Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset
-
Sinappisilakan resepti toimii hyvin kylmän veden aikaan.
Kaupassa on hyviä säilykkeitä, en tiedä miten on valmistettu. Mutta voittaa tonnikalan 6-0. Sen kyllä huomaa hinnastakin.
Kuten Visakallo sanoi, käyttäjä pyörän laadun riittävyyden määrittelee. Toisille riittää kiinalainen ilmaispyörä, toiset kaipaa vähän parempaa.
Ai niin, metsästäjäthän tuon ovat jo maininneet. Täytyy pitää kiinni linjastaan:
Yle: ”Jos maata kohtaisi kriisi, voisi norjalaisen kasvatuslohen ja tonnikalan tuonti tyssätä nopeasti. Jos kalakantojen tila on heikko ja ne pysyvät uhanalaisina, niistä ei ole ravinnoksi kriisiaikoinakaan, Vilhunen [WWF::stä] kertoo.”
Huoltovarmuus on päivän sana, jolla perustellaan vaikka vaelluskalojen esteiden poistamista. Saa nähdä, milloin luontoväki hoksaa runsaan valkohäntäpeurakannan olevan huoltovarmuustekijä.
Koirille aiheutuva uhka metsästyksessä ja tietysti myös koirien koulutuksessa eli tarkoituksenmukainen metsästys. Jos aletaan puuhastella susipantojen, seurantajärjestelmien ja droonien kanssa, siihen se metsästykseen varattu aika kuluukin.
Puhutaan sitten droneista tai pantasusista, turhaa työtä ja kustannusten aiheuttamista, mikä vie resursseja itse asiasta.
”Koirien ajautumista riskialueille voisi väitöskirjan mukaan vähentää gps-pannoittamalla eri laumojen susia ja tarjoamalla siten metsästäjille tietoa laumojen sijainneista.”
Voi itku. Taas joku keksii, miten saadaan lisää tuottamatonta työtä tähän yhteiskuntaan, jossa muutenkin ylensyödään velaksi. Väitöskirjassa, jotta sillä saa tohtorin hatun, pitäisi kertoa myös, mistä löydetään sampo, jolla kaikki nämä keksinnöt rahoitetaan.
”Vilkkaan liikenteen seassa joka säällä pyöräilyä voidaan kutsua jopa urheiluksi ja ihan monessakin mielessä.
….ja Siitä tulikin mieleen… PUKEUTUKAA VÄRIKKÄISIIN VAATTEISIIN PYÖRÄILLESSÄNNE!!! PARANTAA KUMMASTI ELINAJANODOTETTA!”
Ja maantiellä tehokas ajovalo eteen päivälläkin.
Pyöräilijä todennäköisesti kehittyy pyöräillessään myös autoilijana. Osaa nähdä liikenteen muustakin näkökulmasta kuin auton ratista.
Suorittavan kilometrikuluissa taisi olla huolto- ja korjauskulut mukana. Jos autoon vertaa, pitää siihenkin ottaa mukaan vastaavat kulut. Ja ilman vakuutusta auto ei liiku metriäkään toisin kuin pyörä.
Sähköpyörästä en tiedä, mutta laadukas luomupyörä on siitä mukava, että kohtuuhintaisilla korjauksilla siitä saa vuosienkin kuluttua paremman kuin uutena. Itselläkin on yksi 90-luvun pyörä käytännössä uudestaan rakennettuna laatuosilla. Heikkolaatuiseen runkoon ei tietenkään tällaista kannata tehdä ja jos joutuu hankkimaan osat suomalaisesta kivijalkaliikkeestä ja teettämään työt siellä, kannattavuutta ei tietenkään kannata miettiä. Kun pyörä näyttää edelleen vanhalta ja epäseksikkäältä, mikäs sen hauskempaa kuin tieto sen ominaisuuksista, jotka ei tosiaan näy ulospäin.
Suomalaisuus on aika venyvä käsite tuossa, mutta toivottavasti pyörä vastaa odotuksiasi. Erityisen hienoa on se, että ylipäätään hyppää pyörän selkään.