Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset
-
Mikä riippuvuus se mahtaa olla, että tullaan nillittämään muiden keskusteluista, mutta ei itse osallistuta varsinaiseen keskusteluun.
30-40 on hankala vaihe, kun lapset ovat pieniä ja vie helposti kaiken huomion. Siinä jää omat tekemiset vähemmälle.
Paljonjo Leena juoksit armeijassa cooperissa?
”Minulla on alkanut vahvistua käsitys, että Perko kirjoittelee täällä vain lämpimikseen.”
Minä olen jo jonkin aikaa harpannut muutamien kirjoittajien kommentit.
Sikäli samaa mieltä Makarovin kanssa, että jos on pitänyt itsestään aikanaan huolta, pysyy kunnossa vanhempanakin. Ilman tällaista pohjaa ei itseään vanhempana saa millään kelvolliseen kuntoon. Toisaalta vanhempana kunnossa pysyminen edellyttää jatkuvaa liikuntaa jossain muodossa. Liikkumattomuuden seurauksena on vapaapudotus fyysisessä kunnossa. Parikymppisenä kesti paljon paremmin ajoittaisia taukoja.
Ei täällä 40 vuotta vanhat meriitit merkkaa mitään. Päivän kunto ratkaisee.
Rukopiikki polttopuukeskustelussa: ”Joku voisi avata uuden otsikon urheilu ja liikunta. Siellä voi sitten kilvoitella penkkituloksilla, kuupperin tuloksilla, hiihtokilometreillä ja maratonin ajoilla ym suurilla saavutuksilla.”
Sopii tänne paremmin. Toistaiseksi vain ammunnan yhteydessä on muutama suostunut kehumaan, miten armeijassa ammuttiin huimia tuloksia avotähtäimillä. Harmi, ettei Metsälehti ole vielä järjestänyt suurta ammuntakilpailua, jossa nämä pääsisivät näyttämään kyntensä, jossa lajin kilpaurheilijatkin kalpenisivat. Cooperintesti olisi toinen hieno laji jossain lukijatapaamisessa. Eiköhän jokainen ole armeijassa vähintään 3200 m juossut.
”Kuntosalilla rehkiminen se vasta tosi tylsää on, liikutat jotain viputaljaa tai muuta vipstaakkia ylösalas eteentakas. Mehtähommissa saa paljon monipuolisempaa liikuntaa…”
Tylsää on, siitä samaa mieltä. Kuntosalitreenin monipuolisuudesta en tiedä, riippuu treenaajan osaamisesta. Minä en osaisi salilla monipuolista treeniä tehdä, menisi varmaan penkkipunnerrukseksi ja käsipainoilla hauisliikkeiden tekemiseksi. Metsässä saa riittävän monipuolista liikuntaa, jota voi tukea muilla lajeilla, kuten esim. juoksulla, uinnilla, hiihdolla ja pyöräilyllä. Mutta näitä ei millään tavalla kytke polttopuuasiaan.
”Visa, vanhat viisaat lämmitti aina havupuulla, ehkä haapaa vähän lisää uunin puhdistamista varten.”
Ei löydy tietoa historian kirjoista, millä viisaat ovat lämmittäneet. Veikkaan, että sillä on lämmitetty, mitä on ollut saatavilla. Kaikki puulajit on ollut käytössä, joko tuoreena kaadettuja tai sitten valmiiksi kuolleena korjattuja.
Tutkitaanhan lumen sulamistakin. Toivottavasti selviää se, että lumi sulaa kun lämpö nousee plussalle ja sulamisvedet valuu myötämaahan.