Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,471 - 2,480 (kaikkiaan 12,036)
  • Gla Gla

    Merikotkille lupa kannanhoidolliseen metsästykseen Ahvenanmaalla:

    https://yle.fi/a/74-20035236

    Birdlife yms. vastustaa jyrkästi erittäin uhanalaisten haahkojen suojelutyötä elinvoimaiseen merikotkakantaan vaikuttamalla.

    Birdlifen näkemys tilanteesta:

    http://www.birdlife.fi/merikotkien-tappolupa/

    Ylen uutisesta saa erilaisen kuvan positiivisen kehityksen syistä.

    Gla Gla

    Eli kun tiedetään ongelma, sen ratkaisuna on myynti ulkomaille. Muuten ei saada työehtosopimuksia vastaamaan nykyaikaa.

    Gla Gla

    ”Mitäs haittaa siitä kuopasta on josta malmit on hyödynnetty, kyllä se vedellä täyttyy.”

    Uusiutumattomien luonnonvarojen käyttö on aina huono asia.

     

    Gla Gla

    En osaa sanoa, pitääkö 250 t paikkaansa . 1 kuutio kalliota painaa n. 3 t. Jos Suomessa myydään joskus kaikki sähköautoina eli n. 100 000, melkoinen kuoppa siitä tulee. Ja täällä on ehkä promille maailman autoista. Plus muut metallit koriin, moottoriin yms. rakenteisiin.

    Gla Gla

    Tuo on totta. Toisaalta silti pitäisi tulosten tarkastelussa pohtia sitä, mikä on vastaajan kompetenssi ottaa asiaan kantaa. Tästä hyvä esimerkki on Annukka Valkeapään kysely metsistä ja metsäpolitiikasta. Kysymykset olivat välillä sen tasoisia, että harvalla oli perusteltua näkemystä vastauksiin. Mitä hihasta vedetyillä tiedoilla tekee, sitä voi miettiä. Varsinkin, kun kyselyn tekijä on luontoaktivisti. Olkoonkin ollut silloin Helsingin yliopistossa. Kun vastaukset menivät ristiin, tutkimuksessa ei tällaista tarkastelua tehty. Niistä poimittiin omaan ideologiaan sopivat, jonka jälkeen luontoväki ja jk-saarnamiehet ovat tulosta surutta käyttäneet hyödyksi. Esson baarin mielipiteestä saatiin yliopistotason tutkimuksessa todettu fakta.

    Hemputtajan kommenttiin totean, että Stalin ja Hitler elivät erilaisessa yhteiskuntajärjestyksessä kuin täällä kyselyitä tekevät. Kun kyselyiden tavoitteena on saada tukea omalle ideologialle, se nimenomaan on tarpeen demokraattisessa järjestelmässä. Tottahan avohakkuut pitää kieltää, kun 70% kansasta on sitä mieltä.

     

    Gla Gla

    Pikemminkin niin, että kyselyt antaa oikeutuksen toteuttaa omaa ideologiaa.

    Gla Gla

    IK: ”Kun kyselevät turhaan metsänomistajien näkemyksiä, niin syytä lopettaa koko laitos – mitä ne meidän mielipiteitä utelemaan???”

    Samaa mieltä edellisten kanssa kyselyistä. Tätä kyselyä ei minulle ole tullut, mutta yleensä kysymyksiin ei voi vastata oikein. Asiathan ei ole kyllä/ei-tason juttuja. Tästä seuraa se, että syntyy vääriä tulkintoja vastaajista eli disinformaatiota.

    Täälläkin hiljattain jokin opiskelija koitti kysellä, mutta kieltäydyin vastaamasta.

    Gla Gla

    Palsta toimii jälleen. Sattumaa vai jotain muuta, näitä on sattunut enemmän kuin ennen. Naapuri asialla? Ainakin firmojen servereitä yleisesti ottaen käydään koputtelemassa nykyään tiuhaan.

    Annelin linkkiin liittyen Yle taitaa varautua hallituspohjan muutoksiin, kun näin erinomaisia artikkeleja välillä kirjoittelee. Leikkauspuheet saattoi toimia jo nyt ja tervehdyttää ns. vastuullista journalismia.

    Kovin pitkälle en uutisen kommenttiosiota jaksanut lukea, sinne on 340 kommenttia tullut lyhyessä ajassa. Positiivista on monen näkemys siitä, että metsäkeskustelun tervehdyttäminen on enemmän kuin tarpeen. Joku äärivihreä metsänpeikko siellä jaksaa jankuttaa mantraansa. Lieneekö ammatiltaan meteorologi. Ville Niinistö saa ihan rauhassa toisen uutisen yhteydessä pohtia syitä vihreiden alennustilaan.

     

    Gla Gla

    Ellei vielä ole oppinut ajamaan metsässä ja mökkiteillä raiteen sivussa saati, että luottaa heinikon olevan vapaa esteistä, on jo korkea aika opetella. Kyllä öljypohjan tai minkä tahansa osan pohjakosketus on ennenkin harmittanut, vaikka kustannukset ei sähköauton remontin hintoihin olisikaan noussut. Mutta ei kai akku ole pohjalla alimmaisena? Kai se edes vähän muuta pohjaa ylemmäs on jätetty. Tai sitten suojattu hyvin. Tuo on syytä autokaupassa vilkaista.

    Gla Gla

    En määritellyt katon korkeutta, vaan puhuin auton ominaisuuksista. Tilaa ei löydy, vaikka sitä on korkeutta kasvattamalla haettu. Samalla on kasvatettu ajovastuksia, minkä haitat korostuu sähköautossa.

    Peräkärryn vetokyvystä ei tarvitse edes puhua. Saati auton hinnasta.

    Viistoperäisiä sähköautojakin on, vaikka niissä korkeus ei hyödytä tavaratilaa. Esim. uusi sähkö-Passat. Olikohan ID7 oikealta nimeltään.

Esillä 10 vastausta, 2,471 - 2,480 (kaikkiaan 12,036)