Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset
-
Tänään on oikea päivä tehdä metsätöitä. Tai sitten kirjoitella järkkymätömiä mielipiteitä keskustelupalstalle.
http://yle.fi/uutiset/tanaan
_saa_mokata_huoletta/6878434Menneinä aikoina tapahtunut ilmastonmuutos ei todista yhtään mitään nykyisen ilmastonmuutoksen syistä. Emme edes tiedä, onko co2-pitoisuuden muutokset syy vai seuraus.
Kommenteissa on useita puolia asioista, joista osaa voi puoltaa, osaa vastustaa. Silloin minä ainakaan en osaa pisteyttää kenenkään kommenttia. Paras vastata siihen ja käsitellä asiat erillisinä.
Timppa: ”Tietysti liikenneturvallisuuskin pitää ottaa huomioon.”
Kyllä, mutta hirvikeskustelussa vain hirvien osalta.
Timppa: ” Joskus 1950- ja -60-luvuilla hirvikanta oli pieni, mutta kolareiden määrä kasvoi, koska Karjalan kannaksen hirvet alkoivat vaeltaa Suomeen.”
Alueellista vaihtelua voi olla, mutta hirvikanta on se, mikä korreloi vahvasti kolareiden määrän kanssa. Jos Karjasta vaeltaa tänne hirviä, meillä hirvikanta nousee. Tai jos hirvet vaeltavat paikasta toiseen, kolaririskin sijainti muuttuu, ei kokonaismäärä.
Timppa: ”Sen, että on istutettu paljon kuusta, on väitetty johtuvan vain hirvien pelosta. Sehän ei luonnollisestikaan pidä paikkaansa.”
Minä en ole nähnyt väitettä, jossa vain hirvipelko olisi taustalla. Se on yksi merkittävä tekijä.
Entä vastauksesi kysymykseen vallasta?
Eli käyttämättä jääneiden lupien määrä ei ole osoitus kesken jääneestä jahdista.
Taitaa sen verran suoraselkäistä porukkaa olle, ettei tuota mahdollisuutta juurikaan ole käytetty. Ja hyvä niin, idioottivarmojen systeemien kehittäminen on täysin turhaa työtä.
Jos energiaa palstan kehittämiseen on, voisi pisteytyssysteemin rakentaa uusiksi. Keskiarvo ei paljon kerro. Sen sijaan puolto- ja vastustavien äänien määrä etusivun pikakuyselyn tapaan olisi paljon havainnollisempi tapa.
Leevi: ”Gla:han olen pettynyt. Hän on näköjään liittynyt ”mölykuoroon”, mitä ei ole aikaisemmin tapahtunut.”
Minusta on syytä puuttua epäkohtiin. Nyt ei ole epäselvää, onko epäkohta olemassa. Edelleenkin olen sitä mieltä, että GP ansaitsee Venäjällä oikeudenmukaisen käsittelyn. Toistaiseksi ei ole tiedossa, minkä lain mukaan mennään ja mitä laki sanoo. Toisaalta kun GP hyväksyy toiminnassaan laittomat menetelmät, on GP:n turha valittaa, jos heitä kohdellaan lain vastaisesti. Metsä vastaa kuten sinne huutaa.
Mitään pahaa en kuitenkaan näe siinä, että tämän tapauksen myötä alkaa paljastua valtion hallintoon liittyviä ongelmia. Jos tämä tarkoittaa mölykuorossa olemista, sinne itseni mielelläni asemoin.
Ylen uutisia kun lukee, täytyy olla kiitollinen Putinille. Greenpeacen soluttautuminen valtion hallintoon Vihreiden avulla on jo niin läpinäkyvää, että siihen ehkä voidaan jo puuttua. Toivottavasti tämä muistetaan seuraavissa vaaleissa. Kuvat Sini Saarelan kasvoista kaltereiden takana vetoaa enää vain kaikkein hitaimpiin. Virhearvio Greenpeacelta, mutta niitä sattuu kun valta nousee hattuun.
Minulla rahat menee metsätilojen tuottavuuden parantamiseen ja velkojen maksuun. Pörssissä on houkuttelevan näköisiä tilaisuuksia, mutta kun lopputulokseen vaikuttaa vain tuuri, jätän tuon maailman muille.
Presidentinvaalien yllättäjä Pekka Haavisto: ” Kehitysyhteistyö ja omistajaohjaus ovat yhdessä erittäin vaikea kokonaisuus. Heidi on selvinnyt niistä hyvin.”
http://yle.fi/uutiset/kuka
_hautalan_jalkeen/6878591Kun vihreiltä ei löydy kykyä hoitaa omistajaohjausta, paras vaihtoehto olisi rukata vastuujakoa ja siirtää tehtävät kokonaan toisen ministerin hoidettavaksi. Vihreille on aivan tarpeeksi vastuuta näissä kehitysyhteistöissä.