Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 11,041 - 11,050 (kaikkiaan 12,173)
  • Gla Gla

    Siitähän tässä vain on kyse, mikä on taloudellisin tapa hoitaa asiat. Kannattaako ostaa auto, jonka ylläpito maksaa vuodessa tonnin enemmän kuin henkilöauton, jotta saa taimet palstan reunaan ja säästää muutaman satasen. Vai kannattaako tehdä tie paremmaksi tai teettää työ vieraalla.

    Yleispätevää vastausta ei ole, koska jokaisella on omat lukunsa noissa laskuissa.

    Gla Gla

    ”Jos joku ei pysty tai halua hoitaa (hoidattaa) metsiään, nin myyköön pois. Pitäähän meillä halukkailla ja ahkerilla toimijoilla olla jotain ostettavaa, muutakin kuin osakkeita.”

    Hyvä neuvo, muttei ratkaise hoitamattomuuden ongelmaa. Ja onhan kyseessä jossain määrin teollisuuden toimintaedellytykset, joten vaikka sitten tuettuna niistä täytyy pitää huolta.

    ”Ostakaa maata, sitä ei valmisteta enää!”

    Kyllä Suomessa ainakin valmistetaan. Eikä kukaan maata mukanansa vie, joten ei maa täältä lopu. Hinta vaan nousee tuhoten metsätalouden kannattavuutta, kun tuota kehoitusta moni kuuntelee.

    Gla Gla

    Vesakon perusteella ei voi arvioida koivun luontaisen uudistamisen edellytyksiä.

    Gla Gla

    Ilmaiseksi ei koivu uudistu. Ala pitää muokata ja raivaamista riittää huomattavasti enemmän kuin istutusalalla. Lisäksi istutustaimen kasvu on puolet nopeampaa ja lopputulos varmempi.

    Vajaaksi jääneen aukon täydentäminen on kallista, joten kokonaisuutena koivun luontainen uudistaminen on yhtä kallista hirven ruokaa kuin istutustaimi.

    Gla Gla

    Villen toiminta ei ole jäänyt huomaamatta eduskunnassa. Metsälakiesityksen lähetekeskustelussa Durbanin tapahtumat otettiin useaan otteeseen esille. Esimerkiksi Pekkarinen puhui aiheesta pitkään kysyi annettujen lupausten perään. Sikäli väärässä paikassa, että Koskinen ei mitään ole luvannut, mutta hyvä silti oli muistuttaa asiasta. Pöytäkirjan mukaan Ville oli paikalla, muttei osallistunut keskusteluun.

    http://www.eduskunta.fi/
    triphome/bin/thw/trip?
    ${APPL}=utpptk&${BA
    SE}=faktautpPTK&${TH
    WIDS}=0.11/1379159171_
    101618&${TRIPPIFE}=PDF.pdf

    Gla Gla

    Jos tuo on sitikalle tavanomaista vikaantumista, ei se ainakaan este hankinnalle ole. TM:n testissä autoon uusittiin kytkin 50 tkm ajettuna, muuten ei ongelmia ollut.

    Nettiautossa on 12 Lada Kombia, joista puolet etuvetoisia. Niissä ei taida kampea olla, kun kone on poikittain. Mutta maavaraa näyttää ainakin kuvan perusteella olevan kivasti. Hiukan laadukkaampana toteutuksena tuo olisi ihan oikeasti kiinnostava.

    Gla Gla

    Ainakin Metlan tutkimuksissa koivun luontainen uudistaminen on osoittautunut varsin epävarmaksi menetelmäksi saada aikaan täystiheä taimikko. Istutuskuusten sekaan koivua tulee yleensä sopivasti täydennystä ajatellen, mutta jutun pointtinahan oli kuusen ylisuuri osuus uudistamisessa.

    Gla Gla

    Miten Pihkaniska C5 pelaa korotettuna? Ulosjoustohan vähenee ja ylimmässä asennossa sitä ei ole, jos olen oikein ymmärtänyt.

    Onko auto muuten ollut kestävä ja luotettava? Mukava ja tilava se on ja siksi sitä hiukan itsekin ajatellut. Vähän käytettynä hintakaan ei ole kovin paha.

    Gla Gla

    Jees: ”itse olen ”selättänyt” kyseisen elukan.”

    Niinkö? Minusta hirvi aiheuttaa sinulle kovasti kustannuksia. Niin paljon, ettei ainakaan koivun kasvatusta saa kannattavaksi kuin alta 1% korkokannalla.

    Itse päääsin noista tupla- ja triplaviesteistä eroon, kun vaihdoin hiiren. Vanha alkoi vähitellen toimia hiukan epätarkasti.

    Gla Gla

    Hyvä kannanotto. Kokonaisuudessaan se on luettavissa Metsäkeskuksen sivuilla.

    Sinänsä mitään uutta ei tullut ilmi, samat asiat on täällä käsitelty moneen otteeseen:

    – kuusen ylisuuri osuus uudistusaloista
    – hoitamattomuus lisää lehtipuun määrää
    – kuivilla paikoilla kuusi on riskialtis valinta
    – hirvituhot
    – juurikääpä

    Noista vain yksi tekijä ohjaa päätöksentekoa huonoon suuntaan.

Esillä 10 vastausta, 11,041 - 11,050 (kaikkiaan 12,173)