Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 10,471 - 10,480 (kaikkiaan 12,021)
  • Gla Gla

Noin paksu levy sentään kestää useita vuosia. Siihen verrattuna lankut lahoavat hetkessä. Mutta tärkeintä on se, että kansi on puolisen metriä maan pinnan yläpuolella, eikä kannen päälle vahingossa kukaan kävele.

Gla Gla

Metsänvartija ja pihkaniska istuskelivat aukon reunassa.

Metsänvartija: Kohta se palaa.
    Pihkaniska. Meinaatko kulottaa tämän kuvion?
    Metsänvartija: En minä sitä tarkoittanut. Tämä muokataan ja laitetaan kunnon taimet.
    Pihkaniska: Olisit vaan tehnyt yläharvennuksen. Ei tarvitsisi odotella uutta metsää.
    Metsänvartija: En minä sitä tarkoittanut. Alkaa hämärtää.
    Pihkaniska: Nuotiotako teet?
    Metsänvartija: En. Tarkoitan uutta ledilamppuani, kaivan sen repun pohjalta esiin. No niin, katsos kun valo näkyy aukon toiselle laidalle saakka.
    Pihkaniska: En minä näe mitään.
    Metsänvartija: Voi ei, lamppu paloi!

Gla Gla

Laki määrää verkkoliiketoiminnalle suurimman mahdollisen tuoton ja sillä perustellaan asiakkan turvaa jatkossa. Tätä hallituspuolueista on meille tänään jankutettu koko päivä. Sitä en vain ole ymmärtänyt, että millä toiminnan kustannukset pidetään kurissa. Kun kulut kasvaa, täytyy myös euromääräisen tuoton kasvaa. Edellyttääkö jokin seikka huolehtimaan verkosta tehokkaasti, jotta kulut ei kasvaisi kohtuutomasti. Estääkö jokin omistajaa teettämästä esimerkiksi australialaisella konsulttifirmalla selvitystä kuun asennon vaikutuksesta Suomen sähköverkon siirtokapasiteettiin?

Gla Gla

Hyvä Pekka! Taas on pala suomalaista infraa ulkomailla.

Gla Gla

Lotossa palautuu pelaajille Veikkauksen mukaan n. 40% rahoista, joten jos odotettavissa oleva korvaussumma ei heilauta henkilökohtaista taloutta, mielummin pidän riskin itselläni, enkä rikastuta välistävetäjiä. Ei siinäkään voi voittaa, mutta ei siinä mitään häviäkään.

Gla Gla

En tiedä, missä päin Suomea metsäsi on, enkä tiedä, mitä palstalle saa laittaa ilman, että menee mainoksen puolelle. Moderaattori sitten poistaa, jos tarvetta. Tämä firma kuitenkin jokin aika sitten ilmoitteli ostavansa koivua ja haapaa:

http://www.mahogany.fi/
    index.php

Gla Gla

Toivottavasti kuvat ovat kohdasta, jossa runkoluku oli n. 3800. Minä tiedän, miltä näyttää 17-vuotias koivikko runkoluvulla 2080, 2160 ja 2380.

Gla Gla

Peilissä kuikuilee hemputtaja. Minä totesin, että rajanveto hyväksyttävyyden ja tuomittavuuden välillä on vaikeata. Sinä jatkat Ranen linjalla.

Gla Gla

Minä: ”Tein laskelman kahdesta eri vaihtoehdosta. Toinen on se, jollaiseksi kuvittelen Jessen koivikon ja toinen on se, mihin alunperin raivaamalla puuston reiluun 2000 runkoon nykyisen 3800 sijaan olisi päässyt.”

Ennakkoraivauksen tarve on todennäköinen, koska sinulla on 2200 lehtipuun kantoa kuviolla.

Sinulla lienee nyt n. 1400-1600 runkoa alaharvennettua hiesvaltaista koivikkoa, jossa latvus on supistunut liiaksi kasvun nopeata jatkumista ajatellen.. Kuutioita tuossa on n. 30, joten seuraavat viisi vuotta menee siinä, että kasvu pääsee kunnolla vauhtiin. Rehevälläkään pohjalla pieni puustopääoma ei kuutioita tuota. Sen näkee luvuista ihan suoraan.

Gla Gla

”jos kaikki ihmiset ajaisivat ylinopeutta…”

Väitän, että Suomessa jokainen ajokortin omaava on ajanut ylinopeutta. Erään kyselytutkimuksen mukaan 4 % ei aja koskaan ylinopeutta, mutta minä en siihen usko. 4% sinne tai tänne, siinä on Ranelle mallia reaalimaailmasta.

Esillä 10 vastausta, 10,471 - 10,480 (kaikkiaan 12,021)