Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset
-
”Rane on saanut käsituksen että Greenpeace on koko ajan väittänyt vangittujen aktivistien toimineen yksityishenkilöinä.”
Aktivistit ovat mukana vapaaehtoisina, ei GP:n käskeminä. En kuitenkaan tiedä, millaista vastuun ottamista GP:ltä odotat. Tässä tapauksessa ei yhdistyksen tarvitse erikseen ilmoittautua viranomaisille, koska kaikki tietävät GP:n olleen asialla. Sekoitat jutun nyt ns. perinteisten terrorijärjestöjen iskuihin, joissa ei tekijää tiedetä ja joissa tekijät ilmoittavat olleensa asialla.
GP on tehnyt riskiarvion, joka petti pahasti ja siksi ollaan tässä tilanteessa, mutta vastuuta kannetaan mm. sillä, että lähetetään linja-autollinen juristeja hoitamaan asioita, maksetaan vakuudet, Kumi kiertää maailmalla hakemassa aktivistien kotimaasta tukea aktivistien vapauttamiseksi yms. Kun aktivistit ovat mukana vapaaehtoisina, ei muuta yksinkertaisesti voida. Kun tempauksista on ennenkin tullut vankeustuomio ja Sinilläkin sakkotuomioita, kaikilla on riskit tiedossa.
Alustuksena oli tämä: ”Ja muistanette Gla kuten muutkin mistä perimmältään oli kyse?”
Raivuun laiston seurauksena saatiin ensimmäistä kaupallista korjuuta aikaistettua n. 5 vuotta, mutta jatkossa arvokasvu olemattomaksi. Suotta ei nykymaailmaa moitita kaikkimullehetinyt-ajattelusta.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat
/2013100917582891_ul.shtmlSelitys voi löytyä myös siltä alueelta, jota käsiteltiin kuvissa Tukkipinosta pelastettua (2 kuvaa). Löytyy tällä hetkellä kuvien sivulta 3.
Korjaus: Kuitupinosta pelastettua.
Suomessa maanteiden liikennevirrasta n. 45% etenee ylinopeudella, tuskin vahingossa, joten ei Sini ihan yksin ajatustensa kanssa ole. Erona on vain se, että ylinopeudella ajavien kuljettajien mielestä rikos on niin vähäinen tai nopeusrajoitus liian alhainen, jotta sitä voi rikkoa. Logiikka on kuitenkin sama kuin Sinillä.
Ei taida löytyä hyvää selitystä siitä, mihin vedetään raja hyväksytyn ja tuomittavan rikoksen välillä?
Märissä paikoissa, kuten ojissa kumisaappaat, mutta normaalisti varustus on vaelluskengät. + tavallinen enstex-takki+housut + kypärä silmäsuojineen. Alla ihan tavallisia vaatteita ja autossa riittävästi vaihtovaatteita. Saattaa joskus olla jopa urheilukerastoja, mutta mitään erityisiä raivausvaatteita en ole hankkinut.
Eritäin hyvä kirjoitus Jyrki Ketolalla uusimmassa makasiinissa. Vaikka termi ”yrittäjämäisyys” kuulostaisi kuinka seksikkäältä, jalat on syytä pitää maassa ja pää kylmänä.
http://yle.fi/uutiset/kolme
_tyotuntia_kuukaudessa
_teki_yrittajan_-_tyottomyys
korvaus_evattiin/6972479Kaupallisella medialla on omat tavoitteensa ja niitä gp:n toiminta tukee vahvasti.
Ensolainen evakko: ”Kiviaidat eivät ole riesa, vanhat kaivot sitä ovat (vaaramomentti hirveä pienemmille). Kaivoja on tukittu ja täytetty vaikka ei vielä nytkään liian hyvin.”
Kaivon ajattelin itsekin täyttää, mutta mieli muuttui kun tarvitsin viime kesänä vettä glyfosaatin laimennukseen ja ojat olivat kuivia. Onneksi kaivossa on betonirenkaat, joten kanneksi riittää tukeva n. 30 mm vesivanerilevy.
”Eikös se ole niin, että joulukuuset ja juhannuskoivut haetaan naapurin metsästä :)”
Myrskyjen ja hyönteisten kanssa vielä pärjää, mutta joulu on hankalampaa aikaa. Ajattelin vetäistä hirvikarkotteen muutamaan houkuttelevaan kuuseen, jotta saisi isäntä selittää kotona, mikä kuusessa on vialla. Ei vaan ole kelit suosineet karkotteen levitystä syksyllä, kun metsässä olen käynyt.
Saa nähdä, selviääkö nämä kuuset joulun yli.