Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset
-
Me emme voi vaikuttaa siihen, miten kuormittavaa ulkomainen tuotanto on. Aivan kuten Suomi kurittaa Suomessa toimivia vientituotteiden tuottajia, meidän ostamien tuotteiden valmistajan tehtävä on huolehtia omasta osuudestaan. Olisi kestämätöntä, jos meillä vientiteollisuus voisi kuormittaa vapaasti, koska se lasketaan ostajan piikkiin.
”Ehkä ne keskittyvät kertomaan reaalitodellisuudesta. Suomalainen kuluttaa enemmän kuin nigerialainen, tuo väkilukuhommeli on sitä jossittelua.”
Samanlaista jossittelua kuin kulutus, johon tarvitaan 3,5 maapalloa. WWF ei ota huomioon sitä, että luonto tuottaa riittävästi, jos väkiluku on suhteessa pinta-alaan. Meillä tämä on tasapainossa, tiheämmin asutuilla alueilla ei. Kun esim. EU:ssa väestötiheys on moninkertainen Suomeen verrattuna, mitä reaalitodellisuutta on saada tuon porukan kulutustasoa leikattua niin paljon, että ko. valtio kykenee laskennallisesti tuottamaan väestön kulutuksen verran? Siellä on kova tarve ulkoistaa homma Suomen tehtäväksi, kuten EU:n ennallistamisasetus- ja muiden rajoitteiden esityksistä huomataan.
Hämmästyttävää tässä on se, että tarkastelun ulottaminen kattamaan koko ongelmaa kielletään. Ehkä WWF:llä on jokin oma agendansa, mikä tähän ohjaa.
Kaavoittaja vitsailee:
Haluttiin korostaa luonnonläheisyyttä, mutta ehkä sen määräyksen voi osittain pistää vitsin puolelle.
Ilmeisesti kuvio ei taimettunut luontaisesti riittävän hyvin, kun aloit istuttaa?
Puuki: ”Ei välttämättä. Liikenteessä on muitakin kuin minä. Se on vain todellä pieni otos , että yksi näkee savuttavan ajoneuvon liikenteessä.”
Ellet ihan metsän keskellä elämääsi elä, ei se ihan pieni otos ole.
Mikä mielipiteesi asiasta on, paalataanko Suomessa autot liian myöhään ja sen takia loppuun ajetut autot saastuttavat turhaan? Vai poistaako katsastusjärjestelmä autot sopivaan aikaan, eikä ongelmajätelaitoksia kovin paljon teillämme liiku?
Ero on syntynyt laskentakoron pudottamisesta. Jos hinnoittelee palstan terveellä 4% korolla, on auttamatta ulkona kisasta. Mitä nuorempaa puusto on, sitä karmeammaksi ero venähtää ja tarjous on lähinnä myyjän pilkkaamista. 2,5% on jo lähellä kärkisijaa.
Jos muutaman vuoden välein tapaat liikenteestä tuollaisen, järjestelmä vaikuttaa toimivan hyvin ja autot pääsääntöisesti romutetaan ajoissa.
”En sanoisi että auton käyttäminen loppuun on ekoteko. Sinistä savua puskevia koslia näkyy ja haistaa liikenteessä aina silloin tällöin.”
Eiköhän suurin osa autoista poistu liikenteestä muusta syystä kuin öljynkulutuksen takia. Kun autokanta uusiutuu vuosittain kymmenillä tuhansilla autoilla, pitäisi ongelmajätelaitoksia näkyä saman verran liikenteessä. Oikeasti ne ovat harvinaisia, eivätkä mene enää seuraavasta katsastuksesta läpi. Todennäköisesti savuttamisen syynä on selkeä vaurio moottorissa, ei vähitellen tapahtunut kuluminen.
Katsastusjärjestelmä pitää huolen siitä, että autot poistuu ihan oikeaan aikaan liikenteestä.
Eipä ole omalle kohdalleni osunut tilaa, jossa kasvatusmetsän välittömällä hakkuulla olisi saanut omansa pois. Jos noin on nykyaikana käynyt, on puustoarviossa ollut virhe. Tai sitten pohjoisen markkinat poikkeavat oleellisesti etelän tilanteesta.
Yhdestä kohteesta tein voittaneen tarjouksen, mutta myyjä vetäytyi. Vuoden kuluttua tila tuli uudestaan myyntiin, jossa palstan suurimman kuvion eli 02 kuusikon puuston määrä oli arvioitu uudestaan ja tällä kertaa paljon arvokkaammaksi. Alkuperäinen oli todennäköisesti alakanttiin, koska itse arvioin sen huomattavasti yli puustoarviossa lasketuksi.
En lähtenyt uudestaan kisaan. Kaupat syntyi hinnalla, jota en olisi ollut tilasta maksamaan.
Eikös odotusarvot määräydy nimenomaan koron perusteella.