Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 12,020)
  • Gla Gla

Ei markkinahinta liity mitenkään siihen, mitä aukosta kannattaa (vois) maksaa.

Gla Gla

Rehellistä Petkeles kertoa kaikille, ettet ymmärtänyt näinkin yksinkertaista asiaa, vaikka muille yritätkin vinoilla.

Luontoväellä on kova yritys vaikuttaa muiden vastuulla oleviin asiohin ilman, että ottavat itse asiasta vastuuta.

Gla Gla

Minä en tiedä, miten tuollaista luonnevikaa sivistyneesti kutsutaan. Vain sen, että yksi tämän kirjoittajan persoonista piti lentää kaukomaille vähentämään hiilipäästöjä.

Gla Gla

Näinhän se on. Luontoväki pelaa toisten omaisuudella. Mitään omaa ei ole penniäkään kiinni, kaikki rajoitukset on voittoja heille. Mistään he eivät joudu luopumaan, joten mitään syytä ei ole näiden kanssa kompromisseja tehdä. Tässä yhteiskunnassa asiat pitää päättää aivan toisessa järjestyksessä kuin luontoväen ehdotusten perusteella.

Oikea taltiikka olisi laittaa kiintiö vessapaperille. Se kohdistusi tasapuolisesti kaikkiin kuluttajiin. Miksei luontopaneeli ja elokapina vaadi tällaista.

Gla Gla

Hinta, jonka perustetta ei edes asiantuntija eli mhy:n välittäjä tiedä? Miten voi maksaa jotain,  mistä ei tiedä mitään?

Parasta vaan laskea oma hinta tuottoarvomenetelmällä ja unohtaa hatusta repäistyt taulukkoarvot.

Gla Gla

Laitoinhan minä kuviakin tällaisesta kohteesta. Jokainen voi arvioida itse, totetuuko talousmetsäkohteessa hoidolle asetetut tavoitteet.

Gla Gla

Missä on tilastoitu aukkojen hintoja?

Paljonko voi maksaa riippuu ihan ostajan tuottovaatimuksesta tai muista motiiveista. Ei oikeaa hintaa kukaan voi toisen puolesta määritellä, vaikka mhy:n puustoarviossa maapohjalle onkin taulukkohinta annettu. Veikkaan, ettei edes mhy:n kaveri osaa avata hinnan määräytymisperusteita.

Itselläni kiinnostukseen vaikuttaisi tuollaisessa tilanteessa suuresti palstan sijainti, etenkin rajanaapurina, palstan koko, tieyhteydet ja hakatun puuston terveys.

Gla Gla

Tuskin monikaan metsässä tietää, kenen mailla liikutaan. Poikkeuksena ehkä metsästäjät. Minä en tiedä yhdenkään seurakuntani omistaman metsäpalstan sijaintia. Seurakuntien toimintaa arvioidaankin muilla tavoin kuin havainnoilla maastossa. Kun mielikuvat perustuu markkinointiin, se antaa työrauhan jaksollisesta jk-puuhasteluun siirtyville pitkäksi aikaa. Samoin aiheen parissa toimiville konsulteille.

Gla Gla

”Vaatimus kulutuksen vähentämiseksi on oikein, mutta pitäisi myös pstyä näyttämään esimerkkiä.”

Nyt puhutaan asioista yhteiskunnan tasolla. Miten koko yhteiskunnan materiaalivirta saadaan kestäväksi ilman talouden romahtamista. Kahvin juonnin lopettaminen kerrostaloasunnossa ei oikein riitä.

Gla Gla

Cityvihreät ja muut eläinten oikeuksien puolustajat ovat paljon tuoreempi ilmiö, eikä näiden ideologia ole kristillinen.

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 12,020)