Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,141 - 1,150 (kaikkiaan 12,015)
  • Gla Gla

    Ei ole kokemusta-kortti pöytään, kun väitteesi osoittautui vääräksi ja argumentit loppu.

    Epäilemättä tunteesi on oikea, kun arvioit näkyvyyttä katsomalla vain eteen. Ennakointikin on hyvä tapa. Tulee pidettyä etäisyyttä muihin, kun ei yritä katsella muiden yli.

    Jos muiden yli katseleminen säästää ihmishenkiä, miten otit huomioon muille aiheutetun näköesteen vaikutuksen? Taisit unohtaa, että sinä et ole liikenne.

    Kilpavarustelua korkeuden suhteen? Kumma, että mikään liikenneturvallisuustieto ei tunnista korkeiden autojen turvallisuusetua, eikä yhdessäkään liikenneturvallisuusohjelmassa kannusteta kuluttajia valitsemaan korkeita autoja, vaikka sanot sen säästävän ihmishenkiä.

    Ehkä kannattaa pysähtyä miettimään, miten kulmikas pyörä tuli keksittyä.

    Gla Gla

    Visakallon kanssa samaa mieltä. Nyt ei kuitenkaan ollut kyse ihmisten valinnoista, vaan autojen ominaisuuksista.

    Gla Gla

    Jätkä: ”Kokemukseni mukaan ikkunalinjan alareuna on ainakin minun mitoillani samaa luokkaa kuin normaali henkilöautossa.”

    Kokemuksesi on siis varsin puutteellista. Toki näitä Skoda Roomstereita ja Opel Zafiroitakin on, mutta ne eivät ole edustava otos korkeista autoista, jonka perusteella näkyvyyttä kannattaa kehua.

     

     

    Gla Gla

    Suorittavan ajatusta kannattaa tarkastella enemmän.

    Miten kuljettaja tekee ratkaisunsa, muodostuuko se tien geometriasta? Ei, vaan havainnosta. Kun matalan auton kuljettaja ei huomaa katvetta ja lähtee ohitukseen, miten tilanne muuttuu korkealla autolla ajettaessa? Tilanteessa A, jossa matalalla ajava kuski teki virheen, korkealla ajava ei tehnyt. Tilanteessa B matalan kuski huomaa näkyvyyden puutteelliseksi eikä ohita, mutta korkealla ajava luulee näkevänsä ja ohittaa.

    Pelaat siis nollasummapeliä.

     

    Gla Gla

    Jos tärkeintä on nähdä edessä ajavan yli, silloin korkeus parantaa näkyvyyttä. Varmaan tämän takia puskurissa roikkuva on usein korkea auto.

     

    Gla Gla

    Virtuaaliautolla ei näkyvyys tule ongelmaksi.

     

    Gla Gla

    Narisija: ”Keskustelu kai koski istumiskorkeutta ja vasta pakettiauton istuimelta voi sanoa näkevänsä edessä olevien henkilöautojen yli.”

    Keskustelu koski auton korkeutta ja joku möläytti korkeamman korin parantavan näkyvyyttä.

    Gla Gla

    Narisija kehui näkyvyyttä Hiacesta. Onkohan koskaan tullut huomattua, miten muut väistelevät näkyvyyteen tyytyväistä Hiace-kuskia? Tai onkohan kuski koskaan edes kuullut käsitteestä väistämisvelvollisuus.

    http://www.is.fi/autot/art-2000010417143.html

     

    Gla Gla

    Suorittava: ”Ei kyllä voi moittia sähköauton takakameroitakaan.”

    Hyvin toteutetut kamerat parantavat tilannetta, mutta eivät vaikuta korimallin ominaisuuksiin. Nykyään melkein kaikissa uusissa on kamera.

    ”Vieläkös Gla ajelee sillä Toyota-merkkisellä liikenteen tulpalla ,joka johtaa lähes aina alinopeutta köröttelevää letkaa.”

    Tehdas ilmoittaa huippunopeudeksi 202 km/h, joten autosta homma ei ole kiinni. En tosin ylinopeussakkojakaan ole koskaan saanut. Moni tuttava on ja huono tuuri tuntuu olevan yleinen selitys. Ihan ok, että poliisi avustaa ajoittain tuurikuskeja. Itselläni kilsoja on tullut jo yli parin kymmenen vuoden ajan n. 30-50 tkm vuodessa, joten todennäköisyyden puolesta mahdollisuudet on hyvät. Onneksi pelkkää lottoa ajaminen ei ole, itsekin voi riskiin vaikuttaa.

    ”Lähes aina ,kun olen joutunut ajoneuvojonon perään ,on keulassa madellut Toyota.”

    Olisiko Audi parempi valinta?

    ”Suosittelen Tojokuskienkin käyttävän joskus tuota palvelua.”

    Täällä ei ole enää yhtään taulua toiminnassa. Sen sijaan puhelimeen voi ladata nopeusmittarisovelluksen. 4 km/h on minulla virhe satasen nopeudessa. Kaupunkinopeuksissa nolla. Tosin mittarivirheestä olen ollut tietoinen jo ennen ajokortti-ikää ja aina olen virheen huomioinut ajaessani. Ensimmäisessä autossani virhe oli n. 8 km/h. 110 oli hyvä mittarinopeus satasen alueella.

     

     

    Gla Gla

    ”Pakettiautoksi jo alunperin rakennetuissa mm. Transporter ja Hiace, alkaa näkyväisyys ja autoon nouseminen, kuin myös siitä poistuminen paranemaan, varmaan myös varsinaisissa maastureissa.”

    Näkyvyys on ok, jos katsoo vain eteen. Kaikki muut suunnat ovatkin surkeita. Varsinkin risteyksessä oikealle kääntyminen vaatii huolellisen ajolinjan, että edes teoriassa väistämisvelvollisuuden noudattaminen on mahdollista. Moni ei tosin tuosta stressaa ja pyöräilijät paikkaavat auton kuljettajan ryssimiset.

     

     

Esillä 10 vastausta, 1,141 - 1,150 (kaikkiaan 12,015)