedä milloinka oikeasti tarvitsee, se todella irtoa nopeasti sitten kun tarvitsee.
Pikalukosta se koukku irtoaa, ei se muuten lähde särkyy lonkkatuki. Minulla oli reppu jossa lantiovyö. aina kun repun heitti selkään koukku tippui. Nyt reppu jossa ei sitä ole ei ole tippunut kertaakaan, se lantiovyö painoi ylhäältä pikalaukaisinta siksi tippui. Ottaa koukun taskuun ei häviä .
Meillä lunta 17cm tuli pakkalunta ei sähkökatkoja, Töissä ylitiheää koivikkoa ja kuusta oli kuin lumipyryssä muutama koivu mutkalla olivat poistettavien listalla.
Heitetäämpä ajateltavaa. Omat havainnot hirvituhoista. Kaikki jotka olen huomannut ovat istutus taimikoissa, kylvö taimikot säästyvät ainakin meilläpäin, Yksi kokennut hirven sielunelämään perehtynyt konkari heitti ajatuksen, istutus taimi kasvatetaan apulannalla se on mehevämpi kuin normi metsä mänty siksi hirvi syö istutus männiköitä liekkö jokin muu tehnyt samoja havaintoja, meillä aina kylvetty siemmenellä ei koskaan hirvituhoja.
Sairauspoissaoloihin on tullut yhden päivän omavastuu.
Nuorilla on alemmat alkupalkat.
Ennen kaikkea laittomilla lakoilla on kovemmat sanktiot……………..Nämä on jo suomessa osa-aikaisilla se päivän omavastuu . nuorilla on todellakin pienemät palkat, laittomat lakot maksaa……MUTTA MIKSI VALITTAA onhan tämä silti kotimaa. Jokainen voi tehdä niin halvalla kuin pystyy vaikka 1eku tunti. jos tuntuu nyky liksa liian isoltaVoihan sen noinkin laskea. Jokainen voi muistella esimerkiksi putin juustoa oli halpaa, Jokainen maa käyttää ns vientitukia tavaran pois vientiin omasta maasta. toinen esimerkki ruotsi palkat isommat kuin suomessa silti hyvin menee sitten norja palkat isommat kuin ruotsissa silti hyvin menee. suomen viennistä 24% tuottaa 4 yritystä ei hurraamista jos nekin kaatuu nykyhallituksen verokikkailuun mitäs sitten, ne niin kutsutut sivukulut ja olemattomat lait tekevät suomesta ei kilpailu kykyisen takapajulan, Turha niitä palkkoja on alentaa jos kaikki muu kallistuu. Miksi muuten suomessakin on kodittomia ei edes telttamajoitusta. onko näissä pakolaissa saman arvoista?
Eihän leipä ole kallista reissari pussi peräti 39 centtiä. Sitten niitten vientituotteiden perään huutelijoille, kuka niitä vientituotteita rupeaa tekemään , ei suomea nosta tulijoitten pitseria, Yritys verotus pielessä * Vanha sanonta rotatkin jättää hukkuvan laivan* pitää nykysuomessa paikan. Jos leikellään niin miksi ei leikata kaikkia siis ihan kaikkia se 5% silloin olisi ok.